Muutto stressaa
En ole muuttanut minnekkään viitentoista vuoteen, ja nyt ahistun ihan mahottomasti. Kaikenlaista byrokratiaa ja tavaroitten raijaamista. Huonekaluja ei edes ole paljon. Mikä tähän auttais?
Kommentit (9)
Annan hyvän vinkin: jos muutat ja vuokraat peräkärryn niin vuokraa nelipyöräinen! Vain hieman kalliimpi kuin kaksipyöräinen mutta paljon parempi. Nelipyöräinen kulkee tasaisesti, kaksipyöräinen pomppii. Nelipyöräiseen voit pakata jopa astioita kunhan pakkaat ne tukevasti ja laitat paperia tai kuplamuovia väleihin. Kuplamuovirullia saa edullisesti mm. Biltemasta.
Muista tehdä sähkösopimus uuteen asuntoon siksi päiväksi kun muutat, ja irtisano olemassa oleva sähkösopimuksesi sieltä mistä muutat.
Jos on kauppojen kanta-asiakkuuksia muista iilmoittaa eli vaihtaa uusi osoite tietoihisi netissä. Jos muutat eri osuuskaupan eli s-kaupan alueelle minkä jäsen nyt olet, mene vaihtamaan jäsenyytesi uuden alueen s-osuuskauppaan.
Muuttajan lista : 👀 netistä. Kaikki asiat listattu. +Muutto, pakkaaminen on aloitettava ajoissa.
Jospa se siitä ajan kanssa. Pyydä apua muuttoon joiltakin, jos mahdollista. Tsemppiä.
Viimeksi, kun muutettiin, syksyllä tyhjensin kellarin.
Siellä oli lähinnä soopaa. Sitten aloin pakkaamaan kaikkea, mitä en tarvinnut ennen kevättä ja vein valmiit laatikot kellariin.
Ostettiin uusi sänky ja sohva, kotiinkanto suoraan uuteen osoitteeseen. Sohvaa aloin myymään 5 e hinnalla kk ennen muuttoa ja ostikin kummatkin ja maksoi kympin.
Muutettiin helmikuussa, hiihtolomalla. Muuttomiehet oli helppo saada, kun oli ns keskellä kk.
Vierailija kirjoitti:
Annan hyvän vinkin: jos muutat ja vuokraat peräkärryn niin vuokraa nelipyöräinen! Vain hieman kalliimpi kuin kaksipyöräinen mutta paljon parempi. Nelipyöräinen kulkee tasaisesti, kaksipyöräinen pomppii. Nelipyöräiseen voit pakata jopa astioita kunhan pakkaat ne tukevasti ja laitat paperia tai kuplamuovia väleihin. Kuplamuovirullia saa edullisesti mm. Biltemasta.
Muista tehdä sähkösopimus uuteen asuntoon siksi päiväksi kun muutat, ja irtisano olemassa oleva sähkösopimuksesi sieltä mistä muutat.
Jos on kauppojen kanta-asiakkuuksia muista iilmoittaa eli vaihtaa uusi osoite tietoihisi netissä. Jos muutat eri osuuskaupan eli s-kaupan alueelle minkä jäsen nyt olet, mene vaihtamaan jäsenyytesi uuden alueen s-osuuskauppaan.
Mitä hyötyä on vaihtaa s-kaupan jäsenyys uudelle alueelle?
Minuakin kiinnostaa. Jaetaanko tänne vinkkejä muuttajalle? Pakkaamiset. Mitä kaikkea pitää muistaa? Mihin pitää ilmoittaa uusi osoite? jne jne