Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset ihmiset/ perheet joutuvat lastensuojelun piiriin?

Vierailija
06.06.2009 |

Ei ainakaan tavalliset... minulla on e-lapsi jonka käytös on joskus aika huomiotaherättävääkin eikä meidän perhe edes ole hiljaisimmasta päästä, mutta silti ei ole kukaan koskaan ehdotellut lastensuojelun tarpeella. Eli tiedän taatusti ettei ainakaan e-lapsi ole automaattisesti mikään syy tarkkailulle tms.

Minlkälaiset ihmiset joutuvat? Hullut, patajuopot, lasten hakkaajat...?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pahasti masentunut synnytyksen jälkeen (joka ei sekään mennyt yhtään kuten piti, vauva oli hengenvaarassa) ja uudella paikkakunnalla, joten tukiverkostoa ei oikein ollut. Juttelin neuvolapsykologin kanssa tilanteestani ja pyysin apua, hän otti yhteyttä lastensuojelun sos. puolelle ja sieltä sain neuvoksi että hakisimme heille asiakkaiksi jotta kotipalvelun saaminen mahdollistuisi (sitä ei tässä kunnassa saa muuten).

Kotipalvelu kävi meillä kerran (aluksi kaksi) viikossa, muutamia tunteja kerrallaan. Lähinnä pitivät seuraa tai katsoivat lapsen perään tunnin tms. että pääsin käymään asioilla. Lapsi kasvoi ja oloni parani, joten asiakkuus katsottiin tarpeettomaksi ja purettiin melko pian sen jälkeen.

Vierailija
22/25 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut käymään asioilla ja tarvit perhetyöntekijän lapsia katsomaan, PÄÄSET ensin lastensuojelun asiakkaksi. Jos yksinhuoltaja HALUAA joskus lapsensa vaikkapa viikonlopuksi muualle hoitoon, hän pääsee lastensuojelun asiakkaaksi. Jos lapsi tai nuori jostain syystä tarvitsee hoitopaikan kodin ulkopuolelta, hänet otetaan hoidollisena huostaanottona hoitoon. Masentunut äiti, saadakseen avopuolen apua pärjätäkseen kotona lapsen kanssa, PÄÄSEE lastensuojelun asiakkaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan tavalliset... minulla on e-lapsi jonka käytös on joskus aika huomiotaherättävääkin eikä meidän perhe edes ole hiljaisimmasta päästä, mutta silti ei ole kukaan koskaan ehdotellut lastensuojelun tarpeella. Eli tiedän taatusti ettei ainakaan e-lapsi ole automaattisesti mikään syy tarkkailulle tms.

Minlkälaiset ihmiset joutuvat? Hullut, patajuopot, lasten hakkaajat...?

Hulluja,Juoppoja eikä meillä harrasteta lasten ruumiillista kurittamista ollenkaan.

eikä meillä edes polteta tupakkaa

mutta silti kuulumme lastensuojelun piiriin koska meillä 2 erityislasta (Tytöt 5v ja 8v)Molemmilla kehitysvamma diagnoosi ja sitten meillä on vielä kolmas tyttö 7v joka on kärsii uni ja käytöshäiriöistä kun on pakostakin jäänyt vähemmälle huomiolle kahden erityisen lapsen keskellä.

Syksyllä syntyy neljäs lapsi.

ja meillä kuitenkin pyritään tasapuolisesti jakamaan huomiota kaikille lapsille.Ja arkea pyöritetään tutuilla ja turvallisilla rutiineilla ja ihan tavallisia mielestäni ollaan.vaikka meidänkään perhe ei aina ihan siitä hiljaisimmasta päästä ole varsinkaan lasten osalta ;)

Ovat lastensuojelustakin sanoneet että meissä ei ole vanhempina mitään vikaa vaan ovat huolissaan meidän jaksamisesta.Tukitoimiksi ovat tarjonneet perhetyön ja lastenhoitopalvelun pari kertaa kuussa.

Vierailija
24/25 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakkaaksi kakkosta odottaessa. Raskautta oli yritetty vuosia hoidoilla, töissä oli kaikkea ikävää, oma äiti sairastui vakavasti jne. Sain burn outin tai sairaslomatodistuksessa oli diagnoosina keskivaikea masennus. Olin rv. 6 lähtien saikulla koko odotusajan ja todella maissa + saamaton. Tämä hoidettiin työterveydessä. Neuvolassa en uskaltanut sanoa mitään, koska pelkäsin, että lapsemme huostaanotetaan äidin mt-ongelmien takia. Jälkikäteen ajatellen aivan turhaa stressiä ja olin kuitenkin toimintakykyinen odotusaikanakin, eikä yhteiskunnalla ole varaa huostaanottaa kaikkia lapsia ja meidänkin lapsilla on terve isä.

Onneksi masennus helpotti raskauden loppua kohden ja vauvan synnyttyä ei ollut merkkiäkään baby bluesista. Nyt tuosta on aikaa 3 vuotta ja olen ihan kunnossa edelleen. Työelämään olen palannut, mutta vähemmän kuormittaviin töihin.

Vierailija
25/25 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mies jätti mut raskaana ollessani ja pelotti miten pärjään kun ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen olin aivan loppu, masentunut jne. Olen muuten ihan normaali, en ole deeku yms..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi