OrpoPurran hallituksen hoitotakuu 3 kk! Ennen oli 2 viikkoa ja pääsi hoitoon.
Kaikilla ei ole varaa mennä yksityiselle. Kolme kuukautta on törkeän pitkä aika päästä lääkärille ja hoidettavaksi.
Kommentit (51)
Kaikki asiat on menneet päin honkia Orpon hallituksen aikana
Myös maksut nousseet monelle yli kipurajan
Vierailija kirjoitti:
Tämä hallitus on pilannut lähes kaikki asiat
Niin on. Banaanivaltioissa ei pääse ajoissa lääkärille. Maksutkin ovat nousemassa niin ettei ole edes varaa lääkäriin vaikka pääsikin pitkän odotuksen jälkeen.
Välittävä Suomi - totta tosiaan.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuo 2 viikkoa hoitotakuu ollut kovinkaan kauan. Aiemminkin oli myös 3 kk. Eiköhän johdu resursseista, joita terveydenhuollossa käytettävissä. Uusi Sote, joka siis edellisessä hallituksessa nuijittiin läpi osoittautunut, jos ei sudeksi, niin järjettömän kalliimmaksi.Asiakas oikeassa paikassa oikeaan aikaan, perusterveydenhuolto ensin, tuntuvat säästöt, yhteiset tietojärjestelmät jne... Aluevaltuustot kyllä saivat tilaa ja palkkionsa, mutta mites sitten työntekijät, jotka homman joutuvat hoitamaan. Kyllä tämä on vuosien jatkumo ja oli jo ennalta tiedossa, kun Sote meni läpi. Että silleen.
Orpopurra varmisti että sote ei toimi. Miljardin säästöt ja perusterveydenhuolto ajettu alas.
Vierailija kirjoitti:
Myös maksut nousseet monelle yli kipurajan
Lähes 100 % korotus.
Pitää toivoa, että Orpon ja Purran seuraava närästys jää viimeiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Oikeistolla on noin yleisesti nk. "takavalotakuu" eli niin kauan kuin auton takavalot näkyy niin takuu on voimassa. Eihän nää veijarit vastaa mistään eivätkä ole vastuussa mistään. Myisivät oman äitinsäkin, jos saisivat rahaa...
Juuri näin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuo 2 viikkoa hoitotakuu ollut kovinkaan kauan. Aiemminkin oli myös 3 kk. Eiköhän johdu resursseista, joita terveydenhuollossa käytettävissä. Uusi Sote, joka siis edellisessä hallituksessa nuijittiin läpi osoittautunut, jos ei sudeksi, niin järjettömän kalliimmaksi.Asiakas oikeassa paikassa oikeaan aikaan, perusterveydenhuolto ensin, tuntuvat säästöt, yhteiset tietojärjestelmät jne... Aluevaltuustot kyllä saivat tilaa ja palkkionsa, mutta mites sitten työntekijät, jotka homman joutuvat hoitamaan. Kyllä tämä on vuosien jatkumo ja oli jo ennalta tiedossa, kun Sote meni läpi. Että silleen.
Orpopurra varmisti että sote ei toimi. Miljardin säästöt ja perusterveydenhuolto ajettu alas.
Soten piti tuoda säästöjä ja helpottaa hoitoon pääsyä. Kävi täysin päinvastoin. Marinin hallitus viis veisasi asiantuntijoiden varoitteluista ja neuvoista -pääasia, että saivat runnottua läpi sysipaskan soten.
-Asiantuntijalausunnoissa hallituksen valitsemaa rahoitusmallia ja 21 alueen määrää kritisoitiin. Osan asiantuntijoista mukaan malli uhkasi luoda hallintokeskeisiä rakenteita, joihin ei riitä resursseja.
Monet julkistalouden ja hallinnon asiantuntijat, kuten Kuntaliitto ja useat professorit, varoittivat hallituksen valitsemasta rahoitusmallista. Kritiikkiä kohdistettiin myös siihen, että 21 aluetta on liian suuri määrä pienten resurssien ja henkilöstöpulan vuoksi.-
Tyhjää poliittista höpöpuhetta molemmat, etenkin tuo 2 viikkoa, mutta myös tuo 3kk. Ei sinne pääse, jollei oikea hengenhätä ole ja tuoda ambulanssilla.