Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapakasvatus takaisin kouluun

Vierailija
17.06.2026 |

Kyllä nykyään monilla (myös aikuisilla) on todella huonot käytöstavat.Olisi hyvä saada kouluihin takaisin tapakasvatus, että miten ollaan ,pukeudutaan ja miten puhutellaan jne.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi vaatia kodeilta ,kun siellä on samanlainen käytöstavaton.

Vierailija
2/4 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ei ole tarkoitus olla negatiivista vaan opettaa lapsille ja nuorille miten tutusturaan uusiin ihmisiin ja kuinka muita kohdellaan  ja mikä on sopivaa pukeutumista eri tilanteisiin jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa ei ennenkään ole ollut varsinaisia tapakasvatus-tunteja.. Luokassa opeteltiin seisomaan nousemista kun ope tuli luokkaan, ja viittaamista, ennenkuin sanoi tai kysymykseen vastasi. Kyllä se tapakasvatus tuli silloinkin kotoa. Emme voi mitään sille, että jotkut kasvattavat lapsensa ja toiset eivät. 
 

Vierailija
4/4 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä on. Ihan joka päivä. Samoin tutatunteja.