vaatteiden postitus

Vierailija

Kaipaisin neuvoja, ihan aasta ööhön, kuinka vaatteiden postitus kävisi halvemmin ja kätevimmin. En ole postittanut muuta kuin pelejä ja nyt kun vaatekaappi odottaa massiivista siivousta, olisi tarkoitus laittaa paljon vaatteita myyntiin tori.fi kautta. Vinkit ja neuvot tumpelolle kehiin!

Kommentit (8)

Vierailija

Postin automaatilla saa kaikkein edullisimmin isoja eriä, koska niissä on isot painorajoitukset. Jos yksittäisiä vaatteita lähettää, kannattaa katsoa, tuleeko perinteinen paketti vai automaatilla lähetetty edullisimmaksi. Pakkaa vaatteet vähintään kahteen  muovipussiin, että säilyvät ehjänä ja kuivana.

Vierailija

Kirje saa olla max 3cm paksu. Pituutta/leveyttä en muista.. mutta mitä tiiviimmiin pakkaa, niin sitä parempi. Kirje kuitenkin kakkosluokassa halvee ku paketti. Mutta pakettiautomaattia suosin minäkin ennemmin kuin postin kautta.

Vierailija

Eli jos haluan lähettää kirjepostilla, mittoihin pitää kiinnittää huomiota.. kirjeet lähetetään vain postin kautta ei pakettiautomaatin? Haluaisin mieluiten noudon, mutta joskus aiemmin kun yritin myydä vaatteita kyselyjä tuli vain niin että pitäisi postittaa. Minulla ei ole aikaa pyöriä postisssa kyselemässä postimaksuja milloin millekin, joten vaikea tietää minkä verran voi periä postimaksua ettei peri liikaa tai itse jää tappiolle. Vaatteiden hinnat kun kuitenkin on vain muutamia euroja.

Vierailija

Muista että postin valikoimista on poistunut maksikirje. Sitä moni vielä kaipailee kun kyselee postimaksuja.

Minä olen laittanut postimaksuksi sen 7,90, mikä on postipaketin hinta, ja siihen painorajaan saa kuitenkin pakata runsaasti vaatteita. Jos ihmisellä on elämä jostain postimaksun eurosta kiinni, niin hän ei varmaan sitten edes ostaisi vaatetta postitettuna, vaan ostaisi ne vaatteet ihan sieltä oman paikkakunnan kirppismyyjiltä. :) Ja aivan kuten sullakin (ja ylipäänsä noin kaikilla maailman ihmisillä) mullakin on aina jotain, parempaa puuhaa, kuin selvitellä tuollaisia asioita kuin onko tässä nyt painoa 150 grammaa tällä rukkasparilla vai 300 grammaa. 

Nykyään en tosin enää postittele, menee niin hermo kaiken muun ohessa kytätä pankkitiliä ja kanniskella nyssyköitä sinne ja tänne. Ei mua haittaa jos joku housupari on vähän pitempään siellä ylähyllyllä odottelemassa, että joku sen käy noutamassa.

Vierailija

Nro 5, oikein hyvä pointti muuten tuo, että miksi 7,90e on ihan perusteltu hinta posteista. Minullakin oli pitkään "vain nouto" mutta asun niin pienellä paikkakunnalla, että yhtäkään vaattetta en saanut myytyä niin. Myös ne joista kysyttiin voinko postittaa, kaupat kaatuivat siihen kun en yksinkertaisesti siinä ehtinyt selvittelemään postituksia ja kuluja kun oli niin vaikea elämäntilanne. Postin pakettiautomaatilla olen pari kertaa lähettänyt paketin, tosin tutulle. Ja se on todella helppoa ja vaivatonta minulle, kun kaupassa tulee kuitenkin käytyä. Jos tuntemattomalle lähetän smartilla, niin eikös silloin pidä saada puh nro, nimi ja se automaatti mihin lähetetään? Vai oliko niin että smartista voi lähettää postiin ja toisin päin?

Vierailija

1. Hae postista ilmainen "postiluukku"mitta. Jos kirje mahtuu sen läpi menee tavallisena kirjeenä.

2. Osta myös postimerkkejä kirjeitä varten. 

3. Ota mukaasi myös postin hinnasto.

4. Osta keittiövaaka.

Kirjeiden hinnat menee painon mukaan.

Sit sun ei tartte kuin katsoa mahtuuko isoon kirjekuoreen laitettu vaate mitan läpi, jos menee, punnitse se ja liimaa postimerkkejä tarvittava määrä, kun hinnastosta tsekkaat hinnan kyseiselle painolle.

Itse suosin huutonettiä ja sen kautta saatavaa ns. huutopakettia niille, jotka ei mahdu kirjeenä. Huutopaketti ostetaan huutonetin sivuilta, laitan paketin päälle saamani koodin (ei muuta). Siwassa tulostavat paketin päälle kaikki osoitetiedot koodin perusteella eikä tartte sämpläillä maksujen kansssa kassalla. Paketti on myös seurattavissa huutonetin sivuilla.

Vierailija

Mä en ole tiennytkään että sieltä saa sellaisen mitan! Enkä ole tiennyt että voin laittaa useamman postimerkin (mua nolottaa :D). Keittiövaaka löytyykin. Näillä vinkeillä siis olisi kaikista helpointa? Pakkaan kotona ja tipautan postilaatikkoon? :) kiitos oikeasti että viitsitte tietämättömälle vastata asiallisesti :)

Uusimmat

Suosituimmat