Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Profile picture for user SK

SK

Seurattavat (1) Seuraajat (1)

Seuratut keskustelut

Seuratut keskustelut tulevat tähän näkyviin.

Kommentit

41/49 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensäkään moniin arkielämässä esitettyihin kysymyksiin tai väitteisiin ei ole olemassa mitään yksiselitteistä oikeaa vastausta, koska ne voivat olla eri tavoin monitulkintaisia. Esimerkiksi ei voida yksiselitteisesti sanoa, että onko tomaatti hedelmä vai ei, tai että mikä maailman korkein vuori on.

Joskus ihmisten väliset kiistat vaikuttavat itse asiassa vain näennäisiltä, eli että vastapuolien väitteet eivät edes olisi ristiriidassa toistensa kanssa. Esimerkiksi se, että harmaa ei ole jossain mielessä väri vaan sävy, ei ole välttämättä ristiriidassa sen kanssa, etteikö se jonkin toisen värin määritelmän mukaan voisi olla väri. Ei ehkä kannata kaivaa sotakirveitä esille sen takia, että viereisessä astronomian luokassa kehdataan käyttää sanaa "metalli" eri merkityksessä kuin miten kemianmaikka on sen määritellyt.

Myös tässä tapauksessa vaikuttaa siltä, että teillä ei ehkä olisi niinkään paljon erimielisyyttä sen suhteen, mitä lääkkeen käyttäminen tai sen lopettaminen aiheuttaa, vaan enemmänkin siitä, että mitä riippuvaisuudella ylipäätänsä voidaan tarkoittaa.

Yleensä henkilöön kohdistuvia hyökkäyksiä ei myöskään pidetä hyvänä argumentointitapana, eikä oletusta siitä, että maailmassa on erityisen tyhmiä tai epärationaalisia ihmisiä, jotka ovat lähtökohtaisesti kykenemättömiä ymmärtämään maailmaa, pidetä varmaankaan mitenkään hirveän älyllisesti vastuullisena peliliikkeenä. Eli siinä mielessä kumppanisi on ehkä hitusen k-päinen.

Toisaalta tämän kaikenhan sinä jo tietäisit, jos koulutasosi olisi korkeampi. /s

11/53 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesviha näkyy täällä vahvasti.

Jos kirjoitat miehenä mitä tahansa niin siihen suhtaudutaan negatiivisesti.

Ellet sitten sano jotain että rakastan lihavia vanhoja naisia.

En ainakaan itse tunne, että palstalla olisi mitenkään erityisesti "vakavasti otettavaa" miesvihaa. Tietty poikalapsihulluja ja vastaavia voi olla, mutta en usko, että he varsinaisesti edustavat palstan yleistä näkemystä asioista, jos sellainen voidaan ajatella olevan olemassa.

11/13 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajunnut about kaikkien pelaavan sairaan eksäni aloittamaa, kivaa pikku peliä.

Että sellaista kaunista täälläpäin. <3 

Itsellänikin piti olla DnD-peli tänään, mutta se on peruttu😭.

13/33 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otetaan esimerkiksi 4 ihmistä, joista 3 kuolee 40-vuotiaana ja yksi 0-vuotiaana, niin jokainen 40-vuotias on elänyt reilusti vanhemmaksi kuin mitä ryhmän keskimääräinen elinikä, eli 30 vuotta, on. Tässä mielessä 40 vuoden ikää voidaan varmaankin pitää hyvänä saavutuksena. Toisaalta vaikuttaa oudolta sanoa, että ryhmän jäsenet olisivat harvoin eläneet 40-vuotiaiksi, kun kolme neljästä ryhmän jäsenestä on saavuttanut tämän iän, ja se on selkeästi ryhmän yleisin kuolinikä.

2/5 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö opiskelijaprotestit ole niin yleisiä, että niille on ihan tuo oma terminsä? Ei häiritsevä tai rikollinen käyttäytyminen ole nähdäkseni mitenkään "epäakateemista", vaan esimerkiksi usein juuri yliopisto-opiskelijat ovat niin voimaantuneita ja vahvoja ideologeja, että he aiheittavat häiriötilanteita tai toimivat vastoin paikallisia lakeja.

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.