Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Linkedin on uusi Facebook

Vierailija
10.05.2026 |

Melkein puolet Linkedin-päivityksistä ei liity enää uraan tai työhön, vaan johonkin ihan muuhun. Onko linkkari tosissaan se oikea paikka avautua rankoista lapsettomuushoidoista, liikenneruuhkasta, lapsen wilma-viesteistä? Miksi joku valitsee Linkedinin julkaisualustaksi vaikka oman menehtyneen äidin muistokirjoitukselle (ilman mitään linkkiä työelämään)?  Loput onkin sitten epämääräistä AI-pöhinää.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuosta sellaisen yleisen keskustelun alue on tullut. Nähtävästi alustalle on pesiytynyt joitain täysiä pervoja, kun lukenut, että on lähetelty kuvia omasta kalustaan ja muuta "kivaa".

Täytyy olla kyllä harrastukselleen omistautunut pervo jos laittelee kalukuvia linkkariin, vau

Vierailija
22/34 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuosta sellaisen yleisen keskustelun alue on tullut. Nähtävästi alustalle on pesiytynyt joitain täysiä pervoja, kun lukenut, että on lähetelty kuvia omasta kalustaan ja muuta "kivaa".

Täytyy olla kyllä harrastukselleen omistautunut pervo jos laittelee kalukuvia linkkariin, vau

Voi olla ammattilainenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityin vastikään linkediniin ja sain jo tänään matchin joltain markkinointidaamilta, pistin heti treffiehdotusta menemään. Parempi flaksi taitaa käydä kuin tinderissä jossa ei tuu matcheja ei sitten millään vaikka swaippailee oikealle lihavat ja rumat myös

Vierailija
24/34 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liityin vastikään linkediniin ja sain jo tänään matchin joltain markkinointidaamilta, pistin heti treffiehdotusta menemään. Parempi flaksi taitaa käydä kuin tinderissä jossa ei tuu matcheja ei sitten millään vaikka swaippailee oikealle lihavat ja rumat myös

😂

Vierailija
25/34 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka siellä yksityiselämän viestejä julkaisee? Tekniikan alalla pysytellään työelämään liittyvissä aiheissa. Useimmilla lähinnä CV. 

Todella moni. Sinne työnnetään kaikenlaista paskaa lasten piirustuksista talonmyynti-ilmoituksiin. 

Vierailija
26/34 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle suositeltiin vuosia sitten että olisin tehnyt LinkedIn tilin. No en tehnyt. Taisi olla hyvä että se jäi tekemättä, jos siellä kerran meno on samanlaista kuin facessa. Somealustat on loppupeleissä niin turhia paikkoja. Ei niitä ihminen mihinkään tarvitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/34 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkedin on kaikista sosiaalisen median palveluista ehkäpä toksisin. Kun otetaan huomioon se miten härskisti Microsoft käyttää tuota tiedonkeruuseen, niin vaikea sitä on suositella kenellekään. Jos ei lue postauksia ja käyttää sopivasti eristettyä selainta niin ehkä sitä juuri ja juuri voi työnhaun tukena käyttää.

Vierailija
28/34 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elän pääomatuloilla ei ole koskaan tarvinnut olla linkenissä.

No hyvä että kerroit; päiväni on pelastettu  😳

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/34 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle suositeltiin vuosia sitten että olisin tehnyt LinkedIn tilin. No en tehnyt. Taisi olla hyvä että se jäi tekemättä, jos siellä kerran meno on samanlaista kuin facessa. Somealustat on loppupeleissä niin turhia paikkoja. Ei niitä ihminen mihinkään tarvitse.

Niin nykyään on, ennen oli paljon siistimpää. 

 

Luulen että Linkedin myös nostaa tarkoituksella tuollaisia postauksia.

Vierailija
30/34 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka siellä yksityiselämän viestejä julkaisee? Tekniikan alalla pysytellään työelämään liittyvissä aiheissa. Useimmilla lähinnä CV. 

Todella moni. Sinne työnnetään kaikenlaista paskaa lasten piirustuksista talonmyynti-ilmoituksiin. 

just avasin linkedinin ja ekana oli ruudulla jonkun raskausuutiset ultrakuvan kera. Vituttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/34 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onneksi en ole siellä.

mä olen löytǎnyt 3 viimeistä työpaikkaani sieltä joten harmittaa valtavasti nykymeno. Oli aika kun siellä oli aidosti asiallista, alaan liittyvää keskustelua ja päivityksiä. 

Kolme viimeistä työpaikkaa? Miksi vaihdat niin usein?

Mä olen koko aikuisikäni ollut töissä ja menossa vasta toinen työpaikkani...

46v

Vierailija
32/34 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. On siellä paljon asiallisiakin juttuja, mutta esim.minunkin verkostosta yksi tuttu laittoi muistokirjoituksen isälleen, joka tuskin on koskaan ollut missään somessa eikä mitenkään liity hänen töihinsä. Ja kaikki sitten esittämään siihen surunvalitteluja. Onko se niin, että joidenkin pitää olla koko ajan esillä, ja elävät sillä, kuinka paljon saavat tykkäyksiä. Yksi työyhteistön tyrkky julkaisee säännöllisesti yhtä alamme indeksiä. Sen seuraaminen tai kertominen ei liity mitenkään hänen työtehtäviinsä.

 

Toisaalta ärsyttää myös se, että jotkut kertovat jokaikisen työreissunsa Facebookissa: ”taas mennään” ja lentoreitin kuva. Monessa yrityksessä työmatkustuksen kohteet ovat luottamuksellista tietoa, jota ei kuulu levitellä koko maailmalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka siellä yksityiselämän viestejä julkaisee? Tekniikan alalla pysytellään työelämään liittyvissä aiheissa. Useimmilla lähinnä CV. 

Mulla on Linkedinissa lähemmäs 1000 kontaktia, edustettuna lähinnä eri liike-elämän aloja ja ammattilaisia: 

 

Yksi asianajotoimiston osakas julkaisi just äitienpäiväonnittelut äidilleen ja muisti kertoa miten äiti oli yh kun hän oli pieni mutta kantoi myös puuttuvan isän roolin. Symppistä joo, mutta miksi Linkediniin?

 

Toinen on ohjelmistokehittäjä/arkkitehti valtiolla, julkaisee Linkediniin jatkuvasti poliittisia kannanottoja ja mielipiteitä (usein mukana ip-lehden uutislinkki) ilman mitään aasinsiltaa siihen mitä hän itse tekee työkseen. 

 

Kolmas (markkinointikoordinaattori pörssifirmassa) julkaisee idyllisen raskauskuvan ja kertoo että vaikean taipaleen jälkeen he odottavat perheenlisäystä loppukesästä. 

 

Oma ryhmänsä on pienten lasten vanhemmat jotka kertoilee mitä hauskaa se oma pikku vekkuli on taas sanaillut koulussa tai päikyssä. Näitä on sekä miehissä että naisissa - joskus on joku yhteys äidin tai isin työrooliin, usein ei.

Hahhaa 😅

Vierailija
34/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka siellä yksityiselämän viestejä julkaisee? Tekniikan alalla pysytellään työelämään liittyvissä aiheissa. Useimmilla lähinnä CV. 

Todella moni. Sinne työnnetään kaikenlaista paskaa lasten piirustuksista talonmyynti-ilmoituksiin. 

just avasin linkedinin ja ekana oli ruudulla jonkun raskausuutiset ultrakuvan kera. Vituttaa.

🤣🤣🤣🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi