Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää ihmiset, jotka ratikassa/bussissa suhistelee kassiaan ja asettelevat hanskojan jo kilometriä ennen poisjääntiä

Vierailija
13.12.2016 |

Ikäänkuin merkiksi...juu

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näit varmaan mut ratikassa tänään! En ehkä kilsaa ennen, mutta hyvissä ajoin. Oli niin täynnä ratikka, että halusin edetä rauhallisesti ja tönimättä oven lähelle, rynnimättä viime tingassa.

Vierailija
2/28 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin.

Itse en ole huomaavinaankaan näitä vihjailuja. Ärsyttää niin suunnattomasti. Ei ole vaikea sanoa, että "anteeksi, jään pois seuraavalla pysäkillä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, kiitos naurusta, kaipasin sitä, toi sana "suhistelee kassiaan" :DDD!

t. 1

Vierailija
4/28 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mutta mähän istuikin yksittäispenkillä eli en suhistellutkaan.. 

t. 1

Vierailija
5/28 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro, kuinka suhistellaan kassia! Mäkin haluan oppia!

Vierailija
6/28 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan viereisellä penkillä. Suhistelua seuraa villi silmämunien pyörittely ja ehkä pieni virkayskäkin.

Mutta en oo tahallaankaan noteeraavani.

Vierailija
7/28 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on pinna kireällä, hae saikkua.

Vierailija
8/28 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksittäis paikat kaikkiin busseihin ja Helsingin katujuniin, Jotta voisimme istua rauhassa ilman mitään puliukkoa tai ruotsinkielistä homoa vieressä. Suur-mielenosoitus pidetään Kyrpälän kirkolla.

Vierailija
9/28 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole huomaavinaankaan näitä vihjailuja. Ärsyttää niin suunnattomasti. Ei ole vaikea sanoa, että "anteeksi, jään pois seuraavalla pysäkillä".

Kyllä, ei ole vaikea sanoa, ja itse sanonkin aina. Sen takia voin rauhassa myös kaivaa hanskat esiin missä vaiheessa matkaa tahansa, sillä en yritä antaa niillä mitään vihjettä.

Vihjeet teillä ärsyyntyjillä on omassa päässänne. Lakatkaa pitämästä mitään vihjeenä ja olettakaa että asiat sanotaan suoraan, niin ärsyyntyminen helpottaa kummasti.

Vierailija
10/28 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan viereisellä penkillä. Suhistelua seuraa villi silmämunien pyörittely ja ehkä pieni virkayskäkin.

Mutta en oo tahallaankaan noteeraavani.

Oisko oikea sanamuoto noteeraavinani?

Mutta en ole tässä noteeraavinani miten tympeästi suhtaudut ihmisten erilaisiin tapoihin.

Vierailija
11/28 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ei ole vaikea sanoa, ja itse sanonkin aina. Sen takia voin rauhassa myös kaivaa hanskat esiin missä vaiheessa matkaa tahansa, sillä en yritä antaa niillä mitään vihjettä.

Vihjeet teillä ärsyyntyjillä on omassa päässänne. Lakatkaa pitämästä mitään vihjeenä ja olettakaa että asiat sanotaan suoraan, niin ärsyyntyminen helpottaa kummasti.

Kaiva vaan hanskat, mutta ethä suhistele sitä kassia, please.

Vierailija
12/28 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä väkisin vaadi ketään sanomaan mitään  lauseita, kun se näen sen lähtemisaikeen kassinsuhistelustakin : )  vaikka itse useimmiten sanonkin lauseen ääneen.

Vierailija
13/28 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo muakin ärsyttää nämä ikkunapaikan elehtijät paria kilometriä pysäkkiä ennen. Ja ne mulkoilut erityisesti. Oikeasti mikä metsäläinen pitää olla, jos ei osaa saada suuta auki ja sanoo, että jään seuraaalla. Ja ehkä vielä "kiitos" sen jälkeen kun toinen väistää. Tai no ei sitä kiitosta edes tarvi, nyökkäyskin riittää. Paljon julkisia käyttävänä olen muuten huomannut, että pahimmat elehtijät ja mulkoilijat ovat niitä, jotka ovat tunkeneet alunperin kassinsa käytäväpaikalle, ja puolipakon edestä joutuvat luovuttamaan viereisen paikkansa kassiltaan toiselle matkustajalle. Sanon suoraan, että tuollaisten tyyppien pitäisi muuttaa maalle tai hankkia auto jos normaali kanssakäyminen ahdistaa niin paljon.

Asuin aiemmin työn puolesta yhdessä isossa kaupungissa Euroopan ulkopuolella ja siellä oli ihan normimeininki, että jos bussi oli täynnä, niin ihmiset oikein tiivistivät ja huusivat käytävillä seisoville, että  täällä olis vielä yksi paikka! Oli aika shokki palata sen jälkeen Helsinkiin, kun puoliksi tyhjä bussi ja lähes kaikilla käytäväpaikoilla on jonkun urpon laukku. Ja huippuna vielä se, että osa jengistä jää seisomaan bussin keskitilaan, jos ei ole omaa 2-paikkaa vapaana.

Vierailija
14/28 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin, minäkin sanon kyllä ajoissa. Sitä ennen saatan tehdä inventaarion kassissani, siinä kyllä suhina käy, kun käsikopelolla koklaan, mitä on mukana. Hanskojen kanssa en osaa päättää, onko ne kädessä vai ei jne. Kyllä aika menee nopsempaan, kun puuhailee siinä istuessaan. Samalla voi näköjään saattaa vieruskaverin paskahalvauksen partaalle, lisäplussa mulle siitä.

Vierailija
15/28 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta sitä jotkut onnistuvatkin pahoittamaan mielensä :D Eikö siellä bussissa voi keksiä muuta ajan vietettä, kun kuulostella ja tulkita vieressä istuvan kassin suhistelua? 

Vierailija
16/28 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yleensä luen pidemmillä matkoilla kirjaa niin että suhistelemisesi ja nyppimisesi kaikuu kuuroille korville ja sokeille silmille.Siirrän vasta ahterini kun kuulen puhetta.

Paitsi mykkä henkilö voi napauttaa mua olalle tai käsivarrelle.Mutta puhekykyiset,suukku auki.Muuten istutte kuin tatit uhtä kauan kuin minäkin.Voitte siitä vierestä lukea vaikka mun Aino Ackteen muistelmia tms.

Vierailija
17/28 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vittu vaihdetaan: ota mun kroonistunut stressihäiriö ja paniikkioireyhtymä ja koita istua viilipyttynä pysäkille asti ja sit juosta hauskan kömpelösti ulos toinen lapanen melkeen jäädessä sulkeutuvien ovien väliin.

Vierailija
18/28 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ennen oli paremmin, kun hevosella kuljettiin, eikä suhissut kuin pollen takaluukku!

Vierailija
19/28 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tää on tää Suomalainen umpimielisyyden ja "emminävoi" -joukkopsykoosi.

Mutta totta puhuen: kyllä on niin monenlaisia syitä miksi ei kyetä sanomaan ääneen. Mistä tiedät vaikka joku näistä suhistelijoista olisi ollut juuri kitarisaleikkauksessa tai mykkä? Etkö ole koskaan ollut ahdistunut tai masentunut? Silloin voi joukossa tai julkisissa kulkuvälineissä oleminen olla suuri saavutus.

Itse olen kokenut lapsena laiminlyöntiä ja aikuisena raiskauksen ja minulle kehittyi paha julkisten paikkojen kammo. Nyt vasta alan lääkityksen avulla kyetä sietämään arvaamattomia ja hälyisiä ympäristöjä.

Empatiaa peliin!

Vierailija
20/28 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauroin ääneen tälle ketjulle :'D