Tatuoinnin poisto??
Onko kukaan poistanut tatuointia laserilla/leikkauksella? Millaisia kokemuksia. Itselläni on 10v. vanha 20cmx10cm alavatsassa. Otettu timmeinä vuosia ja ollutkin ihan kiva, mutta nyt kolme raskautta myöhemmin ei sovi ihan tyyliin :D.
Kommentit (51)
Nyt kun laserlaitteet ovat kehittyneet, ei esim kasvo/kaula-alueen tatuointia kannata poistaa leikkaamalla, sillä siitä jää aina arpi. Monesti sanotaan, että tatuointia ei saa kokonaan laserilla pois. Usein saa, ja myös vihreää väriä Q-kytketyllä rubiinilaserilla.
Se mitä ei saa pois (punaista, keltaista ja valkoista voi jäädä lasoinnin jälkeen), - ne voi poistaa leikkaamalla, jos laseroinnin jälkeen näkyvät häiritsevästi... Myös taivealueen tai muun enempi piilossa olevan poistaisin ehkä leikkaamalla
Tatuointeja voi poistaa laserilla ihan menestyksekkäästi. Ainakin Mehiläisen Matinkylässä sairaanhoitaja/ihotautilääkärit niitä tekee. Kävin itse ensin konsultaatiossa ja sitten kuva laseroitiin pois. Eka kerta, siis se konsultaatio, ei maksanut mitään.
Siinä on hyvä videopätkäkin.
http://kemikaalikimara.blogspot.fi/2009/06/miten-eroon-tatskasta.html
http://www.voice.fi/muotijakauneus/haluatko-eroon-tatuoinnista-poistami…
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/tatuoinnin-poistoissa-kysyntap…
http://www.eiransairaala.fi/muut-hoidot/tatuoinninpoisto
Eli kalliiksi tulee. Jos ei oo kauheasti rahaa heitellä menemään niin kannattaa jättää sikseen. Onhan se muisto eletystä elämästä kuitenkin :)
Tatuoinnin idea on pysyvyys. Kieltäytyisin poistamasta niitä eettisistä syistä.
Hei. Missä kävit leikkauttamassa tatuointisi? :) Minulle ei myöskään laser tehonnut..ainoastaan kamala arpi jäi!
Tatuoinninpoisto laserilla on ainoa vaihtoehto, jos tatuointi on iso, kuten mulla. Helpompi ainakin ajatuksena kuin isot ihonsiirrot plastiikkakirurgien toimesta... Jos tatuointini olisi pieni ja sijaitsisi huomaamattomassa paikassa, valitsisin ehkä leikkauksen...
Heippa! Tämä on mullekkin ajankohtainen aihe, eli oon poistamassa kahta pientä mustaa tatuointia. Juttelin juuri Eiran asiantuntijan kanssa ja hän sanoi, että tatuoinnit kyllä lähtevät laserilla pois, jotkut vaativat vain useampia kertoja kuin toiset. Musta väri taitaa olla helpoin poistettava, värilliset vaativat enemmän kertoja. Hän myös kertoi, että marraskuussa on tulossa aivan uusi laite, jolla poisto on vielä nopeampaa ja tehokkaampaa, eli jopa yhdessä päivässä voidaan saada koko tatuointi poistettua.
Turvallisuudestakin kyselin ja sanoi, että tatuointia laitettaessa mustetta pääsee elimistään paljon enemmän kuin poiston yhteydessä, joten jos laittaessa ei ole tullut oireita, ei tule myöskään poistossa.
Arpeahan ei pitäisi tulla lainkaan. Tätä kummastelin kun luin edellisiä kommentteja, että joillain arpea olisi jäänyt. No, jää nähtäväksi kuinka mulle käy. Näistä nyt kuitenkin haluan eroon, kun ovat matkassa jo noin 15 vuotta olleet ja aikalailla on tullut ihmisenä kasvettua ja muututtua. :)
Leikkauskaan ei ole poissuljettu, jos laser ei jostain syystä tehoa. Mulla kun molemmat ovat alle 5*5cm kokoisia.
Voin laittaa kuulumisia ensimmäisen poistokerran jälkeen, joka on ensi viikolla. Tsemppiä kaikille ja kivaa syksyä!
Mä suhtautuisin tatuointiin osana itseäni. Ei ehkä enää kaunis osa, mutta osa silti. Ja ollut merkittävä osa minua menneisyydessäkin. Hyväksy se mitä olet nyt :)
Kuva liittyy: http://imgur.com/972GU
Oletko varma ettei arpi ole muodostunut tatuointia tehdessä? Kun väri poistuu, voi arpi tulla esiin. Siksi laserilla tatuointeja poistavat lääkärit tunnustelevat ensin, onko ihon pinta epätasainen tatuointivärin kohdalla. Jos näin on, lääkäri todennäköisesti kirjaa löydöksen laserointia edeltävästi sairaskertomukseen. Isoja tatuointeja ei ole järkeä postaa muulla kuin laserilla. Onneksi monet plastiikkakirurgit ovat samaa mieltä. Isot tatuoinninpoistot kirurgisesti vaativat ihonsiirtoja, - ei mitään järkeä, kun tatuoinninpoistolaserit ovat niin kehittyneitä nykyisin.
Tatuoinnin poistajia ei pitäisi syyllistää, hyvää esimerkkiä näyttävät! Ja muutos mikä pään sisällä tapahtuu, saa näkyä uloskin. Ihmisen elämä on taival ja siinä on erilaisia vaiheita. Ajatukset voi ja saa muuttua. Jos tatuointi ei vastaa sitä mitä sisällään tuntee, voi olo olla aika ristiriitainen. Eikä itsensä kanssa kannata elää ristiriidassa. Tatuointi aina määrittää kantajaansa. On vapauttavaa päästä eroon tällaisista itse määrittävistä "leimoista" . Tiedän mistä puhun, koska olen sen kokenut. Kiitos Epilaserille siitä!
Ei ole tarvetta poistella, kun tietää, että monella on paaaaljon rumempia tatuointeja kuin omani ;)
No tässä lisää ärsyttävyyttä: minulla on kunniani jäljellä mokomasta vammasesta riipustelusta huolimatta. Kun kerran luit koko tekstin, niin varmaan ymmärsit sen sanoman joka on: niin hävettävä tatska että siitä ei halua puhua ollenkaan, missään, edes anonyymisti. Joten loppuhuipennuksena sellainen vaikka että jos siellä lukisi vittu, niin sekin olisi paljon parempi vaihtoehto eikä tarvisi edes poistaa.
No tässä lisää ärsyttävyyttä: minulla on kunniani jäljellä mokomasta vammasesta riipustelusta huolimatta. Kun kerran luit koko tekstin, niin varmaan ymmärsit sen sanoman joka on: niin hävettävä tatska että siitä ei halua puhua ollenkaan, missään, edes anonyymisti. Joten loppuhuipennuksena sellainen vaikka että jos siellä lukisi vittu, niin sekin olisi paljon parempi vaihtoehto eikä tarvisi edes poistaa.
Vaikea uskoa että tuollainen toimisi, tuskin kukaan menisi kalliiseen laseriin jos onnistuisi aloe veralla. Mutta siitä tuskin ainakaan haittaa on. Kerro miten etenee!
Pystyykö mustetta esim. 1 mm:n kokoisen kohdan tatuoinnista kaivamaan ulos vaikka neulalla kotona? Mulla on sellainen pieni tatuointi, johon tuli pieni virhe.. :(
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 16:32"]
Pystyykö mustetta esim. 1 mm:n kokoisen kohdan tatuoinnista kaivamaan ulos vaikka neulalla kotona? Mulla on sellainen pieni tatuointi, johon tuli pieni virhe.. :(
[/quote] kannattaa kysyä tatuoijalta
Q-kytketty rubiinilaser poistaa hyvin sinistä ja vihreää. Paremmin kuin Q-kytketty Nd:YAG. Rubiinilasereitä käyttävät tatuoinninpoistossa ihotautilääkärit Turun Mehiläisessä, Helsingin Aavassa ja Tampereen Koskiklnikassa.