Matias Marttinen A-studiossa: "Talouskasvu on Suomessa EU:n vahvinta"
Kohta työttömätkin menevät töihin, ja lehmät lentää.
Kommentit (38)
https://tyollisyyskatsaus.fi/graph/tkat/tkat.aspx?lang=fi
Kuntien työllisyyspalveluissa oli huhtikuun lopussa yhteensä 333 200 työtöntä työnhakijaa, mikä on 20 000 (6 %) enemmän kuin vuotta aikaisemmin. Kokoaikaisesti lomautettujen määrä väheni edellisen vuoden huhtikuusta 3 100:lla (-14 %). Laajan työttömyyden piirissä oli 424 800 työnhakijaa eli 12 600 (3 %) enemmän kuin viime vuonna. Tiedot ilmenevät Työllisyys-, kehittämis- ja hallintokeskuksen (KEHA-keskus) Työnvälitystilastosta.
Kaikkien työnhakijoiden kokonaismäärä nousi 14 100:lla edellisvuodestaTyöttömiä työnhakijoita 20 000 enemmän kuin vuotta aikaisemminKokoaikaisesti lomautettuja 3 100 vähemmän edellisvuoteen verrattunaLaajan työttömyyden piirissä työnhakijoita 12 600 enemmän kuin edellisvuonnaAktivointiasteeseen laskettavissa palveluissa 7 500 vähemmän kuin vuosi sittenUusia avoimia työpaikkoja 5 700 vähemmän kuin edellisvuonna
Vierailija kirjoitti:
"Vielä viime vuoden kolmannella neljänneksellä Suomi oli näistä 15 maasta ainoa, joka oli miinuksella."
Suomen talous on keväästä 23 lähtien ollut vapaassa syöksykierteessä ja talouskasvu on jatkuvasti ollut negatiivista- ainoana Euroopan maana.
Vierailija kirjoitti:
https://tyollisyyskatsaus.fi/graph/tkat/tkat.aspx?lang=fi
Kuntien työllisyyspalveluissa oli huhtikuun lopussa yhteensä 333 200 työtöntä työnhakijaa, mikä on 20 000 (6 %) enemmän kuin vuotta aikaisemmin. Kokoaikaisesti lomautettujen määrä väheni edellisen vuoden huhtikuusta 3 100:lla (-14 %). Laajan työttömyyden piirissä oli 424 800 työnhakijaa eli 12 600 (3 %) enemmän kuin viime vuonna. Tiedot ilmenevät Työllisyys-, kehittämis- ja hallintokeskuksen (KEHA-keskus) Työnvälitystilastosta.
Kaikkien työnhakijoiden kokonaismäärä nousi 14 100:lla edellisvuodestaTyöttömiä työnhakijoita 20 000 enemmän kuin vuotta aikaisemminKokoaikaisesti lomautettuja 3 100 vähemmän edellisvuoteen verrattunaLaajan työttömyyden piirissä työnhakijoita 12 600 enemmän kuin edellisvuonnaAktivointiasteeseen laskettavissa palveluissa 7 500 vähemmän kuin vuosi sittenUusia avoimia työpaikkoja 5 700 vähemmän kuin edellisvuonna
Ja talouskasvun vaikutukset näkyvät viiveellä. Onko vaikea asia ymmärtää? Hyvin pian myös tekoäly vaikuttaa työmarkkinoihin merkittävästi.
Asuntokauppa ei käy ja kaupoissa on hiljaista. Tietää lisää yt-neuvotteluita.
"Alkuvuoden hyvät merkit eivät ole poistaneet tummia pilviä horisontista. Torstaina julkaistu valtiovarainministeriön taloudellinen katsaus povaa Suomelle heikkoa loppuvuotta.
Ennusteen mukaan bruttokansantuote kasvaisi tänä vuonna vain 0,6 prosenttia."
On se kumma kun ministerit eivät enää luota ministeriöidensä ennusteisiin vaan siteeraavat kaiken maailman sammakosta ennustajia.
Vierailija kirjoitti:
Talous on kolmessa vuodessa sukeltanjut 20%. Ei pieni prosentin kasvu merkitse yhtään mitään.
Pitäisiköhän sinun kerrata matematiikkaa. Kerrotko hieman mitä sinulle nyt tarkoittaa sana talous jotta voidaan arvioida väittämääsi -20%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vielä viime vuoden kolmannella neljänneksellä Suomi oli näistä 15 maasta ainoa, joka oli miinuksella."
Suomen talous on keväästä 23 lähtien ollut vapaassa syöksykierteessä ja talouskasvu on jatkuvasti ollut negatiivista- ainoana Euroopan maana.
Korjaan vuodesta 2019.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vielä viime vuoden kolmannella neljänneksellä Suomi oli näistä 15 maasta ainoa, joka oli miinuksella."
Suomen talous on keväästä 23 lähtien ollut vapaassa syöksykierteessä ja talouskasvu on jatkuvasti ollut negatiivista- ainoana Euroopan maana.
Korjaan vuodesta 2019.
Heti vaalituloksen varmistuttua 3/23 lähti konkurssit jyrkkään kasvuun ja työttömyys räjähti käsiin. Maaliskuussa -23 työttömiä oli 210000, nyt 340000.
Kiva. Joko palautetaan työttömyysturva entiselleen niin voin alkaa uskaltaa myös kuluttaa.
T: Työssäkäyvä.
Lopetetaan selittäminen, vertailu, puhuminen ja ryhdytään vihdoinkin sanoista tekoihin. Hallitus saisi iskeä pöytään summan millä Suomen talous saadaan kuntoon ja lentoon ja hoidetaan tämä asia sitten kerralla verotuksella ja lopetetaan tämä kaikkien hermoja raastava jatkuva eri asioiden leikkely ja maksujen korottelu.
Kieltämättä hauskoja kommentteja eräiltä. Negatiiviset tilastoluvut uskotaan aina, mitta positiivisia ei koskaan. Havaitsen pientä totuuden kieltämistä.
Toki suurin syy talouskasvulle lienee se, että lähdetään valmiiksi matalalta tasolta, jolloin suhteelliset positiiviset muutokset ovat hyviä. Tärkeintä olisi tietenkin se, että alkuvuoden kehitys jatkuisi.
Vierailija kirjoitti:
Mistä voisi repiä irti talouskasvua? Valtion omistamien yhtiöiden myynnistäkö? Lainan ottamisesta?
Aika yksinkertainen skenaario. Vaikka investoimalla sotateollisuuteen. Ja pitämällä huolta valtion yhtiöistä.
Vierailija kirjoitti:
Talous on kolmessa vuodessa sukeltanjut 20%. Ei pieni prosentin kasvu merkitse yhtään mitään.
Se että Marinin hallitus vei ostovoiman 90-luvun tasolle köyhyysrajan alle putosi 300 tuhatta suomalaista entisten 600-tuhannen lisäksi rakennusala pysähtyi täysin työttömyys lähti yhtäjaksoiseen kasvuun 2021 näilläkö ei ole mitään seurauksia,SOTE joka imee rahat EU,n ulkopuolelta yli 100000 uutta työtöntä tilastoihin velkojen korkoihin 14 miljardia puolustusmenot räjähtäneet kasvuun.
Jenkkien tyyliin saa suusta tippua vaikka emävalheita totuutena.
Matias marttisella on kikkeli pystyssä kun vauva on sylissä.
Vierailija kirjoitti:
Just julkaistiin OECD-maista tutkimus ja sen mukaan on juuri noin. Oletatko siis työministerin puhuvan omiaan`, vaikka asia oli jo alkuviikosta mediassa.
Marttinen huomasi itsekin lopulta, että piteli sitä kuvaajaa käsissään ylösalaisin.
Matias marttisella on kikkeli pystyssä kun vauva on sylissä.
Yrityksen täytyy kilpailla myös työntekijöistä jotta se saa parhaat työntekijät. Kokoomus on sitä mieltä että yritysten ei kuulu kilpailla työntekijöistä, vaan työntekijöiden tulee kilpailla työpaikoista. Siitä ei hyvää seuraa, koska yritykset voivat laiskotella eikä ne voi kehitää tuotteitaan huonolla työvoimalla. Siksi suomalaiset tuotteet eivät menesty ulkomailla ja kotimaassa niitä myydään vain kotimaisuuteen vedoten.