Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA! Läppärin päälle kaatui tuhkis, jossa pohjalla vettä,

Vierailija
07.01.2012 |

ei onneks mulla vaan kaverilla. Kirjoittaminen alkoi heti tökkimään, tuli kirjainten väliin + merkkejä. Kone on nyt alaspäin kuivumassa, ja hiustenkuivaajallakin kuivattu. Onko jollain kokemuksia? Huoltoonhan se pitää viedä, mutta onko mitään mahiksia että alkais toimimaan?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nesteet tekee aika pahaa jälkeä koneelle.

jos olisi pelkkää vettä,saattaisi kuivattamalla saada toimivaksi. mutta että vielä tuhkaa..epäilenpä että edes huolto saisi toimivaksi. riippuu miten "hyvin" on päässy koneen sisään tietty.

Vierailija
2/30 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä ei kaatunut paljoa näppikselle. Voikohan saada vielä huollossa ehjäksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

entinen kone, viimeistään siinä kohtaa kun käänsitte sen alaspäin..

Jos ois käyny tuuri ja vesi ei olisi mennyt ihan jokapaikkaan ja herkimpiin osiin, olisi kone voinut pelastua jos olisitte antaneet sen olla paikoillaan ja vesi olisi kuivunut niille sijoille. Nyt kuitenkin vedet levisivät todennäköisesti jokapaikkaan.

Itselläni on kaatunut puolilasia vettä koneen päälle, kuivattelin paikoillaan konetta pari päivää, ei käynyt mitään. Toiselle koneelle taas kaatui kahvia toiseen kohtaan, ei edes kovin paljoa, mutta rikki meni. Eli se riippuu siitä kuinka paljon vettä kaatuu ja mihinkä kohtaan, missään nimessä ei siis saa kaataa konetta toisinpäin. Toinen virhe oli yrittää kirjoittaa koneella, kun seuraavan kerran yrität avata sen, se ei todennäköisesti toimi koska vesi tekee enemmän tuhoja kun siellä on jutut päällä.

Huolto voi saada koneen toimivaksi kun puhdistaa tuhkasta jos tuo vesinen koneen käyttö ei aiheuttanut mitään oikkaria.

Vierailija
4/30 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 vielä jatkaa..

vastasuuden varalle jos haluaa tsäänssejä että kone toimii jos kaatunut jotain, eli

samantien kone kiinni, akku irti ja pari päivää kuivatusta ilman käynnistysyrityksiä eikä konetta saa liikuttaa, kallistaa tms

Vierailija
5/30 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

, sillä tämän rikkoutuneen koneen omistaja on paras kaverini, mun 20-v tyttäreni. Selvin päin tää sattui, hänellä vieraana ollut kaveri tönäisi tuhkiksen nurin, hänkin selvin päin ;) Jos ei konetta saada toimimaan, niin uusi tarvitaan. Sen hankintaan joutuu sitten äitikin osallistumaan, ja on täysin odottamaton menoerä ;(

Vierailija
6/30 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei onneks mulla vaan kaverilla. Kirjoittaminen alkoi heti tökkimään, tuli kirjainten väliin + merkkejä. Kone on nyt alaspäin kuivumassa, ja hiustenkuivaajallakin kuivattu. Onko jollain kokemuksia? Huoltoonhan se pitää viedä, mutta onko mitään mahiksia että alkais toimimaan?

Vierailija
7/30 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 vielä jatkaa:

No siis mulla kaatui se puolilasia koneen päälle ja se toimi vielä mutta en kallistanut konetta..

Toisaalta puolilasia on paljon ja leviää ilman kallistamistakin ja silti kone toimi..

Jos tosiaan vettä ei ollut paljon, on mahollista että se takertu johonkin näppäinten väliin ja rakosiin eikä ole tulvinut kovalevyn tai emolevyn ja piirilevyjen päälle.

Kone saattaa toimia vielä hyvällä tuurilla ja JOS vettä ei ollut paljoa. Huollossa voivat hyvinkin saada korjattua, lähinnä se tuhka on se ongelma mitä ei itse saa oikein pois, jos sitä menee emolevyn päälle, kone ei toimi ilman puhdistusta. Kanttii siis viedä huoltoon. Onko teillä kotivakuutusta? Yleensä tämmöset vahingot menee niihin..

Vierailija
8/30 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on 20-v tyttäreni kone, joka asuu jo ihan omillaan. Ja ei polta sisällä, vahingossa olivat tuoneet tuhkiksen (eli viinipullon jossa tumppeja sisälle), joten tämä sattui. En hae tässä nyt mitään moraalisaarnaa röökin poltosta, joka on tietty haitallista, vaan neuvoja tietokoneen suhteen ;)

Vierailija
9/30 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kannattaisi hankkia ihan oikeita kavereita?

Vierailija
10/30 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan koneesta ja siitä minne vesi on mennyt. Jos ei ole muita oireita kuin ylimääräisiä merkkejä tai vääriä kirjaimia, näppiksen vaihto riittänee.

Vierailija
11/30 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

entinen kone, viimeistään siinä kohtaa kun käänsitte sen alaspäin..

Jos ois käyny tuuri ja vesi ei olisi mennyt ihan jokapaikkaan ja herkimpiin osiin, olisi kone voinut pelastua jos olisitte antaneet sen olla paikoillaan ja vesi olisi kuivunut niille sijoille. Nyt kuitenkin vedet levisivät todennäköisesti jokapaikkaan.

Kuvauksen ja oireiden perusteella vettä ei ole ollut kuin näppäimistössä. Olennaista on, että akku pidetään irti ja viedään kone huoltoon.

Vettä ei ole välttämättä eikä oletettavastikaan mennyt edelleenkään minnekään syvemmälle.

Vierailija
12/30 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mutta on mulla siitä huolimatta muitakin kavereita, heitä en ole laittanut arvojärjestykseen :D Kiitän kaikkia vastaajia, eiköhän se kone saada siitä kuntoon.

T Ap

Vierailija
13/30 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullon tai kaljatölkin käyttäminen tuhkiksena on ällöttävää. Sitten sinne laitetaan vielä pohjalle vettä kun ei osata tumpata, lopputuloksena on melko iljettävää mönjää.

Minulla on omakohtaista kokemusta. Nuorena jossain bileissä huomasin pöydällä puoliksi juodun kaljatölkin. Otin siitä sitten huikkaa, mutta se olikin vettä jonne oli tumpattu. Yäk, ihme ettei laatta lentänyt.

Vierailija
14/30 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä alkoi laatta lentää kun hörppäs tölkistä jossa oli vain stumppii ja vettä - yök. Sattuuhan noita, ja viinipullo tuhkiksena nyt ei liene mitenkään outo. Aina jos on bileet, on joku joka haluaa polttaa, partsilla ;)

Vierailija
15/30 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ois mulle ainakin, jos ei kone toimis, koska tarvitsen sitä muuhunkin kuin tätä AV-palstaa varten. Minne aiotte huoltoon viedä? Esim. Helsingin suunnalla edullisia huoltoja, joissa nopea työ, tietääkö kukaan?

Vierailija
16/30 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

DataGroupin liikkeissä on yleensä järkevät huollot.

Itse iskisin koneen miehelle joka tässä nimenomaisessa tapauksessa varmaankin päätyisi tutkimusen jälkeen tilaamaan uuden näppiksen ja vaihtamaan sen.

Vierailija
17/30 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ois mulle ainakin, jos ei kone toimis, koska tarvitsen sitä muuhunkin kuin tätä AV-palstaa varten.

jos on oikeasti kriittistä tarvetta, kannattaa olla jo ennalta useampi kone tai olla valmis ostamaan uuden tilalle, sillä monesti huollot venyvät ensin päiviksi, sitten viikoiksi.

Vika ei edes ole huoltoliikkeessä, vaan siinä että osien tulemisessa ulkomailta menee helposti viikko. Ja se muu työ ja jonotus siihen päälle.

Vierailija
18/30 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi edullinen, ymmärtäisi AV-mamman tyhmyyttä ja tulis tarvittaessa kotikäynneille pöytäkoneiden takia? Jolla olisi ihan tavallinen kännykkänumero, eikä jotain yritysnumeroa, jossa jo jonotuskin maksaa maltaita, saati että IT-tuki? Jossa puhelun aikana voisi kysellä vaikka kuinka "tyhmiä" tuntematta, että on ihmisarvonsa menettänyt aasi. Eipä taida löytyä. Jos mä sellaisen luottofirman löytäisin, niin kiva ois, sais vakiasiakkaan ;)

Vierailija
19/30 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi edullinen, ymmärtäisi AV-mamman tyhmyyttä ja tulis tarvittaessa kotikäynneille pöytäkoneiden takia? Jolla olisi ihan tavallinen kännykkänumero, eikä jotain yritysnumeroa, jossa jo jonotuskin maksaa maltaita, saati että IT-tuki? Jossa puhelun aikana voisi kysellä vaikka kuinka "tyhmiä" tuntematta, että on ihmisarvonsa menettänyt aasi. Eipä taida löytyä. Jos mä sellaisen luottofirman löytäisin, niin kiva ois, sais vakiasiakkaan ;)

Jos yritysnumeron jonotus tuntuu kalliilta, tuskin haluat myöskään maksaa kotikäynnistä.

Eli roudaa vaan se kone sinne huoltoon. Ensin pyydät jota kuta tuttua haarukoimaan että vika on koneessa, eikä kaapeloinnissa tai näytössä, jne.

Vierailija
20/30 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pimpelipompeli-musaa, ei kärsimään sitä, että puhelu siirretään aina tyypiltä toiselle. Koskaan ei tiedä, paljonko se oikeasti maksaa. Ja lopulta siellä sanotaan, että ei osaa sanoa näkemättä, tuo kone tänne. Miksi ei voi olla sellaista yrittäjyyttä kuten ennen vanhaan oli kotilääkärit. Nyt jos olis omaan kotiin tietty PC-huolto tarjolla, joka tuntisi minut ja perheeni, ja kaikkee ei tarviis rautalangasta vääntää ;) Se tyyppi tietäis jo, että olen tyhmä.

Olen kyllä nähnyt mainoksiakin noista, mutta haluan luotetun huoltajan koneelleni, aina saman. Sellaista palvelua ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan