SK
Seuratut keskustelut
Kommentit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei islamia alaikäisille
Suomessa on uskonnonvapaus.
Islam ei sellaista tunne, vaikka siihen vetoaa joka käänteessä. Käyttää vain hyväksi vapauksiamme, eikä ne tuotakaan lakia noudattaisi kun ei muitakaan vapauksia eikä oikeuksia koskien naisia.
Niin, uskonnot harvemmin ovat kovin tasa-arvoisia ja suvaitsevia. Kuitenkin ihmisille annetaan vapaus harjoittaa uskontojaan siinä määrin, kun he eivät teoillaan loukkaa toisten oikeuksia.
Valtion ei tietenkään pitäisi alkaa säätelemään vielä enemmän sitä, miten ihmiset saavat pukeutua. Jätetään tällainen lainsäädäntö Pohjois-Koreaan ja islamistisiin persläpimaihin.
Koulujenkaan ei pitäisi käyttää järjestyssääntöjä pukeutumisen säätelyyn, etenkin kun otetaan huomioon, että Suomessa on koulupakko. Koululaitoksen tehtävä tulisi olla lasten sivistäminen, eikä esimerkiksi kulttuurisotiminen, kansallishengen nostatus tai kielipoliittinen keppihevostelu.
Ukrainaa ja Venäjää koskevia viestejä poistellaan aika hanakasti, sillä palstalla on jo pitkään pyörinyt huomattava trollauskampanja. Koska palstan oletettavasti halutaan edustavan suomalaisia keskustelijoita, eikä esimerkiksi markkinatoimistoja, lienee palstan puhdistaminen organisoidusta kampanjoinnista perusteltua.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää pohdintaa. Tavoitat hyvin käsitystemme eron eli olen itse toisin kuin sinä todella ehdoton tyyppi. En pidä sitä yksinomaan positiivisena piirteenä, mutta on siitä hyötyäkin ollut. Joustavuus on kuitenkin elämänmyönteisyyttä.
Saan sen käsityksen, että itsellesi kunnioitus ei ole kovin keskeinen kriteeri kun mietit parisuhdetta. Ap
En allekirjoittaisi väitettä, että kunnioitus on tärkeää. Tämä johtuu kuitenkin enemmänkin siitä, että en haluaisi sitoutua kaikkiin sanan "kunnioitus" yleisiin merkityksiin, kuin että mikään asia, mitä ihmiset voivat kunnioituksella yleensä tarkoittaa, ei olisi merkityksellinen.
Ja tosiaan olen varmaankin keskimääräistä anteeksiantavampi yksittäisten tekojen suhteen. Aika moni sanoo, ettei koskaan voisi olla henkilön kanssa, joka on joskus tehnyt X. Itse kuitenkin voisin, vaikka X:n paikalla olisi jokin omasta mielestäni moraaliton tai hyvin huonoon käytökseen viittaava asia.
Kuten sanoin, uskonnot eivät useinkaan ole suvaitsevia, mutta uskoville annetaan silti oikeus harjoittaa uskontoaan siltä osin, kun se ei loukkaa muiden oikeuksia.
Uskonnonvapaus ei esimerkiksi salli tilannetta, jossa käännynnäinen halutaan kivittää, vaikka joku opinkappale tällaista edellyttäisikin, sillä tämä selvästi loukkaa käännynnäisen oikeuksia. Uskonnonvapaus kuitenkin sallii ihmisten pukeutua oman uskontonsa oppien mukaisesti, jos hän niin haluaa tehdä. Eli uskonnonvapauden nimissä on sallittava sellaiset uskonnon harjoittamisen osat, jotka eivät ole muiden oikeuksien vastaisia.