SSRI-lääkitys
Olen raskaana ja syön ahdistuslääkkeitä. Olen syönyt jo vuosia ja tiedän, että en pärjää ilman. Lääkityksen kanssa pystyn elämään normaalia elämää ja käymään töissä. Silti pelkään voinko jatkaa raskautta, jos SSRI-lääkitys aiheuttaakin sikiölle kehityshäiriöitä mm. sydämeen. Lääkäri sanoi sen olevan erittäin harvinaista, mutta entä jos..? En tiedä mitä teen :(
Kommentit (7)
Lapsi voi saada vieroitusoireita kun syntyy.
Mulla ajettiin lääkitykset alas raskauden ajaksi.
Lue tämä:
Taitaa lumevaikutuksen lisäksi ainoa "hyöty" SSRI-lääkkeistä olla tunnon heikentyminen sukuelimissä, mahdollisesti jopa kroonisesti. Parasta vieroittua koko moskasta.
1. Hae käyttämäsi lääkemolekyylin tiedot https://pubchem.ncbi.nlm.nih.gov/
2. Analysoi tiedot
Esimerkiksi Sertaliini https://pubchem.ncbi.nlm.nih.gov/compound/63009
3. Lisää syvyyttä, hakusanaksi Sertraline Hydrochloride pregnancy
Lue tuloksia. Kuten https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC7066164/ jossa otsikkona "Sertraline induces DNA damage and cellular toxicity in Drosophila that can be ameliorated by antioxidants" ja "Numerous studies have suggested that children of women taking sertraline during pregnancy have an increased risk of developmental defects."
Eikö kenelläkään ole konkreettista kokemusta SSRI lääkityksestä raskauden aikana ja sen mahdollisista vaikutuksista sikiöön tai lapsen kehitykseen?