SK
Seuratut keskustelut
Kommentit
Koska alalla on toiminut jo pitkään useampia ketjuja, ei mikään niistä liene yksiselitteisesti parempi kuin muut. Kuten sanottu, niin voit käydä molemmissa liikkeissä katselemassa kehyksiä ja tarjouksia, tai sitten voit käydä vain yhdessä, ja mennä vaikka ensi kerralla toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi? Vai onko tämä taas tätä woke-paskaa, että koska lukemisen hyötyjä ei koe ne, jotka ei lue joten siitä ei saa olla hyötyä heillekään jotka lukee?
Vastaus tähän löytyy APsta. Siksi, koska lukemisen hyödyistä puhumalla ei kyseisen tutkijan mukaan saada aikaan sellaista käytöstä, jota sillä todennäköisesti koitetaan saada aikaan, eli lukemista. Kaavailemasi kaltaista argumenttia hän ei nähdäkseni esitä.
Vierailija kirjoitti:
Ja uskontojen pyhiä kirjoja pitää saada polttaa, koska...
Liberaalissa valtiossa asioiden sallimiseen ei sinänsä tarvita erityisiä syitä, vaan asioiden kieltämiseen. Toisin sanoen homman tulisi toimia blacklist-järjestelmällä, jossa tiettyjä haitallisia asioita erityisesti kielletään, eikä whitelist-järjestelmällä, jossa kaikki paitsi erityisesti sallitut asiat ovat lähtökohtaisesti kiellettyjä.
Ihmisillä tulisi lähtökohtaisesti olla oikeus mielenilmauksiin, ja uskonnon pyhän kirjan poltto on nähdäkseni niin abstrakti teko, ettei sitä tulisi pitää kiellettynä uhkauksena.
Vaikka muuten olenkin sitä mieltä, että Koraani (ja Raamattu yms.) tulisi saada polttaa, niin ne ovat kyllä sen verran siinä hyväksyttävyyden rajamailla, etten pidä niiden polton kieltämisten puoltamista täysin kohtuuttomana.
Vierailija kirjoitti:
Prigozhinille toimitettiin vihdoin ne ampumatarvikkeet Kremlin toimesta, minkä perään hän niin voimakkaasti huuteli alkukesästä.
Prigon kapinahan taisi alkaa väitteellä siitä, että Kreml oli kohdistanut ohjusis kun Wagneriin. Pu tin kiisti väitteen perättömänä, ja taisi päättää pistää lopun ikäville syytöksille Wagner-pomoon kohdistetulla ohjusis kulla.
Mielestäni tuo tapa ilmaista sademäärä on ihan luonteva, ja vaikka määrä tietenkin kuulostaa melko hurjalta, etenkin jos alue on iso, niin paljon isompiakin lukemia on maailmalla mitattu kuin 120 litraa neliömetriä kohden 12 tunnin aikana.
Esimerkiksi Yhdysvaltojen Missourin Holtissa on Googlen mukaan vuonna 1947 tullut reilusti yli kaksi kertaa noin paljon vettä vain yhden 42 minuutin sadekuuron aikana.