SK
Seuratut keskustelut
Kommentit
Vierailija kirjoitti:
Ihme kitinää Salmelalta ja kaikilta jotka tässäkin ketjussa jankuttaa järjestelyn laillisuudesta. Kukaan ei ole väittänytkään, että jotakin lainvastaista olisi tehty, vaan pointti on nimenomaan tuoda näkyväksi se, että laki tarjoaa toisille mahdollisuuden maksaa selvästi vähemmän veroa kuin toisille.
Kyllä esimerkiksi tässä ketjussa moni on ollut sitä mieltä, että Salmelan olisi tullut eettisistä syistä maksaa enemmän, kuin mitä laki on tässä tapauksessa vaatinut. Eli kritiikki ei siis sinänsä ole pelkästään kohdistunut kyseisiin lakeihin, vaan sen suuntaisia ajatuksia on esitetty, että varakkaiden tulisi maksaa enemmän veroja kuin mitä verottaja on heiltä vaatinut.
Esimerkiksi viesti numero 12, millä on myös merkittävä määrä yläpeukkuja, jotka voitaneen tulkita kannatukseksi ajatukselle.
Lapsuuden kielteiset kokemukset partiosta tai purjehduksesta voivat tosiaan varmaankin johtaa aiheen harrastuksen torjumiseen aikuisiällä.
Toivottavasti liiallinen JOMO-kulttuuri ei johda FOBI-stressiin, eli fear of being includediin, joka kumpuaa JONNMIn, eli joy of not not missing outin, menettämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kierrä Natalia, aivan samoin voisit sanoa, että kaikki varastaa jos voi. Minä esimerkiksi en laita edes ostoja vähennyksiin, koska suomessa on niin pienet verot muutenkin, kirjanpitäjä niitä aina kärttää siellä, mutta on jo oppinut.
Varastaminen on laitonta, kun taas tässä tapauksessa on käsitteekseni kyse laillisesta järjestelystä.
Verojenmaksun eettisestä velvoittavuudesta voinee olla monia näkemyksiä, mutta varmaankin yleisin kanta lienee se, että veroja pitää maksaa niin paljon, kuin verottaja demokraattisten lakien pohjalta niitä laskee maksettavaksi. Eli varakkaatkaan henkilöt eivät olisi velvoitettuja maksamaan enempää kuin lasketun määrän veroja
Riippuu siitä, minkälaisissa tilanteessa asia pitäisi huomata. Lähempää tarkastelua kuvat eivät kestä, mutta ne eivät myöskään ehkä välttämättä ohimennen hirveästi erotu aidoista, etenkin jos kuva on rajattu vaikka vain kasvoihin.