Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihminen joka ei pidä talvesta on vieraantunut luonnosta (talvesta SAA energiaa)

Näin saat talvesta energiaa ja jaksamista
25.01.2017 |

En voi kuin ihmetellä sitä miten niin monet nykyihmiset eivät (muodin vuoksi?) sano pitävänsä Suomen talvesta. Talvihan on tunnetusti Suomessa mitä upeinta aikaa - ihmiset ympäri maailman tulevat pitkienkin matkojen takaa katsomaan Pohjolan upeaa talvea. Talvesta vain pitää nauttia eikä se ole vaikeaa, koska turistitkin osaavat niin tehdä!

Työpäivän jälkeen on ihana käyskennellä koiran kanssa auringonlaskun punaamassa puuterilumen peittämässä metsässä. Ihastella sinistä hetkeä ja katsella nuotiosta tähtitaivaalle nousevia kipinöitä. Kuulla metsän sydäntalven täydellinen hiljaisuus. Juoda kuppi kuumaa revontulien värittäessä taivaan mitä kirkkaimpiin väreihin.

Ja mikä onkaan ihanampi tunne, kun mennä parituntisen ulkoilun jälkeen kuumaan saunaan ja käydä sieltä avannossa, jonka reunoilla on kynttilöitä. :) Tämän jälkeen on kiva lämmitellä vielä tuvassa takkatulen ääressä ja sitten syödä kunnon annos ruokaa. Eikä ole yllätys, että sitten on helppo saada oikeat maalaisunet ja herätä aamuun virkeänä.

Oleellinen osa talvea on myös joulun ihana tunnelma tulineen ja ruokineen. Kerätkää tekin talvesta energiaa!

Olisipa talvi aina! :)

On se ihmeellistä, jos joku sanoo itseään suomalaiseksi, mutta ei kuitenkaan tykkää tällaisesta. :O

Kommentit (2258)

Vierailija
2241/2258 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi on kaunista aikaa!

Vierailija
2242/2258 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että Etelä-Suomeenkin saatiin talvi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
2243/2258 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvesta pitää nauttia

Vierailija
2244/2258 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katherine.Rosemary kirjoitti:

Talvesta pitää nauttia

 

Talvesta SAA nauttia. 😍

Vierailija
2245/2258 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tuli nämä pakkaset. Ihana talvi ollut sen jälkeen. Tykkään kyllä syksytä ja loppusyksystäkin.

Vierailija
2246/2258 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA HÖPÖN PÖPÖT !!!!!!!! SELITÄS TÄÄ: MIKS MÄ OON AINA HIIIIRVEEEEENNNN VÄSYNYT, KUN OON OLLU MONTA TUNTIA ULKONA LÄHES YHTEEN MENOON ????????? Sieltä EI SAA ENERGIAA !!!!!! PÄIN VASTOIN. Ja vielä, että tässäkin on kirjoitusvirheitä. Pitää olla: ihminen, joka ei pidä talvesta, on ETc. Peräti 2 virhettä !!!!!! Mitä tää tällainen sekoilu taaaaaaas oooonnn ????????? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2247/2258 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiop! Etelä-Suomen on luvassa lisää lunta!

Vierailija
2248/2258 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2249/2258 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipahan talvi. Pakkasta ja lunta. :)

Vierailija
2250/2258 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden päästä päivä taas lyhenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2251/2258 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin voi sanoa sinulle että ihminen joka ei pidä kesästä, on vieraantunut elämästä ja itsestään. Ei voi ihmetellä kun sitä että  ei osaa nauttia  ulkoilmasta ja olosta. Talvi ei suo mitään rentoa ja ihanaa eloa ihmiselle, kotona istutaan aamusta iltaan ja  hoetaan että hemmetin talvi lumi ja jää. Ei ihminen silloin elä vaan odottaa  helle kesää että pääsee ulos. Onneksi talvet on lyhenyteet ja poistuu kohta kokonaan.

Vierailija
2252/2258 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi talvi tulee taas, ja syksy siinä välissä. Vain siten kestän tämän kesän. No jos kesästä tulee sopivan viileä ja sateinenkin, välillä lämpimiä päiviä niin sopii.. 

 

terkuin, syys/talvi-ihminen, joka ei ole vieraantunut luonnosta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2253/2258 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä, ei mulle ainakaan. Asun suomessa  kesällä ja talvet austraaliassa.  Suomen tulen  kesäkuun alussa kun helteet koittaa ja lähden heti kun syksy tulee. Vihaan talvea yli kaiken,, olen talvivihaaja koko elämäni, en voi hyvin talvella, kun ei voi ulkoilla.  Suomeen tulla jos säät sallii. Meillä on kahdessa aurinkomaassa asunto jotta talvi ei masenna meitä.

Vierailija
2254/2258 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei asu kehä 3:n sisäpuolella. siitä johtuu se että täällä muualla Suomessa on ihan oikea talvi ei mikään loskapaskakeli!  Otan osaa jos olet valinnut asuaksesi siellä.

Tässä maassa kun on paljon enemmän ihmisiä kehä kolmosen ulkopuolella kun siellä kuplan sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2255/2258 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ketkä talvea inhoo voivat vapaasti muuttaa muualle

Vierailija
2256/2258 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHANAA!!!

 

Muutaman päivän kuluttua päivä alkaa taas lyhenemään ja päästään kohti syksyä ja talvea.

Vierailija
2257/2258 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset ympäri maailman tulevat pitkienkin matkojen takaa katsomaan Pohjolan upeaa talvea.

Se, että joku ulkomailta tulee ja käy yhden viikon ajan tällä ihastelemassa talvea on kyllä ihan eri asia kuin se, että joutuu puoli vuotta kerrallaan sitä talvea sietämään myrskyineen, liukkaine keleineen ja lumikaaoksineen. Ja sama taas uudelleen puolen vuoden päästä.

Se nyt vaan on fakta, etteivät kaikki tykkää talvesta ja se siitä.

Itsekin vihaan nimenomaan noita raskaita kelejä kuin myös kovaa pakkasta ja paksua vaatetusta. Vähän enempi olen kuitenkin ruvennut talvesta pitämään, kun olen ostanut kivat talvivaatteet, jotka haluaa päällensä laittaa. Mieltä piristävä takki tai pipo onkin yksinkertainen konsti, jolla talvesta ehkä tulee edes siedettävämpää.

Vierailija
2258/2258 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IHANAA!!!

 

Muutaman päivän kuluttua päivä alkaa taas lyhenemään ja päästään kohti syksyä ja talvea.

"IHANAA!!!"

Kesä on!

"Muutaman päivän kuluttua päivä alkaa taas lyhenemään ja päästään kohti syksyä ja talvea."

Onneksi kuitenkin ilmat ovat lämpimimmät vasta heinäkuussa, lähes joka vuosi.

Vierailija
2259/2258 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyä kohti mennään. Päivät jo lyhenevät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi