Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajatuksia Anu Sifverberg Sinussa herättää?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tunne, joten ei mitään

Vierailija
2/17 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli parempi, ennen kuin meni pilalle. Nykyään pelkkä räksyttäjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi Suomen parhaita toimittajia. Perusteellinen, fiksu ja tyyliltään sujuva. Tykkään erittäin paljon. Ei hullumpi myöskään proosassaan.

Vierailija
4/17 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paras toimittaja. Ainoa syy, jonka vuoksi NYT-liitettä ylipäätään kannattaa lukea, vähän niinkuin Tuomas Nevanlinna oli 10 vuotta sitten.

terv. mies

Vierailija
5/17 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään sen Nyt-liitteessä julkaistavista kolumneista. En ole lukenut  uutta kirjaa, mutta tunnistan kyllä pointit, joita se tuossa videossa tuo esille.

Vierailija
6/17 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan asiaahan tuo on! Nykyään monet suhtautuu vanhemmuuteen ja lapsiin aivan liian fanaattisesti. Korostetaan juurikin kaikkea lapseen liittyvää tavaran hankintaa, jonka pitää olla tietynlaista jotta se ilmentää omaa vanhemmuutta ja kasvatustyyliä halutulla tavalla. En kannata välinpitämättömyyttä ja tunteettomuutta missään nimessä, tuntuu vain että varsinkin monelle naiselle tietyt ulkoiset seikat on lapsentahtisen elämän korostamisessa tärkeintä, ei se kaipaako lapsi sitä jatkuvaa hössötystä ja kertooko se lopulta välittämisestä mitään olennaista. 

Vierailija
7/17 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole lukenut kirjaa, joten kommentoin pelkän jutun perusteella. Ihan asiaahan tuo A.S. puhuu, noinhan se äärimmillään menee, vaikka onkin kyse aika rankasta kärjistyksestä.

Itse en esim. osaa lukea itseäni mihinkään "ryhmään" vanhempana, vaan poimin eri ideoilogioista ne jutut, jotka itselleni sopivat parhaiten. Joissakin asioissa olen ollut ns. luomu-/vaistovanhempi, esim. imetin pitkään, nukuttiin aika paljon perhepedissä (ihan vaan siksi, että se oli minulle mukavuudenhaluisena helpompaa), käytettiin kestovaippoja (noin 30 % :sesti), välillä myös kantoliinaa tai -reppuja. Toisaalta taas syötin surutta lapsille kaupan soseita, kuljetin heitä vaunuissa ja rattaissa, annoin katsoa tv:n lastenohjelmia jo melko pienenä jne.

Asiat ei ehkä kuitenkaan ole ihan niin mustavalkoisia, kuin mitä A.S. väittää... Ja miltä ne hänen silmiinsä näyttävät. Sivumennen sanoen, veikkaan, että kyseisellä henkilöllä ei ole lapsia. Se nimittäin muuttaa ihmistä (ja naista), halusipa hän sitä tai ei... :)

Vierailija
8/17 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan Anua erinomaisen pätevänä toimittajana ja hyvänä kirjoittajana. Hänen juttujaan on aina suuri nautinto lukea. (Toimittaja olen itsekin, mutta en tunne häntä henkilökohtaisesti.) 

Vierailija
9/17 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anulla on lapsi.

Vierailija
10/17 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anu Silfverbergillä on lapsi. Äitiys ei muuta kaikkia samaan suuntaan, se on pelkkää propagandaa.

Vierailija
11/17 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aion lukea ton kirjan. En todennäköisesti ole samaa mieltä suurimmasta osasta sen sisällöstä, mutta ei haittaa.

Vierailija
12/17 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin todennäköisesti hommaan tuon kirjan. Voi olla, että olen joistain asioista eri mieltä, mutta niin kuin 12 sanoi, se ei haittaa. Hyvä vain, jos saa ajatuksia ruokkivaa inputia, ja argumentteja on aina hyvä punnita, vaikkei niitä ostaisikaan.

Mäkin olen pitänyt Silfverbergiä fiksuna tyyppinä ja arvostanut sitä. Ei mikään turha tyyppi, ei tosiaankaan.

Vierailija
13/17 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesta asiasta olen samaa mieltä, mutta en kaikista.

Vierailija
14/17 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä toimittaja hän on. Tässä asiassa en vaan näe syytä kärjistämiselle. Koska sitähän tuo kirja vaikuttaa olevan. Varmaan aika harva vanhempi oikeasti on tuollainen kuin hän jutun perusteella kuvailee.

Ja mitä äitikorttiin tulee, sen käyttäminen on tietysti hölmöä. Toisaalta en ole koskaan kuullut kenenkään käyttävän sitä. Vaistovanhemmuudessa ym. hössötyksessä en näe mitään pahaa, lapsen parhaaseenhan siinä pyritään. Tuskin kovin moni mitään peruuttamatonta pahaa saa aikaan. Antakaa äitien hössöttää!

Vierailija
15/17 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut kuullut koko tyypistä ennen kuin yksi tuttu linkkasi Facebookissa tuohon haastatteluun. Mielestäni kärjisti asioita liikaa, ehkä tarkoituksellakin? Ei kuitenkaan antanut itsestään kovin fiksua vaikutelmaa.

Vierailija
16/17 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän hänen kirjoitustavastaan ja luen mielelläni hänen juttujaan. Toisaalta hieman ärsyttää nämä äidit, jotka yhden lapsen saatuaan katsovat tarpeelliseksi tehdä havaintoja ja yleistyksiä äitiydestä ja ennen kaikkea muiden äitiydestä.

Vierailija
17/17 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hän vähän syyllistyy siihen mistä syyttää muita: tuomitsee eri tavalla elävät äidit. Eli on väärin ja tasa-arvon vastaista jos haluaa imettää eikä isä anna vauvalle pumpattua rintamaitoa pullosta.(moinen ei olisi minulta ainakaan onnistunut)

En myöskään tykkää siitä, että ihmisiä dissataan äitiyden perusteella. Ei kukaan muutu höperöksi pelkästään siksi, että on äiti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi