Käytätkö vaatteesi yleensä loppuun
Vai kyllästytkö jossain vaiheessa vaatteeseen (tai toteat sen myöhemmin muuten soveltumattomaksi käyttöösi) ja pistät sen kiertoon? Minulla on vain vähän vaatteita jotka on vanhoja enkä ole niihin kyllästynyt ja käytän yhä, tai pidän niitä niin aarteina että säilytän vaikken käytä. Useimmat vaatteni päätyvät kiertoon. Ja tiedän kyllä että näin ei pitäisi olla vaan päinvastoin. Siksi koitan nyt olla ostamatta mitään.
Kommentit (31)
Käytän. Sitten kun t-paidat alkavat olla niin huonossa kunnossa ettei kehtaa enää töihin laittaa, niin pääsevät treenipaidoiksi.
Käytän aikalailla alus vaatteissa ja paidoissa. Housut ja sellaiset vaihdan kun tulee reikiä.
Vierailija kirjoitti:
Käytän aikalailla alus vaatteissa ja paidoissa. Housut ja sellaiset vaihdan kun tulee reikiä.
Joitain toppeja ja T-paitoja voi talvella käyttää aluspaitana neuleen alla vaikka olisi jo vähän kulahtanut. Mutta muuten haluan, että vaatteet ovat siistissä kunnossa. En halua käyttää edes kotona reikäisiä paitoja. Joten mielelläni ostan itselleni uusia eli käytettynä yleensä vaatteet mitä voin huoletta käyttää ja pistää pois kun tarpeeksi kulumisen merkkejä. Omistan aika paljon vaatteita ja tykkään että on vaihtelua. Ja vaatteet myös kestävät pidempään hyvänä, kun useampia kierrossa samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
En yleensä ihan loppuun asti sentään käytä. Sukissa saa olla reiät, mutta kun reikä kasvaa niin isoksi että ne muistuttaa pikemminkin nilkkaimia laitan surutta vaihtoon. Ei ole ehkä 100% loppuun kulutettu, ajattelen mieluummin niin että niille on tullut kilometrit täyteen.
En voi käyttää risoja sukkia, tuntuvat jaloissa ikävältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkokysymys: jos käytät loppuun niin toimitko niin ensisijaisesti ekologisuudesta vai säästääksesi rahaa? Vai oletko vaan niin harkitseva ostaja, että ostoksesi ovat pääsääntöisesti onnistuneita tai ehkä et vain suuresti välitä mitä sinulla on päällä?
Haluaisin itse tähdätä tuohon viimeiseen.
Ap
Mä vihaan vaateostoksia. Se on mulle tärkein syy olla hankkimatta ylimääräisiä vaatteita. Silloin harvoin kun hankin vaatteita, hankin vähän laadukkaampaa ja hintavampaa, jotta sitten kestävät (toivottavasti) kauemmin.
Hintava ei aina tarkoita laadukasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Haluan näyttää huolitellulta. Kotona voin käyttää vanhempiakon collegeita ja laadukkaissa vaatteissa toki menee kymmenenkin vuotta moni vaate hyvin. Mutta kyllä sukat, alkkarit, yöpuvut ja t-paidat menee vain vuoden pari.
Mitkä sukat kestää pari vuotta?
Sidoste-sukka kestää...
Käytän yleensä niin loppuun kunnes on jo kauttaaltaan paikattu. Vanhin asu taitaa tällä hetkellä olla salsahame vuodelta 2012, juuri sitä taas paikkasin, kun kangas vähän repesi pesussa. Nyttenkin mulla on kotivaatteena vielä trikoomekko, josta rinnuksesta kuultaa kangas läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Haluan näyttää huolitellulta. Kotona voin käyttää vanhempiakon collegeita ja laadukkaissa vaatteissa toki menee kymmenenkin vuotta moni vaate hyvin. Mutta kyllä sukat, alkkarit, yöpuvut ja t-paidat menee vain vuoden pari.
Mitkä sukat kestää pari vuotta?
Sidoste-sukka kestää...
Samaten Karkelon sukat! Ostin varmaan 5 vuotta sitten useamman parin ja nyt vasta on yhdessä reikä kantapäässä.
Vierailija kirjoitti:
Jatkokysymys: jos käytät loppuun niin toimitko niin ensisijaisesti ekologisuudesta vai säästääksesi rahaa? Vai oletko vaan niin harkitseva ostaja, että ostoksesi ovat pääsääntöisesti onnistuneita tai ehkä et vain suuresti välitä mitä sinulla on päällä?
Haluaisin itse tähdätä tuohon viimeiseen.
Ap
En minäkään välitä kun en vuosiin läskeiltäni ulos uskaltanut. Joitain isoja hurpuja joita pesen kun viitsin. Yksin olen aina möllöttänyt.
Mitkä sukat kestää pari vuotta?