Kuinka saisin miehen raahattua lääkäriin?
Ei tykkää käydä lääkärissä, eikä tykkää siitä jos joskus katson sen kroppaa. Viime viikolla löysin sen selästä uuden luomen. Tämä luomi on muista poikkeava. Se on epämuodostunut ja siinä on ainakin 2 eri värisävyä. Ei antanut katsoa tarkemmin, joten en tiedä onko niitä muitakin.
Tuo yksi nyt ainakin löytyy.
Sanoin että toi on tyypillisen melanoomaluomen näköinen, että se pitäisi käydä näyttämässä lääkärille varmuuden vuoksi. Ei suostu. Ei vaikka näytin netistä lähes identtisen kuvan ja sanoin että toi on melanooma ja sulla on selässäsi samanlainen.
Jos toi on ainoa laatuaan ja menisi nyt heti lääkäriin, voisi päästä helpolla. Mutta jos antaa olla ja kasvaa, on ennuste tietenkin huonompi.
Suututtaa mies, kun se ei usko. Meillä on 3 pientä lastakin.
Kommentit (15)
Sanot ukolle suoraan ettei tipu pimbeä jos ei suostu käymään ihotautilääkärillä.
Sanot, että jos mies ei lähde, kutsut lääkärin kotiin ja se se vasta onkin kallista. Ota kännykameralla kuva luomesta ja näytä se ukolle (tämän varmaan oletkin jo tehnyt). Enoni kuoli viime syksynä melanoomaan. Kaksi vuotta jaksoi taistella.
Näin fiksun äijän geenejä on pistetty kiertoon kolmen mukulan verran maailmaan, voi että joo ...
Yritin ottaa kuvan suihkun jälkeen, mutta onnistui kääntymään juuri oikealla hetkellä.
Mun miehessä ei muuta vikaa olekaan kuin tuo lääkärikammo. Ei ole koskaan sairaslomallakaan, kun ei halua käydä lääkärissä.
ap
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 09:41"]
Sanot, että jos mies ei lähde, kutsut lääkärin kotiin ja se se vasta onkin kallista. Ota kännykameralla kuva luomesta ja näytä se ukolle (tämän varmaan oletkin jo tehnyt). Enoni kuoli viime syksynä melanoomaan. Kaksi vuotta jaksoi taistella.
[/quote]
hmmm.... mitenköhän. Onko miehellä ketään "mieskaveria" puhu hänelle ja käske hänen sanoa että pitää mennä lääkäriin. Meillä toimi ainakin tuo. Tai sitten jos
tunnet työpaikalta jonkun niin pyydä työkaveria sanomaan että pitää mennä
lääkäriin.
Otat lapset mukaas ja meet tekeen hirveen numeron asiasta miehen työpaikalle, huudat ja mesoat että haluatko että lapset jäävät orvoiksi yms. Varmaan nuorimmat lapset pelästyvät ja alkavat itkemään. Kunnon show vaan pystyyn, koko perhe voi sitten vollottaa ääneen ja kapsahtaa miehen jalkoihin yms.
Tälläisiä konkreettisia neuvoja AP varmasti etsi, oli mukava olla avuksi!
Mä en ymmärrä miksei se voisi itse katsoa peilistä sitä luomeaan sen jälkeen kun näytin netistä sen kuvan. Miehen luomessa on vaaleampaa ja tummempaa aluetta ja se on todella epäsymmetrinen. Isohkokin se on. Kaksinkertainen muihin sen luomiin nähden.
Riski melanoomaan miehellä on suurentunut jo siksikin, että sillä on yli 100 luomea ja se on paljon auringossa kesällä. Hullu ottaa vielä aurinkoakin ilman minkäänlaista suojakerrointa. Kun ei tarvitse, kun ei ole koskaan palanut. Mä en ymmärrä miksi muuten niin älykäs mies käyttäytyy kuin aasi kun on omasta terveydestä kyse. Lapsia kyllä on roudaamassa lääkäriin jokaisesta yskäisystä, mutta itse ei voi käydä lääkärissä edes silloin kun aihetta olisi.
ap
laitoin jo viestin 7 mutta entäs jos jollakin lapsella olisi "flunssa" tai muu minkä takia varaat lääkärin lapselle ja sitten laitat miehen viemään lapsen sinne. ilmestyt itse paikalle ja kysyt samalla lääkäriltä että voisiko katsoa miehen luomen.
Ymmärrän sun huolen ja ymmärrän että mies osaa olla jästipää
t. 7
Jos se luomi kasvaa, ni tuskin tossa mitkään lääkärit enää auttaa, sen verran agressiivisia noi ihosyövät on. Jos on järkee ni heti perjantaina lääkäriin, mielummin parilakin vois käydä ja sitten operoitava, vauhdilla, ei tossa todellakaan kannata odotella viikkoja.
Niin kauan jahtaat tilaisuutta, että saat hyvän kuvan. Jos sen näyttäminen miehelle ei auta, laitat sen johonkin netin tai jonkin lehden "kysy lääkäriltä"-palveluun. Näihin vastauksen saaminen tietysti vie aikansa, mutta saisit siitä ainakin auktoriteettiä sanojesi taakse. Ja tuo auringonottohistorian kuvaus tietysti mukaan. Kesällä, kun mies on paidaton, voit (joko vaivihkaa tai isommalla äänellä) kysyä esim. ystävien mielipidettä siitä. Miehen äiti/isä/veli/sisar voisi olla aika hyvä liittolainen ja taivuttelija myös, kaverin lisäksi. Tosihan on, että miestä pelottaa ja sikäli ns. nolauskonstit pitäisi olla pannassa. Mutta asia on nyt niin vakava, että toimisin itse about keinoja kaihtamatta. Tunnet miehen parhaiten, mieti mikä parhaiten tehoaisi.
Varaa lääkäriaika omalääkäriltä/yleislääkäriltä lapsen nimellä ja laita mies viemään se sinne. Ota etukäteen yhteyttä lääkäriin ja kerro käynnin todellinen syy - eli se miehen luomi.
Tota kaverin puuttumista asiaan harkitsin myös, mutta mies ei ole nyt osallistumassa mihinkään saunailtaan, eikä ole käynyt pariin kuukauteen sellaisessa harrastuksessa, jossa ottaisi paitaa pois. Voin toki yrittää keksiä miehen parhaan ystävän kanssa jotain tekosyytä saunaillalle.
ap
Tuosta sainkin ajatuksen. Oltiin sovittu menosta anopille heinäkuussa, mutta voitaisiin mennä sinne jo Helatorstain aikoihin. Pidetään molemmat silloin perjantaikin vapaana, niin 4pv:n ajaksi voitaisiin hyvin vaivautuakin reissaamaan. Anoppi asuu 600km päässä, siksi toi ei onnistu ihan milloin hyvänsä.
Nyt täytyy vain pitää peukkuja sen suhteen että helalomalla on aurinkoista. Mies ottaa aina siellä aurinkoa pihalla kun anoppi kuitenkin haluaa touhottaa lasten kanssa. Onhan siihenkin aikaa kuukausi melkein, mutta en usko että mun valokuvista on apua, kun ei se näytä ottavan todesta.
Jos anopilla tai apella olisi suurempi vaikutusvalta.
ap
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 10:05"]
Niin kauan jahtaat tilaisuutta, että saat hyvän kuvan. Jos sen näyttäminen miehelle ei auta, laitat sen johonkin netin tai jonkin lehden "kysy lääkäriltä"-palveluun. Näihin vastauksen saaminen tietysti vie aikansa, mutta saisit siitä ainakin auktoriteettiä sanojesi taakse. Ja tuo auringonottohistorian kuvaus tietysti mukaan. Kesällä, kun mies on paidaton, voit (joko vaivihkaa tai isommalla äänellä) kysyä esim. ystävien mielipidettä siitä. Miehen äiti/isä/veli/sisar voisi olla aika hyvä liittolainen ja taivuttelija myös, kaverin lisäksi. Tosihan on, että miestä pelottaa ja sikäli ns. nolauskonstit pitäisi olla pannassa. Mutta asia on nyt niin vakava, että toimisin itse about keinoja kaihtamatta. Tunnet miehen parhaiten, mieti mikä parhaiten tehoaisi.
[/quote]
vielä kokeilisin puhua miehen kanssa vakavasti. Sano hänelle että sinä voit tilata ajan ja tulla sinne mukaan. Sano että asia on sinulle tärkeä ja vaivaa sinua. Puhut niin että hän kuuntelee.
Usein myös jankuttaminen auttaa, silloin mies tuskastuu ja lupaa tulla. Onko mies töissä? Työpaikkalääkäri tai sitten ihan yksityiselle niin pääsette helpoimmalla.
t. 7
Mitä tavutukselle on tapahtunut? Onko täällä taas muutettu jotain?