Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua ärsyttää teenlitkijät -muita?

Vierailija
21.03.2013 |

Keittelet vieraille kahvia, niin eiköhän sieltä joku piiperrä, että "minä voisin ottaa teetä". Argh. 

Kommentit (129)

Vierailija
1/129 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmisistä on kasvanut tällaisia mitäänkestämättömiä kaunokkeja? Närästää, oksettaa, pierettää, ripuloittaa, vituttaa ja itkettää ihan kaikki. Pitää saada kuunpimennyksen aikaan poimittua keltaista teetä, luomuhirssikakkuja, kevätsadon leskenlehtisalaattia ja catch and release-menetelmällä pyydetystä kalasta lypsettyä mätiä että tarjottavat menettelee vieraalle. Nämä samat tyypit kiehnäävät silmälaput silmillään lentokoneessa penkki takana matkustavan sylissä ja valittavat kun on niin mahotonta nukkua silmäntäyttäkään. Selkään koskee, pissittää, pierettää, ei kierrä veri jaloissa eikä päässä. Minä minä minä! Olen hei uniikki!

Vierailija
2/129 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten just tämä, että kun kerran olet käynyt päiväseltään Japanissa, sen jälkeen ei kelpaa kuin täydellinen teeseremonia ja hokkaidolainen kirsikankukka-merilevätee. Sivistymättömät mönkijät eivät ymmärrä aidon ja oikean päälle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/129 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menenpä keittämään teetä. Kahvia ei tästä torpasta löydy. Vieraille tarjotaan myös teetä. Talossa talon tavoilla.

Vierailija
4/129 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä menen keittämään aamukahvit. Teetä ei tästä kodista löydy, ei ole koskaan ollut eikä tule! Yäk!!

Vierailija
5/129 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 08:37"]

Miksi ihmisistä on kasvanut tällaisia mitäänkestämättömiä kaunokkeja? Närästää, oksettaa, pierettää, ripuloittaa, vituttaa ja itkettää ihan kaikki. Pitää saada kuunpimennyksen aikaan poimittua keltaista teetä, luomuhirssikakkuja, kevätsadon leskenlehtisalaattia ja catch and release-menetelmällä pyydetystä kalasta lypsettyä mätiä että tarjottavat menettelee vieraalle. Nämä samat tyypit kiehnäävät silmälaput silmillään lentokoneessa penkki takana matkustavan sylissä ja valittavat kun on niin mahotonta nukkua silmäntäyttäkään. Selkään koskee, pissittää, pierettää, ei kierrä veri jaloissa eikä päässä. Minä minä minä! Olen hei uniikki!

[/quote]

Tämän allekirjoitan, vaikka en ihan kaikessa ole samaa mieltä ap:n kanssa. Olen entinen teen juoja, nykyinen kahvinjuoja ja varmaan tuleva teenjuoja, kun jaksan taas enkä tarvitse tuhtia kofeiiniannosta pitkin päivää.

Minua ärsyttää jatkuva kursailu, valitus ja erikoisuus. En siis syyllistä allergikkoja vaan sitä tärkeilevää vierasta, joka kertoo juuri siinä kahvipöydässä, että

a) ei juo juuri tuota teelaatua eikä kumpaakaan muuta, mitä kaapista löytyy

b) ei syö kakkuja, kun niissä on kermavaahtoa ja kermavaahdosta läskistyy

c) ei syö pullaa, kun on diagnosoinut itselleen laktoosi-intoleranssin

d) ei syö suklaakeksejä, kun niissä on rasvaa ja suklaasta tulee näppyjä paitsi Fazerin sinisestä, kun se on ihan eri suklaata kuin muut

e) ei syö hyydykekakkua, kun liivate on jotain kamalaa eläinperäistä ainetta, on nykyään kasvissyöjä ja syö kanaakin vain sunnuntaisin 

f) kun kaapista on vihdoin löytynyt jotain, jota vieras voisi syödä, muistaakin hän, että niin, hän karppaa eikä siis syö mitään makeita herkkuja paitsi jätskiä. Ei siis suklaajätskiä eikä vaniljajätskiä mutta muut menee...

Tällainen ihana vieras on kunnioittanut kahvipöytääni ja vaikka hän tietysti ihan omalla höpötyksellään nolasi itsensä kaikkien silmissä tajuamatta sitä itse, niin noin yleensä voisin vaivaisille ja ruokavammaisille ehdottaa, että

1) Suu auki siinä vaiheessa, kun katetaan kahvipöytää. Kysytään, että löytyykö teetä/mehua/vettä, jos kahvi ei maistu eikä emäntä jostain syystä kysy ja samalla vilkaistaan se teetarjonta ja pyydetään jotain muuta, jos ei sitä oikeaa teelajia ole

2) jos on allergioita, joiden takia ihan tavalliset kahvipöydän herkut ei maistu, niistä voi kertoa etukäteen tai olla sitten ihan suu supussa hiljaa.

3) Kukaan ei halua kuulla kahvipöydässä yhden ihmisen rajoitteista. Ne voi jättää muihin tilaisuuksiin ja mielellään ihan vain omaksi salaisuudeksi.

Vierailija
6/129 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen sitten näitä raivostuttavia teenlitkijöitä... Kahvi maistuu kamalalle. Jotain pehmeäpaahtoista, baristan tekemää hyvää kahvia voin kupin juoda kahvilassa, mutta ne mokkamestarilla keitetyt kultapresidentit jätän suosiolla muille. Jos teetä ei ole, voin juoda vaikka vettä tai mehua.

Meillä kotona on kyllä kahvinjuojat huomioitu. Minulla on pakastimessa papuina hyvää, pienen kahvipaahtimon omaa kahvia, josta jauhan sitten tarvittavan määrän kahvia ja keitän perkolaattorissa. Kaikki kahvinjuojatuttavani ovat litkineet sitä ilokseen.

Vierailija
7/129 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 15:00"]

Olen lopettanut kahvinjuonnin jo n. 15 v sitten. Maha nyt vaan ei kestänyt sitä. Juon vihreää teetä. Olen pahoillani aiheuttamastani vaivasta, mutta kun tulen kylään, minulla on aina omat teepussit mukana ja kupin vettä saa helposti mikrossa kuumennettua. Sen teen itse, jos emäntä ei kattilassa vettä minulle ala kiehuttaa. Itseasiassa aina tarjoudun sen kuppini kuumentamaan, mutta aina minulle ollaan se vesi kiehutettu, en ole siitä huomannut ongelmaa syntyvän. Mieheni ei myöskään juo kahvia, vihreää teetä myös hänkin.

Ystäväni tietävät tämän ongelmani, eivät erikseen tarvitse muistutusta, keittävät kahvit itselleen ja heille me tarjoillaan myös kahvit kun tulevat kylään, voi olla vanhaakin kahvia, mutta pidän sen jääkaapissa, että ei nyt ihan heti pilalle menisi.

Aamutee on kofeiinista, sen jälkeen kofeiinitonta, niin nirppanokka olen. Menee vielä kaikenlisäksi yöunet. En juo mitään muutakaan kofeiinipitoista juomaan.

Kivittäkää, mutta mulle on ihan sama mitä muut juo, mun maha ei kahvia siedä, närästää ja mielettömät mahakivut tulee heti.

[/quote]

Vihreä tee ei ole luontaisesti kofeiinitonta. Toki on olemassa sekä kofeiinitonta mustaa että kofeiinitonta vihreää teetä. Niistä on se kofeiini otettu vartavasten pois. Rooibostee ja yrttiteet (joita ei ole tehty teepensaan lehdistä) ovat puolestaan luontaisesti kofeiinittomia.

Vierailija
8/129 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä törmännyt teenjuojaan joka vaatisi toisten kodeissa jotakin tiettyä teelaatua. Tuskin tekään, kunhan höpisette. Minun migreenipääni ei kahvia kestä, vaikka en ole mitenkään fyysisesti heikko. Ei todellakaan kiinnosta maata puolta vuorokautta yrjöilemässä vain siksi että joku neuroottinen hienopieru ei kestä sitä että joku ei juo samaa juomaa kuin hän itse. Koskaan en teetä pyydä jos ei tarjota, minulle käy vesi.

Pienet on teillä murheet.

Vierailija
9/129 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kofeiiniä sietämättömät eivät myöskään kestä kesäaikaan siirtymistä, vesisuonia, sähköä, magneettikenttiä tai elohopeaisia hammaspaikkoja. He eivät syö mitään, millä on naama, eivät kuuntele muuta kuin Katri  Helenaa, aja muulla kuin Toyotalla ja lääkkeeksi leipä vain homeopatia.

Vierailija
10/129 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma jos ärsyttäisi kun juon itse paraikaa teetä. :-D

Vierailija
11/129 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma! Mikä olikaan ongelma? Oliko se sitä että isäntäväki satsaa kahviin ja tee mitä ei itse käytetä niin on jäänyt unholaan eikä siihen olla satsattu mitenkään? Sitten kun teetä aletaan pyytämään niin ei olekaan erillaisia laatuja millä päästäisiin brassailemaan? 70-luvulla kahvikulttuuri oli voimakas ja teenjuojille naurettiin mutta nykypäivänä suvaitsevaisuuden aikakautena teenjuontiakin jotenkin luulis olevan hyväksyttyä. Näin teejuojan näkökulmasta antaisin ohjeen: Kannattaa vaikkapa kipaista lidlstä hakemassa pientä erillaista tee valikoimaa. Juuri rooibos teelaatu on hyvä ja inspiroiva. Itse olen löytänyt lidlstä rooibos orange makuista litkua mitä en ole löytänyt mistään muualta ja on todella herkullinen ja jolla saat vuorenvarmasti ylistyksiä teenjuojilta.

Vierailija
12/129 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 21:28"]

Kahvi on pahaa. Enkä käsitä mikä ihmeen elintarvike se Suomessa on, kun kaikkien on sitä pakko juoda. Ihan niin kuin alkoholiakin. Ihme riippuvaiset nistisuomalaiset.

[/quote]

Komppi tälle!!

Vierailija
13/129 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä siinä on niin vaikeeta napsauttaa vedenkeitin päälle ja nostaa paketti t-pusseja pöydälle... Muuta en tarvitse, en nirsoile laaduista enkä vaadi hunajaa, käytän samaa sokeria tai makeutuainetta kun kahvinjuojatkin joten niiden luulis olevan pöydässä valmiina.

Voin sitten ihan itse kotona tehdä sellaista haudutettua teetä kuin itse haluan. En vaivaa sillä muita. Kyllähän mäkin keitän kahvit kaikille jotka sitä haluavat, siinä on paljon enemmän työvaiheita kun teen keittämisessä.

Vierailija
14/129 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 07:48"]Kannattaa vaikkapa kipaista lidlstä hakemassa pientä erillaista tee valikoimaa. Juuri rooibos teelaatu on hyvä ja inspiroiva. Itse olen löytänyt lidlstä rooibos orange makuista litkua mitä en ole löytänyt mistään muualta ja on todella herkullinen ja jolla saat vuorenvarmasti ylistyksiä teenjuojilta. [/quote]

Enpä ole koskaan ennen kuullut kenenkään kuvailevan herkullista juomaa sanalla litku.

Vierailija
15/129 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä kahvista. Olen pari kertaa elämäni aikana yrittänyt tosissani opetella juomaan kahvia mutta en vain tykkää.

Kaikki muu käy paitsi kahvi. Teetä ei ole pakko olla, mutta jos on niin peruslipton on ihan parasta.

Vierailija
16/129 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiskalle, :) mut mä tykkään vaan Liptonista...

Vierailija
17/129 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ärsyttää kahvinlitkijät. Toista se oli Kiinassa, Japanissa, Egyptissä, Briteissä.... teeta tuli aina nenän eteen automaattisesti. Ja toki monessa muussakin maassa tee on se juttu, esim. Turkissa.

Vierailija
18/129 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minua taas teenjuojana ärsyttää ne joille pitää alkaa keittämään kahvia... Sitten sitä juodaan kupillinen ja todetaan että ei nyt voi ottaa enempää kun vatsa ei kestä/ei saa unta/ei juo koskaan kuin kupillisen.

No, vakavasti puhuen, ei todellakaan ole iso vaiva keittää pari kuppia kahvia tai laittaa se vedenkeitin päälle ja teepusseja pöytään. Kukaan ei kylässä odota että siellä on juuri sitä omaa merkkiä tarjolla, eiköhän meille itse kullekin kelpaa se mitä tarjotaan. Kahvi saa vatsani sekaisin puolen tunnin sisällä sen juomisesta, en juo sitä jos ei ole aivan pakko. Ei todellakaan ole kiva kärsiä niistä väänteistä ja juosta vessassa 15 min välein seuraavat pari tuntia.

Vierailija
19/129 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 19:04"]

Keittelet vieraille kahvia, niin eiköhän sieltä joku piiperrä, että "minä voisin ottaa teetä". Argh. 

[/quote]

sinun vieraidesi on siis pakko juoda kahvia,vaikka eivät pidä siitä? Oletpa vieraanvarainen :)

Vierailija
20/129 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää kahvinjuojat. Keitän mielluummin teetä ja kahvinjuojia varten joudun kaivamaan keittimen kaapista esille. Siitä on niin paljon vaivaa ja sitten me mokomat eivät kuitenkaan juo kuin yhden kupillisen vaan! Vieraat on ärsyttäviä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä