SK
Seuratut keskustelut
Kommentit
Hyvä kysymys, jota olen itsekin aika ajoin pohtinut. Sisäsiittoisuuden en ole nähnyt liittyvän asiaan, mutta ihmisten asettaminen syntyperän perusteella eri asemiin tai virkoihin vaikuttaa minusta nykyajan hengen vastaiselta.
Kuninkaallisjärjestelmää voidaan ehkä perustella sen taloudellisilla hyödyillä, kuten turismilla, mutta tämä vaikuttaa epäilyttävältä. Saattaisihan vaikka kansallisten kukkotappeluturnausten, huumekokkauskilpailujen tai parhaan prostituoidun valitseminen olla taloudellisesti kannattavia, mutta niitä ei järjestetä, oletettavasti johtuen noiden eettisistä kyseenalasuuksista. Räikeä nepotismi ja syntyperään pohjautuva eriarvoisuus vaikuttavat kuitenkin minusta paljon kannabismokkapalojen leivontaa epäeettisemmältä.
Vierailija kirjoitti:
Uiguurit ovat isla_misteja. Kannattaa muistaa, vaikka se vähän horjuttaa uskoa länsimaiseen tiedonvälitykseen
Hankala sanoa, onko tähän umpitunneliin ajettu vodkalla vai baijiulla. Joka tapauksessa myssyn täytyy olla aika pahasti silmillä, jos tuo vaikuttaa mitenkään pätevältä puolustelulta Kiinan toimille tai terävänä kritiikkinä länsimaista tiedonvälitystä kohtaan.
Toisaalta eikö viisumien myöntämisen lopettamista voisi perustella sillä, että venäläiset loukkaavat ukrainalaisten ihmisoikeuksia? Matkailua ulkomaille ei myöskään ehkä voida pitää osana ihmisoikeuksia.