Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten on mahdollista, että 4-kymppiä lähentelevät asuu vielä äidin kanssa?

Vierailija
21.06.2026 |

Mikä vika niillä peräkammarin poijjilla on piässä?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slaavi maissa jopa 90 v mummoist huolehditaan

Vierailija
42/55 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla yksi reppana kulkee iskän ja äipän kanssa päiväkävelyllä päivittäin.

Ovatko vanhemmat huonossa hapessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kasvattavat lapsistaan avuttomia ja läheisriippuvaisia. Silmiä avaavaa mammaporukoissa miten jotkut eivät anna lapsensa tehdä mitään itse. Joillakin 1v syövät itse ja toisten 3v syötetään samalla kun huomio on jossain padissa. Toisaalla alakouluikäiset osaavat siivota huoneensa ja toisaalla parikymppisen lapsen äiti hoitaa homman edelleen

Vierailija
44/55 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sukulainen tarttee apuu

Vierailija
45/55 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehtivat vanhemmistaan. Ja ei se ihan aina ole valintakysymys.

.....

Entinen kaveri sairastui sf:aan, hoiti kumminkin äitinsä. Äiti saanut sydärin, kaveri oli soittanut häkeen. Äiti oli selvinnyt siitä. 

No, nyt ovat molemmat .... ns. taivaanvaltakunnassa..

Vierailija
46/55 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä kotona asuvaa aikuista tytärtä ei nähdä minään luuserina peräkammarin tyttönä vaikka asuisi siellä ihan tyhjänpanttina osallistumatta talouden ylläpitoon? Minulla on tuttuja naisia jotka muutti lapsineen äitinsä luokse kun eivät yksin pärjää lastensa kanssa. Ei heitä silti  luusereina pidetä, mutta kuvitelkaa että yksinuoltaja isä muuttaisi äitinsä luokse että saa lastenhoito apua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/55 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45-vuotias nainen, perheellinen. Äitikin jo kuollut. Jos kuitenkin olisi niin, että minulla ei olisi perhettä ja äiti eläisi, niin todellakin asuisin hänen kanssaan. Meillä oli aina hauskaa. Äiti oli mun paras kaveri. Vaikka asuin pitkään kaukana, ulkomaillakin, niin välit äitiini pysyivät läheisinä.

Vierailija
48/55 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 vuotias setäni on asunut koko ikänsä samassa maalaistalossa. Aiti kuoli, kun hän oli 60, isä vähän aikaisemmin.  Veli 10 vuotta myöhemmin, eli nyt hän asuu yksinään tuossa talossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/55 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tekee mukuloita, niistä pitää myös huolehtia.

Ai aikuisista pojista pitää huolehtia. Huh huh sentään yök

Jos aikuinen poikani sairastuu, tai tarvitsee muuten apua, autan aina niin kauan kuin kykenen tietysti. Tukkikaa luuskat suunne, lapseni on aina minun lapseni.  

Ovatkos ne vanhempiensa luona asuvat aina miespuolisia. En ymmärrä tätä ihmisten sohlaamista joka asiassa.

Vierailija
50/55 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisuli-ketju.

Hyeenat palanneet kylmiin yksiöihinsä mummon lihapadalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/55 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli muutti korona-aikana. Meidän isä kuoli ja veljeni erosi.

Veli oli asunut vaimon vanhempien kotitalossa. Kyllä velikin jotain omisti, mutta esim vaimon isä on joku rakennusmies ja jatkuvasti oli tekemässä jotain.

Iso kasa asioita tapahtui vuoden sisällä, isä kuoli, veli erosi, veljen työtunnit puolittui.


En tiedä kuka sen sanoi ääneen, mutta kaikki oltiin hyvä idea.

Veli ei maksa elatusmaksuja, ex vaimo onkin huomattavasti varakkaampi.

Muutti vanhaan huoneeseensa ja veljen tytöt nukkuu mun huoneessa, kun tulevat joka 2 vkonloppu.

Meidän äiti tekee heille ruuat, veljelle eväät töihin ja pitää näin itsensä tarpeellisena.

Veli pitää äidille seuraa ja hoitaa kaikki mitä tarvii hoitaa.

Ex vaimo tietää lapsilla ei ole mitään hätää, kun ovat ex anopillaan.


Ties vaikka talo on veljelleni ns loppuelämän koti. On hänellä jokunen parisuhdekin ollut ja ei ne tähän ole kaatuneet

Vierailija
52/55 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä useamman sukupolven yhteisasuminen on lisääntynyt ja tulee edelleen lisääntymään, etenkin jos käytössä on iso omakotitalo. 

Töiden ja tulojen vähentyminen johtaa siihen, että taloudellinen yksikkö on entisaikojen tapaan laajempi perhekunta, jossa tuloja hakee kuka mistäkin ja sitä kautta pärjääminen on vakaammalla pohjalla.

Lapset eivät enää kaikki lähde pois, vaan huoneistosta jaetaan/ lisärakennetaan uutta tilaa tyypillisesti "jatkajaksi" jäävälle pojalle (tytöthön lähtevät yleensä kotoa) ja muutkin pojat saattavat asua vielä kotona pitkään ennen kuin taloudellinen tilanne vakautuu. 

Jos vakautuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/55 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä kotona asuvaa aikuista tytärtä ei nähdä minään luuserina peräkammarin tyttönä vaikka asuisi siellä ihan tyhjänpanttina osallistumatta talouden ylläpitoon? Minulla on tuttuja naisia jotka muutti lapsineen äitinsä luokse kun eivät yksin pärjää lastensa kanssa. Ei heitä silti  luusereina pidetä, mutta kuvitelkaa että yksinuoltaja isä muuttaisi äitinsä luokse että saa lastenhoito apua?

Ajattelisin samoin kummastakin sekä miehistä että naisista, ei se sukupuolesta ole kiinni. Kuitenkin jos on tilanne että on lapsiakin tehnyt, niin se osoittaa, ettei ainakaan sitä syvintä peräkamarin mammanpoika/-tyttömateriaalia ole. 

Vierailija
54/55 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia olla aina asunut lapsuudenkodissaan kuin joskus myöhemmin syystä tai toisesta sinne palata, ihan sama mitä sukupuolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/55 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne on italialaisia?

Eihän siellä kukaan muuta pois vanhempien luota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän