täytyykö synnärille aina soittaa ennen lähtöä?
Kommentit (34)
pois en lähde ennenkuin lapsi on ulkona. Ihan sama missä synnytän, kun yksin olen menossa joka tapauksessa ja jos en saa samoja puudutuksia kuin "synnytyshuoneen etukäteen varaajakin" teen valituksen potilasvahingosta.
soitan etukäteen ja kuulen että salit on täynnä. Menen joka tapauksessa soitin tai en jos on sellainen olo että lapsi syntyy jo taksissa. Pitäisikö sitten synnyttää kotona jos ei synnärillä ole tilaa?
Taikooko se puhelu niitä synnytyssaleja lisää jostakin?
et ei oo esim ruuhkaa. mä soitin tänään ja ihme kumma sanottiin että tule. kun soitin ja snaoin että tule parin tunnin sisään käymään
Eli kun sillä hetkellä ei ole ruuhkaa, niin mennään ehkä parin tunnin päästä odottelemaan synnyttämistä. Itse en ymmärrä.Ja tilanne synnärillä saattaa muuttua jo 15 min, niin, että siellä on täysi tohina päällä. Hesassa soittamisen ymmärrän, kun käsittääkseni useampi paikka missä voi synnyttää. Mutta ei missään silti voi salia varata itselleen hyvissä ajoin etukäteen, kiireelliset menevät aina ohi.
vaikka matkaa synnärille onkin vain 4km, lähden kyllä hyvissä ajoin jotta ehdin saada epiduraalin
pois en lähde ennenkuin lapsi on ulkona. Ihan sama missä synnytän, kun yksin olen menossa joka tapauksessa ja jos en saa samoja puudutuksia kuin "synnytyshuoneen etukäteen varaajakin" teen valituksen potilasvahingosta.
syystä tai toisesta: synnytyssalit täynnä, joudut synnyttämään tilapäishuoneessa, anestesialääkäri tai gynekologi kiinni kiireellisemässä hommassa,yms niin ei se ole millään tavalla korvattava potilasvahinko. Sori. Ja komppaan useita edellisiä:synnytyssali ei ole varattavissa etukäteen, menevät kiireellisyysjärjestyksessä. Ei olla Amerikassa, missä rahalla saat yksityishuoneen ja oman gynekologin, kätilön, anestesialääkärin ja lastenhoitajan.
esikoisen kanssa olin tunnin täysin auki, mutta en suostunut ponnistamaan ennenkuin sain pudentaalipuudutuksen joka vei ponnistuskivun. Onnistunee ponnistamattomuus myös tämän toisen kohdalla, niin johan alkaa lääkäri joutamaan paikalla.
esikoisen kanssa olin tunnin täysin auki, mutta en suostunut ponnistamaan ennenkuin sain pudentaalipuudutuksen joka vei ponnistuskivun. Onnistunee ponnistamattomuus myös tämän toisen kohdalla, niin johan alkaa lääkäri joutamaan paikalla.
melko tukalat paikat siinä olla happivajeessa kun itsekäs mutsi ei vain suostu ponnistamaan...
kaikenlaiset sitä lisääntyykin.
vaikka siellä synnärin odotusaulassa. Ja esikoinen ei kärsinyt pätkääkään vaikka makasin tunnin paikat auki odottamassa kunnon puudutuksia, eikä edes tuntunut ponnistamisen tarvetta tai yhtään mitään, olisin vaikka voinut surffata av:lla läppärillä lääkäriä odotellessa.
Pääsen sektioon kun kieltäydyn ponnistamasta ja siinä jää joku synnytyshuoneen varannut sitten odottelemaan.
tulisi lisää saleja jos äidit soittaa etukäteen.
Esikoista synnyttäessä oli todellinen ruuhka yö. Ei siinä saleja varattu soittaneille vaan tilanteen mukaan eli kuinka pitkällä synnytys oli pääsi saliin.
Jouduin ennen synnytystä käymään synnärillä pari kertaa esimerkiksi liikehälyytyksen vuoksi ja kysyin pitääkö soittaa ennen kun tulee synnyttämään.
Sanottiiin että ei tarvitse. Sitten kun tuntuu että kotona ei selviä saa tulla. Mutta eivät tietenkään kieltäneetkään soittamista.
keksitty, niin haluan sitä myös hyödyntää. Muuten olisi sama synnyttää kotona vessassa. Sitä vartenhan sitä sairaalaan synnyttämään mennään että lääketiedettä voi hyödyntää.
Jos lääkäri ei muuten muka ehdi paikalle, niin kyllä se ehtii kun pistän jalat ristiin synnärillä. Ja adoptioäidille en ala tervettä lasta synnyttämään
Ei meidän sairaalassa varata synnytyssaleja puhelimitse, vaan se saa huoneen, joka ekana synnärin ovesta astuu sisään.