Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltalehti: Ravintolatyöntekijöiden pimeät, verottajalta salatut tulo. "Ei tarvitse nostaa tililtä yhtään rahaa." KÄRÄYTTÄKÄÄ NÄMÄ RIKOLLISET

Vierailija
12.05.2026 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6de7eb6c-a05b-4165-9fda-de36df4978ab

 

Kun suomalaisen pitää ilmoittaa kadunvarresta kerätty palautuspullokin verottajalle, niin eiköhän opeteta nämä veronkiertäjätkin maan tavoille?? 🤬😡😡

 

 

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä veronkiertäjät? Ei ihmiset edes tippaa nykyään. Tuokin esimerkki oli markka-ajalta.

Näin. Oli jotenkin huvittava, kun artikkelissa kerrottiin, että parikymmentä vuotta sitten ihmiset tippasivat, ja seuraavassa lauseessa puhutaan markoista. 😂

Markka aikoina muistan itsekin jaelleeni niitä hiluja aika anteliaasti, toki olin töissä ja tienasin enemmän kuin ehdin kuluttaa. Nyt, jo pitkäaikaisena Kelan asiakkaana, jokaisen löytyvän tölkin kerää mukaan, ja palautusautomaatille unohtunut kuitti saattaa kaataa kauppareissun kokonaan. 🤔

Niin, eihän siitä markasta ole kuin 24 vuotta, eli ei kovin pielessä.

Vierailija
22/33 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunsin kerran yhden kokin. Täysi huijari ja jatkuvasti kikkailemassa hauleja himaan, eli omaan taskuun.

No, onneksi lopulta alkoholisoitui ja kuoli sittemmin keuhkosyöpään...

Niinpä - minun entinen esimies teki pitopalvelukeikkaa työpaikan keittiön tiloista ja raaka-aineilla omaan piikkiinsä. Jäi viimein kiinni kun esimiehensä tuttu oli tilannut juhlat ja kiittänyt esimiestä hyvin hoidetusta tilaisuudesta. Ylipääliköllä oli omassa kalenterissaan tiedossa kaikki keittiön juhlat, joten käry kävi ja samalla selittyi vuosia jatkunut kassavajekin.

Heh, ja tuomio oli varmaan tyyliin 10 päiväsakkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippui paikasta.

Kossakin oli tippikuppi, siihen kerättiin kaikki tipit ja jaettiin henkilökunnan kesken.

Tai sitten kaikille oma tippi, sai pitää ite. Siitä tuli palkka.

Myöhemmin siirryttiin kuukausipalkkaan ja tippi jäi palkan lisäksi. Sen verotusta en muista.

Ja tosiaan, enää ei pyöri kolikoita taskuissa, ei voi tipata!

"saa olla tasan" sanottiin ennen kun esim maksoi setelillä.

Minä jätin kyllä setelin tipiksi muutama päivä sitten ravintolassa. Kolikoista ei olisi tullut kuin ehkä euro.

Vierailija
24/33 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolatyöntekijöiden pimeät, verottajalta salatut tulot, ihmis- ja huumekauppa. Poke järjestää niin kamat kuin pillun#viihdekäyttö

Vierailija
25/33 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jotenkin äärestä suloista, että kuvitellaan niiden suurien tulojen olevan pelkällä pitsan paistamisella ansaittua. 

Redditissä on aina hyvät selitykset miten joku 70 tonnia tms on liian pieni vuosipalkka tarjoilijalle ja miten sillä hädintuskin pärjää ja kaikkien pitäisi tipata vähintään 30%. Vi ttu sä kannat lautaisia keittöstä pöydälle, et sä mikään di ole.

Vierailija
26/33 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintolatyöntekijöiden pimeät, verottajalta salatut tulot, ihmis- ja huumekauppa. Poke järjestää niin kamat kuin pillun#viihdekäyttö

Ei se valtiota kiinnosta, kun ei synny saatavia valtiolle. Pahin rikos mitä yhteiskunnalle voi tehdä on pimittää niitä veroja. Ei minua yksitäisen ihmisen pillu tai tämä kaman käyttö kiinnosta, mutta verojen maksaminen pitäisi olla kunnia asia. Järjestäytynyt yhteiskunta maksaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/33 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunsin kerran yhden kokin. Täysi huijari ja jatkuvasti kikkailemassa hauleja himaan, eli omaan taskuun.

No, onneksi lopulta alkoholisoitui ja kuoli sittemmin keuhkosyöpään...

Niinpä - minun entinen esimies teki pitopalvelukeikkaa työpaikan keittiön tiloista ja raaka-aineilla omaan piikkiinsä. Jäi viimein kiinni kun esimiehensä tuttu oli tilannut juhlat ja kiittänyt esimiestä hyvin hoidetusta tilaisuudesta. Ylipääliköllä oli omassa kalenterissaan tiedossa kaikki keittiön juhlat, joten käry kävi ja samalla selittyi vuosia jatkunut kassavajekin.

Pitopalvelun omistaja maksattaa sen perheensäkin päivittäisen ruuan veronmaksajilla. 

Vierailija
28/33 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippi ei ole tuloa, se on lahja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/33 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunsin kerran yhden kokin. Täysi huijari ja jatkuvasti kikkailemassa hauleja himaan, eli omaan taskuun.

No, onneksi lopulta alkoholisoitui ja kuoli sittemmin keuhkosyöpään...

Niinpä - minun entinen esimies teki pitopalvelukeikkaa työpaikan keittiön tiloista ja raaka-aineilla omaan piikkiinsä. Jäi viimein kiinni kun esimiehensä tuttu oli tilannut juhlat ja kiittänyt esimiestä hyvin hoidetusta tilaisuudesta. Ylipääliköllä oli omassa kalenterissaan tiedossa kaikki keittiön juhlat, joten käry kävi ja samalla selittyi vuosia jatkunut kassavajekin.

Pitopalvelun omistaja maksattaa sen perheensäkin päivittäisen ruuan veronmaksajilla. 

Ja sähkön, veden, auton, jne, jos yritys pyörii samoissa tiloissa kuin itse asuu. Kaveri pyysi osakkaaksi yritykseensä ja kysyin miten tämä kompensoidaan ja hän meni hiljaiseksi, eikä asiasta ole sen jälkeen enää keskusteltu.

Vierailija
30/33 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt apn pointtia, sillä jos kukaan ei käytä enää käteistä eikä sen vuoksi anna tippiä, niin mitä pimeitä tuloja sitten olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/33 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tippi ei ole tuloa, se on lahja.

Verotuksellisesti tippi (palveluraha) katsotaan Suomessa veronalaiseksi tuloksi, ei verovapaaksi lahjaksi. Lahjan piiriin kuuluvat yleensä vain sellaiset vastikkeettomat suoritukset, jotka eivät liity työsuoritukseen. Koska tippi annetaan nimenomaan palvelun yhteydessä, se ei täytä verovapaan lahjan kriteereitä.

Vierailija
32/33 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tippi ei ole tuloa, se on lahja.

Sitten laitetaan lahjavero...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/33 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tippi ei ole tuloa, se on lahja.

Tippi pitää kieltää veronkiertona. Tippi on merkki kehitysmaasta ja työntekijän hyväksikäytöstä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän