Mistä kuvallinen henkilöllisyystodistus, ei ajokorttia ja kuvallista kelakorttia ei enää saa?
Mistä siis voi saada kuvallisen henkilöllisyystodistuksen kun minulla ei ole ajokorttia ja kuvallisia kelakortteja ei enää saa, oisko jollain tietoa.
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="06.06.2009 klo 21:26"]
Ajaa saman asian ja voi myös matkustaa
kanssa matkustaa kaikkialla EU-alueella ja on lompsassa huomattavasti kätevämpi kuin passi.
En suosittele.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 07:21"][quote author="Vierailija" time="06.06.2009 klo 21:26"]
kanssa matkustaa kaikkialla EU-alueella ja on lompsassa huomattavasti kätevämpi kuin passi.
En suosittele.
Esim viime viikonloppuna ei laivalle mennessä riittänyt henkilökortti todistamaan kuka on. Huolivat vain passin. Sieltä jäi satoja ihmisiä pois kun olivat ilman passia liikkeellä. Eli vaikka kuinka väitetään että EU alueella voi vaikka lentää pelkän henkilökortin todistamana niin suosittelen ennemmin ottamaan passin mukaan.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 12:50"]Mulla on ajokortissa vielä tyttönimi, vaikka pian on 10 vuotishääpäivä. Matkahuollossa yks akka alko mäkättää että tuo ajokortti ei käy, no on tähän asti käynyt :)
[/quote]
No eihän sen pitäisikään käydä enää. Muutama kuukausi annetaan armonaikaa asiakirjan uusimiselle nimemvaihdoksen jälkeen. Niin toivon, että tulet mun asiakkaaksi, ni minäkin saan olla ''mäkättävä akka '', mutta vielä pahempaa, en palvelisi sua, koska ei ole ajantasaista henkilöllisyystodistusta, buahaha!
virallinen matkustusasiakirja, jota taas ajokortti ei ole. Onko muuten joillakin ihmisillä sellaisia pahviläpysköitä vielä?
On.
Noin tyhmän kannattaa pysyä kotona mutta jos matkustat, kelasta voi jokainen pyytää eurooppalaisen sairasvakuutuskortin maksutta.
Vierailija kirjoitti:
virallinen matkustusasiakirja, jota taas ajokortti ei ole. Onko muuten joillakin ihmisillä sellaisia pahviläpysköitä vielä?
Minulla on pahvinen ajokortti vuodelta 1978. Minulla on myös jossain tallella pahvinen henkilöllisyystodistus vuodelta 1974, mutta en tietenkään käytä sitä.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="06.06.2009 klo 21:26"]
En suosittele.
Miksi et suosittele? Minä olen matkustanut henkkarilla vuodesta 2010 alkaen eikä ole ollut mitään ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 07:21"][quote author="Vierailija" time="06.06.2009 klo 21:26"]
En suosittele.
Esim viime viikonloppuna ei laivalle mennessä riittänyt henkilökortti todistamaan kuka on. Huolivat vain passin. Sieltä jäi satoja ihmisiä pois kun olivat ilman passia liikkeellä. Eli vaikka kuinka väitetään että EU alueella voi vaikka lentää pelkän henkilökortin todistamana niin suosittelen ennemmin ottamaan passin mukaan.
Valititko asiasta johonkin?
Itse hain juuri poliisilta uuden henkilökortin ja sain mukana pitkän listan maista, jonne saa matkustaa ilman passia. Ajattelin, etten tule passia tarvitsemaankaan enää, kun ei ole kaukokohteita tai EU:n ulkopuolisia suunnitteilla.
Lisäksi sain myös muuten ne turvakysymykset, vaikka oli vanha passi mukana. Oli vanhentunut jo puolitoista vuotta sitten.
Valokuvaamoon passikuviin, lähettävät poliisille kuvan, sinä saat tunnistuslipukkeen jonka syötät sähköiseen hakemukseen. Kertovat kyllä jos täytyy mennä henk.koht. tunnistukseen. Muutama päivä saat henkkarit kotiin.
Pankista kertoivat minulle että laki on jotenkin muuttumassa vuoden vaihteessa eikä ajokortti kelpaa enää henkilöllisyyden todistamiseen.
Passi on ihan riittävä. Eikai kukaan raahaa kaikkea mukana kun on suomessa.
Pankkikortti taskuun ja menoksi , jos ulkomaille, niin passi kans. (matkavakuutuskortti myös)
Ehkä täällä ihmisillä edelleen ne maitopurkin kokoiset lompakot täynnä kortteja ja kuitteja 10 vuoden takaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut kortin 84 ja ihan pahvia on.
Vierailija kirjoitti:
Pankista kertoivat minulle että laki on jotenkin muuttumassa vuoden vaihteessa eikä ajokortti kelpaa enää henkilöllisyyden todistamiseen.
Googlailin ja niinpä näkyy, että ainakaan johonkin verkkopankkitunnusten yms. Hankkimiseen ei enää käy.
Toivottavasti muuhun vielä hyväksytään.
Mulla on ajokortissa vielä tyttönimi, vaikka pian on 10 vuotishääpäivä. Matkahuollossa yks akka alko mäkättää että tuo ajokortti ei käy, no on tähän asti käynyt :)