Minkä merkkistä koiran- tai kissanruokaa syötätte elukoillenne? ov

Vierailija

Purkkiruoka- ja nappulamerkkejä kyselen. Entä syötättekö otuksillenne jotain muutakin purkkiruuan ja nappuloiden lisäksi? Ja minkä kokoisia säkkejä suositte?

Meillä on kaks kollia ja ne syö lähinnä "halpis" purkkiruokia (Liddl, Exra, Pirkka jne.), lisäksi katkiksia, kalaa, paistettua broiskua, kinkkusuikaleita, piimää, viiliä, kananmunia, sydäntä + kieltä (kaks viimeeksi mainittua on noiden herkkua). Mitään eläinkaupan fiinejä merkkejä ei viitsitä ostaa (koska sellasesta pikku purkista ei viitsi maksaa melkein kahta euroa). Raksuja nuo syövät nihkeesti eli..

Koiralle ostetaan milloin mitäkin nappuloita (Mustin ja Mirrin "punaisen lapun" pussukoita), purkkiruuat on myös Liddlin ym. halpis merkkjeä. Lisäksi saa piimää, munia, joskus riisiä, makaronia, erilaisia lihoja ym.

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Mutta asiaan. Meidän kissat syö lähinnä näitä eläinkauppojen ruokia (miamor, feline porta yms), ovat tosi nirsoja eikä mikä tahansa kelpaa. Kauppojen ruoista syövät lähinnä Shebaa. Naksuja syövät lisäksi, Royal Canin, Hill´s ym. eläinkauppojen naksut. Ja lisäksi sitten joskus raakaa lihaa. Kalliiksi tulee meidän kisut ;).

Vierailija

Piskille Hill's kuivaruokaa lammas-riisi (ostan yleensä 7,5kg:n säkin). Raakaa lihaa, hapanmaitotuotteita silloin tällöin. Lihaisia luita jos jostain saadaan haalittua.

Katit saa Friskies kuivamuonaa (4kg:n säkki). Lisäksi myös raakaa lihaa, hapanmaitotuotteita, kalaa silloin tällöin. Lisäksi kaikki luonnonelukat joita onnistuvat pyytämään, esim rottia, hiiriä, myyriä, lintuja, käärmeitä, oravia.

Purkkiruokaa ei anneta, paska alkaa haisemaan ihan ylivoimaisen hirveälle.

Vierailija

Meidän kissakollit (Aby ja korat) syövät Royal Canin'n Oral Sensitive ja Light naksuja. Ja iltapalaksi Almo naturen Tuna with clams, prk. puoliksi 2 kissalle. Ostetaan aina 8 kg:n säkki, tulee paljon halvemmaksi kuin pienet pussit.

Vierailija

Lainaus:

ettekö tiedä mitä nuo markettiruoat sisältää verrattuna kunnon eläinruokiin?

Meidän kollit on jo 6v (täyttävät tänä keväänä tuon 6v) ja kertaakaan kumpikaan ei ole ollut sairas, ei pissivaivoja, EI MITÄÄN.

Koira täytyy kesällä 6v ja ei silläkään ole ollut mitään kremppaa. Elukat käytetään ainoastaan piikillä parin vuoden välein elukkalekurilla..

Ja jos totta puhutaan, niin MIKÄÄN raksumerkki EI ole hyväksi kissalle. Olkoot ne kuinka "laadukkaita" ja kalliita elukkakaupan merkkejä, niin kyllä niistäkin saattaa saada pissatulehduksen tai virtsakiviä tai -kiteitä.. Jos syöttää pelkkiä raksuja..

Ja mitäköhän jossain markkettiruuassa ei ole, mitä kalliissa pikku purkissa (mitä niissä nyt on, 60 grammaa?) on?

Meillä kissojen turkit myös kiiltää, toinen on sirpakka "naismainen-epäkollimainen" otus, toinen on leikatun kollin näköinen (ei kylläkään ole läski).

Ja kakkonen, elukka ei ole haukkumasana.

ap

Vierailija

Minä olen kokeillut kissalle joka ikistä eläinkaupan ruokaa, mutta hän ei syö! Olen kokeillut jauhelihaa, suikaleita, sydäntä, munuaista, hän ei syö. Kaupan "valmisruoissa" on pari merkkiä mitkä kelpaa, silleen pikkuisen maisteltuina. Mieluummin ostan sellaista mitä edes vähän maistaa, kun ostaisin kallista ja heitän saman tien roskiin.

Kuivanappuloita syö kyllä esim Hills ja RC.

Vierailija

Kannattaa tarkistaa niistä markettipurkkiruuista ettei sisllä viljaa (osassa on osassa ei).

Voihan niille antaa mitä tahansa, mutta ajan myötä tulee huonosta ruuasta kaikenlaisia vaivoja. Ja tiedäthän, että kanamunanvalkuaista ei saa antaa raakana.

Onko kinkkusuikaleet suolaisia? Suola ei oo hyväksi kissalle.

itse tilaan kuivaruuan zooplus.com. Valitsen sellaisen, jossa ei ole viljaa, lisä eikä väriaineita.

Vierailija

molemmat syö Royal Canin muroja, jotain yhtä muuta merkkiä kokeiltu joka ei mennyt. Ja sitten toinen syö mitä vain antaa niistä eläinkaupan kalliita tai marketin vähemmän kallista märkäruokaa. Mutta toinenpa ei syö sitten yhtään mitään muuta kuin chebaa, uskomaton kranttu. Se ei ymmärrä edes noiden eläinkaupan hienouksien päälle. Ja sitten molemmat ei tykkää yhtään mistään mun valmistamasta, ei edes raa'asta jauhelihaklöntistä, eikä mun oikein hartaudella tekemästäni kermakastikkeisesta kanaruuasta. :(

Vierailija

Lainaus:

Kannattaa tarkistaa niistä markettipurkkiruuista ettei sisllä viljaa (osassa on osassa ei). Voihan niille antaa mitä tahansa, mutta ajan myötä tulee huonosta ruuasta kaikenlaisia vaivoja. Ja tiedäthän, että kanamunanvalkuaista ei saa antaa raakana. Onko kinkkusuikaleet suolaisia? Suola ei oo hyväksi kissalle. itse tilaan kuivaruuan zooplus.com. Valitsen sellaisen, jossa ei ole viljaa, lisä eikä väriaineita.

törkykalliita minipurkkeja kateilles! Ja anna muiden syöttää mitä itse haluavat.

Missäs mä kirjoitin, että nuo syövät munaa RAAKANA? EN missään eli äläppäs nyt hitto tee omia johtopäätöksiä. Kaikki kolme saavat joko paistettua tai keitettyä munaa, ei raakaa. Ja kinkkusuikaleita saavat harvoin, lähinnä makupaloina. Eli eivät saa niitä päivittäin.

Ja mistäköhän se johtuu, että suurin osa niistä tuttujen kateista, jotka syövät noita fiinejä sapuskoita, sairastavat ruikkutautia, allergioita ym. ties kuinka useasta/paljon?

ap

Vierailija

Saavat kuivaruokana friskiesiä, ostan liha- ja kala 4kg säkin ja sitä jossa kasviksia niin 2 2kg säkkiä ja sekotan nämä kaikki keskenään. Todella hyvin syövät.

Lisäksi kahdesti päivässä saavat märkäruokaa, whiskas, kitekat, friskies, pirkka jne, niitä joita saa marketeista. 2-3makua, jokaisesta purkista vähäsen ja sitten herkuksi eläinkaupan märkäruokaa. Nyt kissoilla ikää 14v ja todella hyvin voivat. Ei mitään sairauksia tai muutakaan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat