Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus: Perussuomalaisten maine oli kaikista heikoin.

Vierailija
24.06.2026 |

 

Puolueiden saamat heikot mainearvosanat kertovat poliittisen keskustelukulttuurin tulehtuneen, tutkimuksen toteuttaneesta Reputation and Trust Analytics -yhtiöstä arvioidaan

 

 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/14 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolueista Liike Nyt menestyi kyselyssä parhaiten. Se ylsi kohtalaiseen maineeseen arvosanalla 3,08, kun maksimipistemäärä oli 5.

Wallin arvioi Liike Nytin vähäisemmän näkyvyyden julkisessa keskustelussa ja riitelyssä vaikuttaneen puolueen maineeseen positiivisesti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se Orpo ole vielä tätä tutkimusta ehtinyt lakkauttamaan?

Vierailija
4/14 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset


Lähes kaikkien eduskuntapuolueiden maine on heikolla tasolla.

Vierailija
5/14 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:


Lähes kaikkien eduskuntapuolueiden maine on heikolla tasolla.

Pelkkää riitelyä ja solvauksia eri puolueiden välillä

Kuulostaa ihan tältä palstalta. 

Vierailija
6/14 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolueista Liike Nyt menestyi kyselyssä parhaiten. Se ylsi kohtalaiseen maineeseen arvosanalla 3,08, kun maksimipistemäärä oli 5.

Wallin arvioi Liike Nytin vähäisemmän näkyvyyden julkisessa keskustelussa ja riitelyssä vaikuttaneen puolueen maineeseen positiivisesti

Eikös sieltä ole loikattu muualle ja Hjallis on haukkunut nämää henkilöt. Kuinka monra henkeä tuossa puolueessa edes on? Vähemmän väkeä, vähemmän riitelyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolueena Perussuomalaisilla on oma kannattajaprofiili, kun taas vihreässä vasemmistossa kannatus jakautuu ja äänestäjät voivat helposti vaihtaa puoluetta. Kannatuskyselyissä sdp/vas/vihreät yhteiskannatus on se mikä kiinnostaa, eikä onko tämän blokin sisällä vaihtelua.

Oma kannatusprofiili tarkoittaa sitä että PS puolueella on jonkin verran kannattajia ja paljon vastustajia. Tämä ei ole ongelma, sillä äänestäjät antavat kukin vain yhden äänen. Jos äänestäjä kannattaa vasemmisto-vihreää blokkia (kannatus yhteensä 40-50%), hän antaa äänen näistä vain yhdelle puolueelle. Jos taas kannattaa PS puoluetta (kannatus välillä 11-19%), saa PS hänen äänensä.

PS puoluetta äänestää oma kannatusprofiili, ja nämä luottavat puolueeseen ja ne jotka eivät PS puoluetta äänestä luottavat enemmän johonkin muuhun. Vähemmistö siis luottaa PS puolueeseen. Miksi tämä tutkimus olisi muuta kuin itsestään selvyys?

Mikä puolue tavoittelee sitä että olisi 2. vaihtoehto äänestäjille? Mitä hyvää on siinä että porukka äänestää toista puoluetta mutta "meidän" puolue on se joka olisi melkein yhtä hyvä vaihtoehto, mutta ei saa ääntä?

Vierailija
8/14 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolueena Perussuomalaisilla on oma kannattajaprofiili, kun taas vihreässä vasemmistossa kannatus jakautuu ja äänestäjät voivat helposti vaihtaa puoluetta. Kannatuskyselyissä sdp/vas/vihreät yhteiskannatus on se mikä kiinnostaa, eikä onko tämän blokin sisällä vaihtelua.

Oma kannatusprofiili tarkoittaa sitä että PS puolueella on jonkin verran kannattajia ja paljon vastustajia. Tämä ei ole ongelma, sillä äänestäjät antavat kukin vain yhden äänen. Jos äänestäjä kannattaa vasemmisto-vihreää blokkia (kannatus yhteensä 40-50%), hän antaa äänen näistä vain yhdelle puolueelle. Jos taas kannattaa PS puoluetta (kannatus välillä 11-19%), saa PS hänen äänensä.

PS puoluetta äänestää oma kannatusprofiili, ja nämä luottavat puolueeseen ja ne jotka eivät PS puoluetta äänestä luottavat enemmän johonkin muuhun. Vähemmistö siis luottaa PS puolueeseen. Miksi tämä tutkimus olisi muuta kuin itsestään selvyys?

Mikä puolue tavoittelee sitä että olisi 2. vaihtoehto äänestäjille? Mitä hyvää on siinä että porukka äänestää toista puoluetta mutta "meidän" puolue on se joka olisi melkein yhtä hyvä vaihtoehto, mutta ei saa ääntä?

Helpottaa se ainakin hallitusneuvotteluissa. Kertoo myös siitä, että ajettu politiikka on yleisesti hyväksytympää ja siten tulee todennäköisemmin menestymään. Tästä voi päätellä, että suomalaiset eivät ansainneet demokratiaa. Se tulee katoamaan aivan kuin antiikin demokratiat. Epäonnistunut kokeilu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin kaikkien puolueiden paitsi harkimon liike nytin maine on luokkaa huono, ja harkimonkin vain rimaa hipoen kohtalainen. Toiseksi rkp oli yllättävän korkealla tuossakin vertailussa, mutta sittenhän sieltä löytyikin stefan wallin yhtiön taustalta, joten se siitä tutkimuksesta ja sen "luotettavuudesta" taas.

Vierailija
10/14 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Media spämmii loputtomiin pelkkää persukritiikkiä. Tyhmät alkaa uskoa kuten göbbels opetti aikanaan saksassa.

Ei tuossa sen kummempaa taas kerran tarvita tilanteen selittämiseksi.

Huvittavaa kyllä, vasemmiston kannatus ei ole 100% vaikka media ei muuta teekään kuin kehuu noita ja peittelee noiden sekoilua lukijoiltaan. Ilmeisesti kansankin uskomisella on rajansa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen haitallisin ja huonoin puolue on persut. 

Vierailija
12/14 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Media spämmii loputtomiin pelkkää persukritiikkiä. Tyhmät alkaa uskoa kuten göbbels opetti aikanaan saksassa.

Ei tuossa sen kummempaa taas kerran tarvita tilanteen selittämiseksi.

Huvittavaa kyllä, vasemmiston kannatus ei ole 100% vaikka media ei muuta teekään kuin kehuu noita ja peittelee noiden sekoilua lukijoiltaan. Ilmeisesti kansankin uskomisella on rajansa. 

Niinpä, yhdessä asiassa media on kaikkivaltainen, toisessa ei yhtäkkiä olekaan valtaa yhtään. Voisiko johtua siitä että sun "ei kummempi selitys" on pelkkää paskanjauhantaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen entiset kannattajat tulleet järkiinsä. Tyhmille vielä käy protestipuolueena. 

 

Järkevät äänestää kokkareira taikka keskustaa.

Vierailija
14/14 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se Orpo ole vielä tätä tutkimusta ehtinyt lakkauttamaan?

Syksyyn mennessä varmaan lakkautetaan tämäkin. Touhu on samanlaista kuin suuressa naapurissamme. Kiitos perskokkareiden. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi