28- ja 39-vuotiaana vauva. Mielipiteesi?
Täällä kirjoittelee 1967 syntynyt äiti, jonka tytär on syntynyt 1995 ja poika 2006. :)
Kommentit (66)
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:03"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:34"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:27"]
Aina näitä kyselyjä on ja kun sanon, että itse en tekisi enää 39 vuotiaana lapsia, jonka ikäinen muuten olen, ihan sen takia, koska en halua olla viisikymppinen lapsen ollessa ala-asteella. Vanha akka pienen lapsen äitinä. Niin aloittaja suuttuu verisesti ja selittää kuinka hän on niin nuorekas ja vauvat vain nuorentavat vanhaa ihmistä ja oikeasti hän jaksaa valvoa yli 40 vuotiaana paljon paremmin kuin 20 vuotiaana ja plaa plaa plaa.
[/quote]
Nelikymppinen on vanha akka? Ja viisikymppinen on jo ihan ikäloppu? Siinä tapauksessa toivon, ettet turhaan joudu elämässäsi kituuttamaan niinkään pitkälle, saati lisäämään lapsia yhtälöön.
[/quote]
Jos naiset elävät nykyään Suomessa 86-vuotiaiksi, niin eihän 40-vuotias nainen ole silloin vielä edes elämänsä puolivälissä. Vielä pitäisi 46 vuotta siitä eteenpäin elää, että olisi saavuttanut edes keskimääräisen eliniän.
Kyllä erittäin sääliksi käy niitä 40-50-vuotiaita, jotka ovat tämän palstan määritelmän mukaan ns. ikäloppuja eivätkä enää toimintakuntoisia ja toimintakykyisiä. Tuossa iässä kun terve ihminen on vielä täysin toimintakuntoinen ja toimintakykyinen ja on sitä tuosta vielä pitkälle, pitkälle eteenpäinkin.
[/quote]
On "hiukan" eri asia olla toimintakykyinen kuin pikkuvauvan äiti... Ajattelisitte edes niitä lapsia/elämää sen 20v eteenpäin, eikä vaan sitä että kyllä minä tyttö se vaan olen niin reipas nyt!
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:08"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:03"]
Aina näitä kyselyjä on ja kun sanon, että itse en tekisi enää 39 vuotiaana lapsia, jonka ikäinen muuten olen, ihan sen takia, koska en halua olla viisikymppinen lapsen ollessa ala-asteella. Vanha akka pienen lapsen äitinä. Niin aloittaja suuttuu verisesti ja selittää kuinka hän on niin nuorekas ja vauvat vain nuorentavat vanhaa ihmistä ja oikeasti hän jaksaa valvoa yli 40 vuotiaana paljon paremmin kuin 20 vuotiaana ja plaa plaa plaa.
[/quote]
Nelikymppinen on vanha akka? Ja viisikymppinen on jo ihan ikäloppu? Siinä tapauksessa toivon, ettet turhaan joudu elämässäsi kituuttamaan niinkään pitkälle, saati lisäämään lapsia yhtälöön.
[/quote]
Jos naiset elävät nykyään Suomessa 86-vuotiaiksi, niin eihän 40-vuotias nainen ole silloin vielä edes elämänsä puolivälissä. Vielä pitäisi 46 vuotta siitä eteenpäin elää, että olisi saavuttanut edes keskimääräisen eliniän.
Kyllä erittäin sääliksi käy niitä 40-50-vuotiaita, jotka ovat tämän palstan määritelmän mukaan ns. ikäloppuja eivätkä enää toimintakuntoisia ja toimintakykyisiä. Tuossa iässä kun terve ihminen on vielä täysin toimintakuntoinen ja toimintakykyinen ja on sitä tuosta vielä pitkälle, pitkälle eteenpäinkin.
[/quote]
On "hiukan" eri asia olla toimintakykyinen kuin pikkuvauvan äiti... Ajattelisitte edes niitä lapsia/elämää sen 20v eteenpäin, eikä vaan sitä että kyllä minä tyttö se vaan olen niin reipas nyt!
[/quote]
ootko sä se jankkaaja jonka mukaan kaikki kuuskymppiset ovat lonkkavaivaisia, valittavat kulumiaan ja odottavat vain että pääsevät haudan lepoon?
Kyllä se ikä näköjään pehmentää monilta jopa aivot. Jos kysytään, onko 40 v. liian vanha äidiksi ja joku vastaa, että joo, niin se ei edelleenkään tarkoita sitä, että kyseinen ihminen on täysin loppu ja toinen jalka haudassa 40 vuotiaana. Ainoastaan sitä, että hänen mielestään 40 vuotias on vanha vauvan äidiksi. Ja onhan se. Ei monellakaan nelikymppisellä ole enää montaa vuotta aikaa tehdä niitä lapsia.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:16"]
Kyllä se ikä näköjään pehmentää monilta jopa aivot. Jos kysytään, onko 40 v. liian vanha äidiksi ja joku vastaa, että joo, niin se ei edelleenkään tarkoita sitä, että kyseinen ihminen on täysin loppu ja toinen jalka haudassa 40 vuotiaana. Ainoastaan sitä, että hänen mielestään 40 vuotias on vanha vauvan äidiksi. Ja onhan se. Ei monellakaan nelikymppisellä ole enää montaa vuotta aikaa tehdä niitä lapsia.
[/quote]
Aamen. Ihan järkytyksellä luin näitä "kypsien ja aikuisten" äitien tekstejä täällä... Tuollaisten raivohullujen hoiviin kuin ap esim en uskaltaisi minkään ikäistä lasta ihan helposti antaa :-O
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:12"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:08"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:03"] [quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:34"] [quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:27"] Aina näitä kyselyjä on ja kun sanon, että itse en tekisi enää 39 vuotiaana lapsia, jonka ikäinen muuten olen, ihan sen takia, koska en halua olla viisikymppinen lapsen ollessa ala-asteella. Vanha akka pienen lapsen äitinä. Niin aloittaja suuttuu verisesti ja selittää kuinka hän on niin nuorekas ja vauvat vain nuorentavat vanhaa ihmistä ja oikeasti hän jaksaa valvoa yli 40 vuotiaana paljon paremmin kuin 20 vuotiaana ja plaa plaa plaa. [/quote] Nelikymppinen on vanha akka? Ja viisikymppinen on jo ihan ikäloppu? Siinä tapauksessa toivon, ettet turhaan joudu elämässäsi kituuttamaan niinkään pitkälle, saati lisäämään lapsia yhtälöön. [/quote] Jos naiset elävät nykyään Suomessa 86-vuotiaiksi, niin eihän 40-vuotias nainen ole silloin vielä edes elämänsä puolivälissä. Vielä pitäisi 46 vuotta siitä eteenpäin elää, että olisi saavuttanut edes keskimääräisen eliniän. Kyllä erittäin sääliksi käy niitä 40-50-vuotiaita, jotka ovat tämän palstan määritelmän mukaan ns. ikäloppuja eivätkä enää toimintakuntoisia ja toimintakykyisiä. Tuossa iässä kun terve ihminen on vielä täysin toimintakuntoinen ja toimintakykyinen ja on sitä tuosta vielä pitkälle, pitkälle eteenpäinkin. [/quote] On "hiukan" eri asia olla toimintakykyinen kuin pikkuvauvan äiti... Ajattelisitte edes niitä lapsia/elämää sen 20v eteenpäin, eikä vaan sitä että kyllä minä tyttö se vaan olen niin reipas nyt! [/quote] ootko sä se jankkaaja jonka mukaan kaikki kuuskymppiset ovat lonkkavaivaisia, valittavat kulumiaan ja odottavat vain että pääsevät haudan lepoon?
[/quote]
Oli mun ihan eka viesti tähän ketjuun. Mut jotenki hämää, että tietyt vastaajat on näin mustavalkoisia; jos sanoo et 40-vuotias on vanha saamaan vauvan (onhan se !), se tarkoittaa automaattisesti samaa kuin et sit ollaan haudassa suunnilleen. Ootteko oikeesti noin tyhmiä vai esitättekö vaan ?
Kauhee metakka ja puolusteluvimma vanhoilla äideillä. Itsellennekö yritätte todistella vai muille? Viisikymppiset muorit sitten ala-asteen vanhempainillassa, onhan se nyt aika.. no.
Tämän ketjun luettuani olen aika vakuuttunut ettei AP:n olisi pitänyt ryhtyä äidiksi minkään ikäisenä =( Vanha tai nuori, sama se, mutta pelottava äiti ainakin olet, raivootko lapsillesikin ja haukut ne tuohon malliin heti jos he eivät tee kuten sinä sanot/ole samaa mieltä? =(
Ei hitsi sai nauraa tän ketjun parissa, kiitos vaan sulle harvinaisen nolo ap! :'D
39-vuotias on mielestäni liian vanha jo saamaan vauvan. Mutta onhan niitä. Siinä mun mielipide.
En ymmärrä, miksi tästä asiasta pitäisi olla jokin mielipide. Jokainen lisääntyköön silloin, kun siihen kykenee ja haluaa.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:05"]En ymmärrä, miksi tästä asiasta pitäisi olla jokin mielipide. Jokainen lisääntyköön silloin, kun siihen kykenee ja haluaa.
[/quote]
Amen
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:02"]
39-vuotias on mielestäni liian vanha jo saamaan vauvan. Mutta onhan niitä. Siinä mun mielipide.
[/quote]
No onneksi ei tarvitse kuitenkaan jälkiaborttia tehdä. Minun mielestäni ei ole yhtään liian vanha, sopivan ikäinen, aikuinen ihminen, alle 18-vuotias on taas mielestäni liian nuori vanhemmaksi ja yli 50-vuotias liian vanha vanhemmaksi. T. AP , PS. Tarkennan vielä, iällisesti liian nuoria tai vanhoja saamaan vauvan.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:05"]
En ymmärrä, miksi tästä asiasta pitäisi olla jokin mielipide. Jokainen lisääntyköön silloin, kun siihen kykenee ja haluaa.
[/quote]
No tästä olen itsekin samaa mieltä. :)
Itse sain 39v. vauvan ja nyt poika on 11v. ja parhaillaan treeneissä, harrastaa kilpauintia jo neljättä vuotta. Pitkä ja hauskannäköinen poika. Niin mikä sitten on se ongelma?
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:14"]
Itse sain 39v. vauvan ja nyt poika on 11v. ja parhaillaan treeneissä, harrastaa kilpauintia jo neljättä vuotta. Pitkä ja hauskannäköinen poika. Niin mikä sitten on se ongelma?
[/quote]
Kateellisten paskanjauhanta. T. AP
[/quote]
Miten vanha muuten sinun poikasi oli kun täytit sitten pyöreitä? Oma poikani oli 4kk vanha kun täytin 40v. :) T. AP
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:18"]
[/quote]
Kateellisten paskanjauhanta. T. AP
[/quote]
Öh? Kateellisten? Mistä? Nyt meni vähän yli jo tuo kuluneen kateuskortin käyttö :D
Eikä täällä kukaan ole sanonut (minä ainakaan), että olisi joku ongelma toisten myöhäinen lisääntyminen, mutta jos tekee noin idioottimaisen ja "tyhjän" avauksen, ei ehkä kannata kysyä MIELIPIDETTÄ jos sitten pitää vetää palkokasvit nenukkiin kun sellaisen saa. Ei mielipiteet ole oikeita tai vääriä, ne vaan on.
Mun äiti sai mut 33-vuotiaana, isä oli 39-vuotta. Sisarukset 10v ja 8v vanhempia.. no sanon vaan että olis ollu kivaa jos ois niin sanotusti itelläkin ollu samanikäsiä sisaruksia :) mutta äiti ollut aina tosi nuorekas. isä ei niinkään..
Palsta näkyy olevan lähinnä mummoäitien kansoittama, peukutuksista päätellen.. -ohis-
[/quote]
[/quote]