SK
Seuratut keskustelut
Kommentit
Usein sanotaan, että tukien tulorajojen alle jäävälle jäisi enemmän käteen kuin tukien tulorajan ylittävälle, mutta en ainakaan itse ole nähnyt tälle väitteelle hirveästi mitään tukea. Teoriassa olisi helppo ajatella, että jos esimerkiksi 1000 euroa tai alle tienaaville annetaan tukena lisää satanen, niin olisi kannattavampaa tienata 990 euroa kuin 1050 euroa. En kuitenkaan tiedä, kuinka merkittävästä yhteiskunnallisesta ilmiöstä on varsinaisesti kyse.
On myös hieman hankala hahmottaa, miten sähkölaskun nousulla voisi olla merkittävä vaikutus talouteen, mutta sähkötuilla ei vastaavaa merkittävää korjaavaa vaikutusta, vaikka en sähkötukia hirveästi kannatakaan.
Jaa-a, itse olisin kyllä epäillyt jotakin verensokeriin liittyvää ennemmin kuin suolaan liittyvää. Pikanuudelit, jos niitä tarkoitat, ainakin vaikuttavat sellaisilta ns. höttöisiltä nopeasti imeytyviltä hiilihydraateilta, millä saattaa olla verensokeriin nopea vaikutus.
Liian korkea laillisen alkoholin hinta saattaisi edistää pimeiden alkoholimarkkinoiden ja salakuljetuksen kasvua, mikä ei ehkä olisi toivottavaa.
En ihan saanut kiinni siitä, mistä tuossa RoRo-mallissa varsinaisesti on kyse. Eikö nykyäänkin ole olemassa tuon kaltaisia palveluita kuin kirjoittaja ehdottaa, kuten niitä palstallakin usein mainittuja 9e/pv kokeiluita ja kuntouttavia työtoimia? Onko mallissa siis kyse vain näiden ja työnhakukoulutusten ja vastaavien kurssien laajentamisesta?
Itselläni muuten melkein kolmikymppisenä kantasuomalaisena menee silti aina nämä yleisten tartuntatautien nimet sekaisin. Englanniksi influenza ja (the) flu tarkoittavat molemmat influenssaa, mutta ilmeisesti suomen kielessä flunssa voi tarkoittaa joko influenssaa tai vilustumista (engl. common cold).
Koska flunssa kuulostaa niin samalta kuin influenza, flu ja influenssavirukset, niin itse aina liitän sen jotenkin niihin, enkä muiden virusten aiheuttamaan vilustumiseen.