Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihminen joka ei pidä talvesta on vieraantunut luonnosta (talvesta SAA energiaa)

Näin saat talvesta energiaa ja jaksamista
25.01.2017 |

En voi kuin ihmetellä sitä miten niin monet nykyihmiset eivät (muodin vuoksi?) sano pitävänsä Suomen talvesta. Talvihan on tunnetusti Suomessa mitä upeinta aikaa - ihmiset ympäri maailman tulevat pitkienkin matkojen takaa katsomaan Pohjolan upeaa talvea. Talvesta vain pitää nauttia eikä se ole vaikeaa, koska turistitkin osaavat niin tehdä!

Työpäivän jälkeen on ihana käyskennellä koiran kanssa auringonlaskun punaamassa puuterilumen peittämässä metsässä. Ihastella sinistä hetkeä ja katsella nuotiosta tähtitaivaalle nousevia kipinöitä. Kuulla metsän sydäntalven täydellinen hiljaisuus. Juoda kuppi kuumaa revontulien värittäessä taivaan mitä kirkkaimpiin väreihin.

Ja mikä onkaan ihanampi tunne, kun mennä parituntisen ulkoilun jälkeen kuumaan saunaan ja käydä sieltä avannossa, jonka reunoilla on kynttilöitä. :) Tämän jälkeen on kiva lämmitellä vielä tuvassa takkatulen ääressä ja sitten syödä kunnon annos ruokaa. Eikä ole yllätys, että sitten on helppo saada oikeat maalaisunet ja herätä aamuun virkeänä.

Oleellinen osa talvea on myös joulun ihana tunnelma tulineen ja ruokineen. Kerätkää tekin talvesta energiaa!

Olisipa talvi aina! :)

On se ihmeellistä, jos joku sanoo itseään suomalaiseksi, mutta ei kuitenkaan tykkää tällaisesta. :O

Kommentit (2171)

Vierailija
2161/2171 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi on ihanaaaaa!!

Vierailija
2162/2171 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiop!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2163/2171 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on kotoisin tropiikista ja siksi moni pitää luonnostaan lämpimästä. Itse olen vuodenaikojen ystävä ja totuttautunut rakastamaan kylmiä asioita kuten avantoa. Suomessa eläminen on parasta

Vierailija
2164/2171 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi on paras ja se tulee pian!

Vierailija
2165/2171 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi on ihanaa aikaa, tunnen silloin itseni energiseksi. Olen toki energinen myös kesällä ja syksyllä saan energiaa lähestyvästä talvesta. En kyllä ikinä suostuisi lihottamaan itseäni talvimasennuksesta kärsiväksi sisäeläimeksi.

Vierailija
2166/2171 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapissa on jo monin paikoin lumi maassa. :)

Vierailija
2167/2171 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on kotoisin tropiikista ja siksi moni pitää luonnostaan lämpimästä. Itse olen vuodenaikojen ystävä ja totuttautunut rakastamaan kylmiä asioita kuten avantoa. Suomessa eläminen on parasta

Talvella ollaan vaatteiden sisällä ja vaatteet vaikuttaa paljon siihen miten lämmin on.

Vierailija
2168/2171 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttikaa talvesta ennen kuin se on ohi.

Vierailija
2169/2171 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiop!!

Vierailija
2170/2171 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn lounastauolla joulutorilla. Taivas on pilvetön ja auringonpuna värjää maiseman. Jouluvalot ja tulet tuovat tunnelmaa hämyiseen arkipäivään. Kuuma joulupuuro höyryää ja on hyvää. Otan jälkiruokasi kuumaa glögiä ja joulutortun piparin kera. Kohta alkaisi joululoma.

Vierailija
2171/2171 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi tulee ja mun pitää raapia bärsettä