Mites siinä nyt näin kävi. Vastavalmistunut KTM ja työtön.
Valmistuin vuosi sitten Aallon kauppiksesta ja nyt löi kyllä totuus niin pahasti vasten kasvoja, ettei tosikaan. Vuoden olen etsinyt töitä. Tarjolla puhelinmyyjän ja kaupparatsun töitä. Näihin en suostu.
Mites muilla?
Kommentit (251)
Missä olet ollut töissä opiskeluaikana?
Mikä pääaine? Itsellä rahoitus, gradu tekemättä/tekeillä, palkka vähän yli 3700 e/kk osa-aikatyöstä (joka tosin on yli 40 h/vko).
Vierailija kirjoitti:
Mikä pääaine? Itsellä rahoitus, gradu tekemättä/tekeillä, palkka vähän yli 3700 e/kk osa-aikatyöstä (joka tosin on yli 40 h/vko).
Markkinointi. Työtä mm. rekryfirmassa.
No markkinointia halusivat minun aikanakin lukea monet, mutta suurin osa paatyi muihin hommiin (joissa KTM oli hyodyksi). Itse jouduin myos aloittamaan ihan vaan asiakaspalvelusta, nykyisin pomona. Ihmiset kuvittelevat paasevansa suoraan koulusta hyvaan ammattiin. Ei se ole mennyt niin enaa pitkaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vain rahislaisilla 40h/vko on osa-aikatyötä :D
Itse vamistuin tuta di:ksi vuonna 2000 enkä saanut pitkään aikaan töitä. Omaa tyhmyyttä osittain kun en hankkinut riittävää työkokemusta opiskeluaikana. Mutta todellisuus iski kovaa silloin päin naamaa, silloinhan meni vielä taloudessa hyvin. Hankin sitten it-alan erikoistumiskoulutusta ja sitä kautta myöhemmin työllistyin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain rahislaisilla 40h/vko on osa-aikatyötä :D
Toisaalta siinä tienaa jo harjoittelijana aika lailla mukavasti suhteessa keskipalkkaiseen palkansaajaan, jolla on kymmenen vuoden työkokemus. Elämä on valintoja. Jos valitsee itseä kiinnostavan aihealueen, niin miksi tyytyä tekemään sitä harrastusluonteisesti?
Mikäs siinä on kotarilla ajaessa, työt haittaa harrastuksia.
Valmistumassa samasta opinahjosta piakkoin. 3. vuosikurssin tienoilla oli todellisia vaikeuksia löytää kesätöitä, opintopisteiden kertyessä ei ole ollut ongelmia. Kokopäiväduunissa tällä hetkellä. Työnsaanti riippunee pääaineestakin.
Paljon on tarjolla puhelinmyyntiä. Cold calls ja niin edespäin.
Aiemmin ekonomina sai hyvin töitä, mutta ei enää.
Oma pääaine markkinointi kans :) töissä mainostoimistossa! Tosin en oo vielä valmistunut Gradua vaille valmis KTM
Täällä KTM-aspa. Palkka 2300€/kk. Valmistumisesta 3 vuotta. Urakehitystä odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Oma pääaine markkinointi kans :) töissä mainostoimistossa! Tosin en oo vielä valmistunut Gradua vaille valmis KTM
Pitääkö teidän pukeutua sillei ärsyttävän kauppislaisesti töissä? Vai onko ihan ok pitää t-paitaa ja kollareita?
Saisit töitä muttei kelpaa. Toimariksiko ajattelit mennä?
Vähän realismia peliin, ja työkokemusta, siitä sitten etenet aikanaan.
Mikä nykynuoria vaivaa, mitä hemmetin johtajia kuvittelette olevanne?
Vierailija kirjoitti:
Valmistuin vuosi sitten Aallon kauppiksesta ja nyt löi kyllä totuus niin pahasti vasten kasvoja, ettei tosikaan. Vuoden olen etsinyt töitä. Tarjolla puhelinmyyjän ja kaupparatsun töitä. Näihin en suostu.
Mites muilla?
Mitä olet tehnyt aikaisemmin, opiskeluaikana, kesäduunina? Mistä sulla on kokemuksia ja mitä haluaisit tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Saisit töitä muttei kelpaa. Toimariksiko ajattelit mennä?
Vähän realismia peliin, ja työkokemusta, siitä sitten etenet aikanaan.Mikä nykynuoria vaivaa, mitä hemmetin johtajia kuvittelette olevanne?
No kannattaako sitä maisterina nyt ihan puhelinmyyjäksi ruveta. Miten olisi vaikka asiantuntija, suunnittelija tai vaikka johdon assistentti.
Itse aloitin kontrollerina.
Oisko kannattanut opiskella tutkinto ulkomailla?
Mikset ryhdy yrittäjäksi? Saisit itse määritellä työnkuvasi, työmäärän ja palkan. Samalla saisit arvokasta työkokemusta, jos jossakin vaiheessa tulee tarvetta siirtyä palkkatyöläiseksi.
Toinen vaihtoehto voisi olla jatkaa opintoja sairaanhoitajaksi tai lähihoitajaksi. Hoiva-alan yrityksissä on jatkuva työvoiman tarve, ja tuolla aineyhdistelmällä saattaisi edetä jopa esimiestehtäviin muutaman vuoden kuluessa.
Ja sitten lähäriksi opiskelemaan.
Monilla on toi, ettei halua tehdä myyntityötä puhelimitse. Liian aliarvostettua, mutta kun sen osaa alkaa kauppa käydä. Mulla, KTM, palkka nyt 2750+ provikat. Myyntityö. Valmistumisesta 2,5 vuotta.