Opettajan nyrpeä suhtautuminen lahjaan.
Olen sivutoiminen koulutettu enkeliterapeutti ja annoin nuoremman lapsen (alakoululainen) opettajalle lahjakortin 1,5 tunnin pituiseen enkelihoitoon (arvo 95 euroa). Vein lahjan opettajalle itse koska kysyin samalla, haluaako hän varata ajan heti, sillä kahden viikon päästä lähdemme ulkomaille ja sen jälkeen jatkan itse lomaani. Opettaja pyöritteli lahjakorttia käsissään ja sanoi, että miettii vielä. Sanoin että hän voi toki varata ajan myös puhelimitse tässä lähipäivinä.
Nyt äsken tuli sitten tekstiviesti, että kiitos lahjasta, mutta hän ei ole tällä kertaa kiinnistunut varaamaan aikaa. Loksahti suu auki opettajan tympeästä asenteesta. Aion tarjota hänelle vielä uutta hoitoaikaa kun lomani loppuu, mutta eipä ole tullut vähään aikaan vastaan yhtä nyrpeää käytöstä.
Kommentit (101)
No älä nyt enää ainakaan tuputa lisää.
Provo. Ei kukaan ole noin tyhmä, että antaisi tuollaisen lahjan. Vähän sama kuin veisi ateistille jeesus-kirjallisuutta lahjaksi....
Hello this isä Porvoo calling
And zero points goes to...
missä kohtaa ope oli tympeä? Kiitti kohteliaasti, ei halunnut tulla huuhaa-tunnille. Näin hän ei sanonut, se olin minä. Hän ilmaisi asian, ettei ole tällä kertaa kiinnostunut. Voi mikä riesa olet opelle, jos vielä menet tuppaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä on enkelihoito?
Mietin samaa
Voiko joku kertoa mitä enkelihoito tarkoittaa? Ja kuka vie opelle 100€ arvoisen lahjan?
Ehkä enkelihoito ei sovi open vakaumukaeen. Kunnioita sitä. Tuo kieltäytyminen oli ihan ystävällinen. Itse uskovana opettajana kieltäytyisin myös kauniisti .
Vierailija kirjoitti:
missä kohtaa ope oli tympeä? Kiitti kohteliaasti, ei halunnut tulla huuhaa-tunnille. Näin hän ei sanonut, se olin minä. Hän ilmaisi asian, ettei ole tällä kertaa kiinnostunut. Voi mikä riesa olet opelle, jos vielä menet tuppaamaan.
Minusta tuollainen kieltäytyminen on tylyä käytöstä. Etkö itse olisi koskaan halukas kokeilemaan mitään uutta? Jos joku antaisi minulle lahjaksi kokeilukerran esimerkiksi ratsastustunnille tai joogaan, menisin riemusta kiljuen. En koskaan ole käynyt pukeutumiskonsultilla ja mielestäni ne ovat 'huuhaata' ja tyrkytystä, mutta jos joku antaisi lahjakortin sellaiseen niin toki käyttäisin sen. On ennakkoluuloista tuomita uusi asia ilman kokeilua. ap
Kiusallinen tilanne varmaan opettajalle, mutta mielestäni kieltäytyi ihan kohteliaasti. Kaikki eivät usko enkeleihin/enkelihoitoihin, ja tilanne jossa joutuisi osaksi hoitoa voi tuntua tosi kiusalliselta. Varsinkin kun tuollaiset tilanteet on yleensä aika intiimin tuntuisia, niin tuntuu vaan tyhmältä hymyillä ja esittää olevansa mukana. Ja toki sinäkin olisit voinut asian hoidon aikana astia. Olisiko halunnut itse jatkaa hoitoa, jos vastapuoli olisi selvästi kokenut tilanteen epämiellyttäväksi? Luulen, että kieltäytyminen oli parenpi ratkaisu teille kummallekkin. Opettaja kiitti lahjasta, eli arvosti selkeästi ajatustasi, lahja vaan oli vääränlainen.
liiam kallis, menee lahjonta rajan yli, opet( kaan) ei saa vastaanottaa yli 45 e suuruisia lahjoja. Soita nyt heti vielä perään että lyhennät hoitoajan puoleen niin varmasti saatte ajan sovittua.
Mikä helvetti on enkeliterapeutti?
Entäpä jos olisit psykoterapeutti tai seksuaaliterapeutti ja olisit tarjonnut istuntoa? Ei kukaan opettaja varmaan halua oppilaansa vanhemman terapiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuollainen kieltäytyminen on tylyä käytöstä. Etkö itse olisi koskaan halukas kokeilemaan mitään uutta? Jos joku antaisi minulle lahjaksi kokeilukerran esimerkiksi ratsastustunnille tai joogaan, menisin riemusta kiljuen. En koskaan ole käynyt pukeutumiskonsultilla ja mielestäni ne ovat 'huuhaata' ja tyrkytystä, mutta jos joku antaisi lahjakortin sellaiseen niin toki käyttäisin sen. On ennakkoluuloista tuomita uusi asia ilman kokeilua. ap
No ihmiset on erilaisia. Kaikkia ei kiinnosta kokeilla kaikkea uutta. Varsinkin kun kyseessä on oikeasti tosi henkilökohtainen asia. Samalla tavalla jos saisi lahjaksi ihan liian pienet housut, esimerkiksi selkeästi lasten kokoa, tuskin edes kokeiliset niitä, koska tietäisit ettet tule niihin mahtumaan. Sama asia: antamasi lahja todennäköisesti on niin opettajan maailmankatsomusta vastaan, että tietää sen olevan epäsopiva kokeilemattakin.
Kai tää tapahtui Porvoossa?
Jos ei, niin kerron että sitä et ole antanut lahjaa, vaan olet varastamassa opettajan lomasta pari tuntia.