Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Profile picture for user SK

SK

Seurattavat (1) Seuraajat (1)

Seuratut keskustelut

Seuratut keskustelut tulevat tähän näkyviin.

Kommentit

9/10 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No todellakin on. Turha kuvitella että ruoho on vihrempää aidan toisella puolella.

Oppilaiden välistä kiusaamista tapahtuu varmasti kaikkialla, mutta luokkahuoneet eivät ehkä ole samalla tavalla kaaottisia kaikkialla, riippuen auktoriteettien eli opettajien ja koulun henkilökunnan suhtautumisesta oppilaisiin. Autoritäärisempi ja moralisoivampi koulukulttuuri voinee vähentää luokkahuoneiden avointa kaaosta, vaikka se ei ehkä ole kaikin puolin auvoisampaa kuin suomalainen sallivampi kulttuuri.

1/1 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mielestäsi aiheutti sen muutoksen, että opettajat olisivat siirtyneet automaattisesta hyvien numeroiden jakelusta hyväosaisille tasapuoliseen arviointiin?

14/42 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi noita naurat? Käytännöllisiä kumpikin.

Koiran haukunta ja viljelijän jaksaminen eivät ole valtioita ja niissä esiintyy tapauskohtaista vaihtelua. Lisäksi on säähän ja ympäristöön liittyviä muutostekijöitä, joidenka takia vaikkapa viljelijä jaksoi yhtenä päivänä kyntää 1.1 kilometriä ja toisensa 0.7 kilometriä.

Kai nuo mittayksiköt voivat vajaavaisuuksistaan huolimatta olla parempia kuin ei mitään. Täsmällisyyttä vaativaan käyttöön ne eivät varmaankaan sovi, mutta esimerkiksi koiran haukun kantama saattaa olla helpompi hahmottaa mielessään, kuin valon tyhjiössä kulkema matka 1/299,792,458 sekuntia kohden.

Itse asiassa metriä käytetään nykyäänkin varmaankin useimmiten siten, että ostetaan kaupasta joku mittanauha, johon on merkitty eri lukuja, ja niitä sitten pidetään metreinä. En periaattessa tiedä, että onko Prisman ja K-Raudan mittanauhojen metrit täysin yhtä pitkiä keskenään, mutta oletettavasti ne ovat sen verran yhteneviä, ettei siitä synny arkikäytössä ongelmaa.

11/57 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, hankala sanoa. Jos onnistuneisuutta mitataan jälkeläisten määrällä, niin ainakin toistaiseksi tili on aika tyhjä, mutta ehkä olen vain asetellut pelinappuloita siten, että voin tyhjentää kerralla koko pajatson. Eli olisi vielä ehkä aikaista kirota kohtaloaan, ennen kuin kirjat menevät niin sanotusti kiinni.

99/101 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenni Haukio ei ainakaan tuossa tekstissään hirveästi perustele näkemyksiään.

Voisin itsekin todeta vaikka, että maidon juominen joka päivä on hyvin tärkeää, tai että Apple-laitteiden käyttäjät herättävät myötähäpeää. Ilman mitään perusteluita sen suhteen, että miksi maidon juominen olisi tärkeää, tai että mitä oikeastaan tarkoitan sillä, että Apple-laitteiden käyttäjät herättävät myötähäpeää, jää tällaisten ilmaisujen merkitys melko vähäiseksi.

Arjessa on varmaankin ihan ok joskus vain ilmaista omat mieltymyksensä ilman mitään perusteita, jos tarkoituksena on vain esimerkiksi ohjata arkista toimintaa ja ilmaisijaa itseään koskevia asioita. Tällaisten henkilökohtaisten mieltymysten perusteella ei kuitenkaan ehkä tulisi jaella yhteiskunnallisia suosituksia. On esimerkiksi ehkä hyväksyttävää sanoa, että en pidä rusinoista, mutta ei varmaankaan ole hyväksyttää sanoa sen pohjalta, että ihmisten ei pitäisi pitää rusinoista, tai että rusinat ovat välttämättä jotenkin objektiivisesti epämiellyttäviä.

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.