"Saatan yöllä vahingossa unissani kopeloida, kun olen tottunut nukkumaan X: kanssa..."
"....Hyvää yötä sinulle, lapseni!"
Tätä oli teininä isän luona vierailu, kun joku joutui isän viereen nukkumaan, kun kaikille ei ollut siellä omaa nukkumapaikkaa. Ei mikään ihme, että eroperheiden lapsilla on monenlaisia mt-ongelmia.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietyllä tavalla olisin toivonut jonkun muunkin toteavan tässä ketjussa etteivät kahelit erovanhemmat ole mitenkään poikkeuksellinen ilmiö. Mutta ehkä tässäkin sitten on aste-eroja eikä tämä ole sitä tyypillistä käytöstä vanhemmalta.
Olen pahoillani puolestasi mutta tuo ei todellakaan ole normaalia ero tai missään muissa perheissä. Ei vanhemmat lauo tuollaisia lapsilleen eikä lapsella kuulu olla turvaton olo oman vanhemman vieressä.
Kiitos sympatiasta. Olin todella ahdistunut teini. Minulla on yhä aika paljon käsiteltäviä asioita vielä aikuisiälläkin lapsuuteen ja nuoruuteen liittyen.
Olet siis teini. Käytkö koulua jossain? Minä sain sitä kautta keskusteluapua että ensin menin terkkarille kertomaan ahdotuksesta ja siitä hän ohjasi eteen päin.
En ole enää teini. Tuosta on sen verran kauan, että kun yritin joskus puhua asioista kouluaikoina, niin niihin ei kiinnitetty huomiota. Yleisesti ottaen aikuiset vain käskivät olemaan reippaina ja ymmärtämään sitä, että vanhemmat voivat olla aika stressaantuneita. Aikuisiällä olen sitten käsitellyt asioita psykoterapiassa, kun oma psyykkinen oireilu jatkui vielä sen jälkeen, kun olin muuttanut kotoa pois.
Kuulostaako tuo käytös kenestäkään autismin kirjon häiriöltä?
Ehkä se pelkäsi itse enemmän sitä tilannetta että koskisi vahingossa lapseen eikä tarkoittanut sillä pahaa? Ulosanti vain jäi heikoksi kun tarkoituksena oli varoittaa ja kenties ehdottaa että saa tyrkätä käden pois ettei lapsi jää ahdistuneena makoilemaan jos niin käy?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se pelkäsi itse enemmän sitä tilannetta että koskisi vahingossa lapseen eikä tarkoittanut sillä pahaa? Ulosanti vain jäi heikoksi kun tarkoituksena oli varoittaa ja kenties ehdottaa että saa tyrkätä käden pois ettei lapsi jää ahdistuneena makoilemaan jos niin käy?
Mitä väliä mitkä motiivit olivat? Lapsuuteni ja nuoruuteni olivat täynnä tällaisia ahdistavia tilanteita. En ollut onnellinen enkä tasapainoinen tuossa kasvuympäristössä.
Mitkä muu voi Aspergerin lisäksi saada käyttäytymään noin?
Kiinnostaisi tietää mitä tässä oikein alapeukutetaan?
Haluaisin saada jonkinlaisen käsityksen siitä mitkä syyt voivat saada ihmisen käyttäytymään noin, jotta saisin paremmin kiinni siitä miksi kotona oli niin erikoinen ja kaoottinen ilmapiiri. Arvauksia otetaan vastaan.
Oliko ne kaikki kommentit seksuaalisia?
Vierailija kirjoitti:
Oliko ne kaikki kommentit seksuaalisia?
Kaikki isäni kommentit minulle lapsuudesta aikuisuuteen? Arvaa.
Oho luin väärin.