Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä te tiedätte tai ajattelette Englannin legendaarisesta Robin Hoodista?

Vierailija
24.06.2026 |

Huomio ja kuulkaa jokainen, jok' ootte vapaa syntyjään;

Ma talonpojast' teil kertonen, ol' Robin Hood nimeltään. 

Ol' Robin ylväs lainsuojaton, jok' näin kulki päällä maan;

Ja ol' niin hieno lainsuojaton, ettei toista ole konsanaan. 

Barnesdalesta Robin asunnon, sai hän alta puun lehvien;

Ja rinnallansa ol' Pikku-John, myös talonpoika vertainen. 

Sekä Scathelock hyvä maan, ja Much, tuo poika myllärin;

Ei pitkä ollut häl' varreltaan, silti vertoja ol' renkpojankin.

 

Suomennettu balladista A Little Gest of Robin Hood 

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keksitty hahmo. Samaan tapaan kuin Jeesus, kuningas Arhur, Odysseus ja joulupukkikin.

Ei Jeesus ole keksitty hahmo, vaan historiaa. Vastaavasti Robin Hood ja Arthur saattavat pohjautua oikeisiin ihmisiin.

Kuka tällaisia höpöjä skrivaa, oliks jösses sun mielestä aito asia? Kerron sulle salaisuuden: Kerran kuoltuaan ei tänne maan päälle ole ikinä kukaan palannut hiippailemaan, joten tarina ei ole tosi! JESTAS MITÄ PÖSILÖITÄ!

Vierailija
42/44 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasarilla pyöri telkussa brittiläinen sarja Robin of Sherwood. Aivan erinomainen 👍

Ja juuri nyt keväällä-kesällä on näytetty uusinta tv-sarjaa. Yksi jakso tosin enää jäljellä kymmenosaisesta sarjasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään enemmän espanjan versiosta samasta sadusta, eli Zorrosta.   Z ikuisesti <3<3

Minä taas pidän eniten El Coyotesta

Eiks se ollut aikoinaan joku Boney M biisi?

Boney M esitti kappaleen El Lute, jonka Sleepy Sleepers esitti nimellä El Reino.

Vierailija
44/44 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keksitty hahmo. Samaan tapaan kuin Jeesus, kuningas Arhur, Odysseus ja joulupukkikin.

Ei Jeesus ole keksitty hahmo, vaan historiaa. Vastaavasti Robin Hood ja Arthur saattavat pohjautua oikeisiin ihmisiin.

Voi olla tai olla olematta. Yksikään aikalaoslähde ei tunne Jeesusta, ainoastaan 50-100 vuotta myöhemmin runoilluissa kirjoituksissa on muutama alaviite.

Kuinka tarkan faktuaalisen historiikin itse kirjoittaisit Joonas nimisestä miehestä, joka ehkä eli vuonna 1920?