Urho pojan nimenä
Vauvaa kovasti yritetään saada alulle ja nimiä mietittäessä tämä nimi Aaron ohella noussut esiin ja mieskään ei pidä pahana. Mitä mieltä olette nimestä? Tunnetteko pieniä Urhoja. Mies ihailee Urho Kekkosta... Perheemme tytöillä luontoaiheiset nimet.
Kommentit (20)
Ehdottomasti hienompi nimi kuin Aaro. En tunne ketään Urhoa, mutta minua nimi häiritsi joskus taannoin, kun oli sen niminen olut. En tiedä, onko enää.
Mutta hän on jo onneksi kuollut. Minulle nimi tuo mieleen vain sen. Muille tietenkään ei.
ja aika ohkanen jos vanhempiinsa tulee:) Tytöstä tulisi Aava, se nimi on ollut jo vuosia mielessä. Ihanaa suunnitella näitä nimiä.ap
naama norsunvitulla. No, ei se lapsikaan mitenkään komea ole.
Ekana ei kyllä tule Kekkonen mieleen... vaan urhea mies. =) En tunne yhtään Urhoa.
yhden 5-vuotiaan Urhon. Eikös se Susanna Indre´n (tai joku vastaava nimi, näytteli aikanaan salkkareissa) aijo pojalleen antaa nimeksi Urho.
Meillä se ei sukunimestä johtuen toimisi (tai toimisi kai liiankin hyvin)...
Kaikki varmaan arvaa että mikä on sukunimi!!!
sen nimeksi tulisi mahdollisesti Urho Aaretti (jos saisin yksin valita).
Laittakaa ihmeessä! Olen aina tykännyt Urho-nimestä, kuten myös näistä: Unto, Eino, Ossi, Kaarlo, Veikko, Kauko, Heikki ja Vilho (ja tytöille Aune ja Tyyne) ;-D.
Meillä se ei sukunimestä johtuen toimisi (tai toimisi kai liiankin hyvin)...
Kaikki varmaan arvaa että mikä on sukunimi!!!
Minulle ei yksinkertaisesti kelvannut tuolloin 6v. sitten mikään muu nimi - Urho on yksinkertaisesti ihanin! :-)
En tunne muita Urhoja mutta poikamme on itse aina tykännyt nimestään. Jos saisimme vielä toisen pojan, tulisi hänelle nimeksi Aarne.
ja se on kilpikonna =).
En siis antaisi lapselle nimeksi.
Tunnen komean tumman nuoren miehen, jonka nimi Urho. Alkuun tuntui vähän hassulta ja rohkealta/erikoiselta nimivalinnalta. Nyt korva tottunut nimeen ja oikeastaan se on ihan kiva!
muutenkin Kekkosen Urkki. Mutta sinänsä Urho on ihan urho nimi... Pikku-Urhoja en tunne.
Kiva nimi, en tunne ketään Urhoa.
Aaro nimestä en tykkää sitten yhtään, en tajua miksi se on niin suosittu nykyään! Samoin kuin Eino, aivan kamala nimi.
ja nimi sopii pojalle kuin nenä päähän :o)
on tosi nössö, hidas ja syrjäänvetäytyvä poika.
Nimenä Urho on ihan ok, mutta jos nimen kantaja on ujo-tilanne on jotenkin nurinkurinen ja koominen.
2 alle 5 v Urhoa tiedän
hmm
en itse laittaisi,mutta kuka mistäkin tykkäää