Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

alkoholinkäytöstä lasten silmin

Vierailija
05.06.2009 |

uudessa Perhe lehdessä, näin just on - lapset eivät tykkää vaikka ei otetakaan paljon...lukekaa. Hyvä artikkeli.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi syö karkkia.

Vierailija
2/8 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin kuitenkin juhlissa jatkuvasti. Samaa sanoo mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

öapsena kun isä oli kerran humalassa.. Ja kyllä juuri niin Kerran! Äitini ei juonut koskaan ja isä sen yhden kerran humalaan. Eikä koskaan häirinnyt vaikka isä joskus iltaisin otti lasin konjakkia.

Ja silloinkaan en nähnyt isääni kuin sen pienen hetken kun haimme hänet jostain illanistujaisista, mutta hauskaa oli..

Itse en juo lasten nähden enkä hyväksy muidenkaan juovan lastemme nähden. Lasin jos toisenkin voi kaljaa joku meillä saunoessa ottaa mutta ei yhtään enempää, sitten jos lapset poissa niin minua ei haittaa juominen yhtään.

Vierailija
4/8 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juodaan onnittelumaljat, viiniä ruuan kanssa, saunaoluet ja joskus illalla jopa yksi drinkki lasten nähden, mutta kertaakaan lapsemme eivät ole nähneet meitä humalassa, ei edes pienessä hiprakassa hihittämässä.

Vierailija
5/8 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olivat ja ovat edelleen sellaisia tissuttelijoita, eli isäni juo joka ilta olutta ja äitinikin mielestäni liikaa.(joskus joka päivä joskus pitempiä pätkiä, eli muutama viikko, ettei juo ollenkaan.

Viikonloppuisin sitten isä ottaa väkevämpää, äitini ei. Ikinä alkoholinkäyttöön ei ole liittynyt mitään väkivaltaa, mutta asuessani vielä kotona monet pienemmät ja suuremmatkin riidat johtuivat siitä kun vanhempani joivat, joko heille tuli riitaa tai äitini suuttui minulle kun asiasta mainitsin.

En tykkää heidän juomisestaan yhtään ja olenkin sen monella tapaa heille ilmaissut, mutta mielipiteelläni ei ole mitään merkitystä.

Nyt minulla on 3 omaa lasta ja tissuttelu vain jatkuu. Toki jos lapseni ovat siellä hoidossa, silloin äitini ei ota tippaakaan ja siihen kyllä luotan. Isäni on kyllä olut-linjalla. Kunnon humalassa lapseni eivät ole äitiäni ja isääni nähneet, eivätkä näe!

Itse en juo lasteni nähden kuin ruuan kanssa tosi harvoin lasin viiniä. Eivätkä lapseni ole mukana aikuisten illan vietoissa. Ruuan kanssa otetut juomat ovat eri asia.

Olen todella katkera vanhemmilleni siitä millaista esimerkkiä he ovat antanee minulle alkoholin käytöstä!!! ja aina mielipiteitäni on vähätelty (vähättelystä olikin jotain siinä lehdessä kun sitä pikapikaa selailin)

meniköhän purkautumisen puolelle tämä viesti, mutta näin minä sen koen. Seuraavalla kerralla kun tapaan vanhempiani aion nostaa asian pöydälle. En halua että lapseni muistavat mummon ja vaarin aina tuoppi kourassa, niinkuin minä äitini ja isäni muistan!!!

En halua että lapseni saavat mallin että on normaalia juoda joka päivä. vaikka meidän perheessä ei niin tapahdu, silti mallin voi "periä" isovanhemmilta.

Aihe saa aina verenpaineeni nousemaan.

Onko täällä muita joiden elämää tällainen "lievä"? alkoholismi on varjostanut?

(käytän sanaa lievä koska ajattelen "kunnon" alkoholismiin liittyvän väkivaltaa ja laiminlyötiä. Minua on kuitenkin aina rakastettu ja koskaan vanhempieni alkoholinkäyttö ei ole estänyt heitä tekemästä työtä tai hoitamasta normaaleja arkirutiineja. rutiineihin vai kuului tissuttelu illalla....)

Vierailija
6/8 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juodaan viiniä, eikä örvelletä, mutta periaatteena on, että juodaan vasta sit, kun lapset ovat nukkumassa. Yleensä ainakin. Ei alkoholi saa olla tabu, mutta ei tarvitse opettaa, että joka perjantai on oltava pullo. Vaikkakaan ei siitä mitään traumoja tule, jollei aikuisen käytös muutu.

Vierailija
7/8 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oleminen, vaikka kumpikana vanhemmista ei ollut selvin päin. Tosin, en myöskään koskaan nähnyt heitä kännissä, he kun joivat juomansa hitaasti eikä mitään kauheita määriä. Eivät he minusta mitenkään ihmeellisesti käyttäytyneet (eivätkä muutkaan tutut aikuiset juhlissa), olivat tavallista hilpeämpiä ja hassuttelivat enemmän.

Eli se miten lapsi suhtautuu alkoholia käyttäviin vanhempiin riippuu sekä lapsesta että aikuisista.

Vierailija
8/8 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholinsa ruokajuomina, eli yleensä viiniä ruuan kanssa. Juhlia oli muutaman kerran vuodessa. Itse join alkoholia ekan kerran täysi-ikäisenä, jos ei rippiehtoollisen viiniä lasketa.

oleminen, vaikka kumpikana vanhemmista ei ollut selvin päin. Tosin, en myöskään koskaan nähnyt heitä kännissä, he kun joivat juomansa hitaasti eikä mitään kauheita määriä. Eivät he minusta mitenkään ihmeellisesti käyttäytyneet (eivätkä muutkaan tutut aikuiset juhlissa), olivat tavallista hilpeämpiä ja hassuttelivat enemmän.

Eli se miten lapsi suhtautuu alkoholia käyttäviin vanhempiin riippuu sekä lapsesta että aikuisista.