Tapakasvatus takaisin kouluun
Kyllä nykyään monilla (myös aikuisilla) on todella huonot käytöstavat.Olisi hyvä saada kouluihin takaisin tapakasvatus, että miten ollaan ,pukeudutaan ja miten puhutellaan jne.
Kommentit (4)
Sen ei ole tarkoitus olla negatiivista vaan opettaa lapsille ja nuorille miten tutusturaan uusiin ihmisiin ja kuinka muita kohdellaan ja mikä on sopivaa pukeutumista eri tilanteisiin jne.
Koulussa ei ennenkään ole ollut varsinaisia tapakasvatus-tunteja.. Luokassa opeteltiin seisomaan nousemista kun ope tuli luokkaan, ja viittaamista, ennenkuin sanoi tai kysymykseen vastasi. Kyllä se tapakasvatus tuli silloinkin kotoa. Emme voi mitään sille, että jotkut kasvattavat lapsensa ja toiset eivät.
Kyllä siellä on. Ihan joka päivä. Samoin tutatunteja.
Ei voi vaatia kodeilta ,kun siellä on samanlainen käytöstavaton.