Keskustelualueen säännöt

Mikä tässä ruuassa pierettää?

Miksi mulle tulee aina kauheat ilmavaivat kun syön pastaa ja jauhelihakastiketta? Mikä ihme siinä aiheuttaa ilmaa?

Pasta on tavallista vaaleaa kuivapastaa.
Jauheliha 10% rasvaa sisältävää atrian sika-nautaa. Lisäksi tomaattimurskaa, pippuria, suolaa, ja vähän vehnäjauhoja.

[quote author="Vierailija" time="23.08.2012 klo 22:55"]

Miksi mulle tulee aina kauheat ilmavaivat kun syön pastaa ja jauhelihakastiketta? Mikä ihme siinä aiheuttaa ilmaa?

Pasta on tavallista vaaleaa kuivapastaa.
Jauheliha 10% rasvaa sisältävää atrian sika-nautaa. Lisäksi tomaattimurskaa, pippuria, suolaa, ja vähän vehnäjauhoja.

[/quote]
0 0
Vastaa Lainaa Ilmoita asiaton sisältö

otsikko

Tuleeko muista viljaruoista? Jos sinulla on keliakia?

[quote author="Vierailija" time="23.08.2012 klo 23:02"]

Tuleeko muista viljaruoista? Jos sinulla on keliakia?

[/quote]
0 0

Ainakin mysliä syön joka aamu, eikä siitä tule vaivoja.

Voiko durum vehnässä olla jotain erilaista?

Ruisleipääkin voin syödä vaikka kuinka paljon ilman mitään oireita.

[quote author="Vierailija" time="23.08.2012 klo 23:10"]

Voiko durum vehnässä olla jotain erilaista?

Ruisleipääkin voin syödä vaikka kuinka paljon ilman mitään oireita.

[/quote]
0 0

Vehnä

Mulla loppuivat vatsa- ja ilmavaivat, kun lopetin vehnän syömisen. Ruista ja kauraa syön edelleen, mutta ne eivät aiheuta samaa.

[quote author="Vierailija" time="24.08.2012 klo 08:41"]

Mulla loppuivat vatsa- ja ilmavaivat, kun lopetin vehnän syömisen. Ruista ja kauraa syön edelleen, mutta ne eivät aiheuta samaa.

[/quote]
0 0

Viljat luulisin.

Kun lopetin viljojen syömisen loppui ikuinen pieretys ja turvotus. Suosittelen kokeilemaan. Niin ja mulla ei ole keliakiaa, on tutkittu. Viljat nyt vaan eivät sovi suurimmalle osalle.

[quote author="Vierailija" time="24.08.2012 klo 08:48"]

Kun lopetin viljojen syömisen loppui ikuinen pieretys ja turvotus. Suosittelen kokeilemaan. Niin ja mulla ei ole keliakiaa, on tutkittu. Viljat nyt vaan eivät sovi suurimmalle osalle.

[/quote]
0 0

Mites jos

testaa viljojen vaikutusta niin...

Voiko silti syödä riisiä, perunaa, nuudeleita normaalisti?

Jos jättää kaikki leivät pois.

[quote author="Vierailija" time="24.08.2012 klo 09:20"]

testaa viljojen vaikutusta niin...

Voiko silti syödä riisiä, perunaa, nuudeleita normaalisti?

Jos jättää kaikki leivät pois.

[/quote]
0 0

No minä olin vhh:lla ja jätin pois kaikki viljat.

Ja samalla perunan, riisin, hedelmät, tietysti sokerin jne. Maha hiljeni tyystin. Muutaman kuukauden jälkeen aloin syödä pieniä määriä perunaa ja riisiä, nykyään syön myös pieniä määriä gluteenitonta viljaa. Riisijauhot sopii, niistä tulee tosi hyviä lettuja :). Gluteeniviljaa jos syön, niin alkaa pierettämään ja varsinkin ruis närästää.

[quote author="Vierailija" time="24.08.2012 klo 09:23"]

Ja samalla perunan, riisin, hedelmät, tietysti sokerin jne. Maha hiljeni tyystin. Muutaman kuukauden jälkeen aloin syödä pieniä määriä perunaa ja riisiä, nykyään syön myös pieniä määriä gluteenitonta viljaa. Riisijauhot sopii, niistä tulee tosi hyviä lettuja :). Gluteeniviljaa jos syön, niin alkaa pierettämään ja varsinkin ruis närästää.

[/quote]
0 0

Jos tämä on todella ainoa ruoka

joka turvottaa, tuskin on kyse viljoista. Kokeile tehdä kastike ilman tomaattia.

[quote author="Vierailija" time="24.08.2012 klo 09:28"]

joka turvottaa, tuskin on kyse viljoista. Kokeile tehdä kastike ilman tomaattia.

[/quote]
0 0

tomaattia minäkin epäilen

Jos laitat tomaattimurskaa (purkista) paljon,koeta seuraavan kerran maustaa vaikka pyreellä ja vähemmän:)

[quote author="Vierailija" time="24.08.2012 klo 09:31"]

Jos laitat tomaattimurskaa (purkista) paljon,koeta seuraavan kerran maustaa vaikka pyreellä ja vähemmän:)

[/quote]
0 0
Aihe vapaa