Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Profile picture for user SK

SK

Seurattavat (1) Seuraajat (1)

Seuratut keskustelut

Seuratut keskustelut tulevat tähän näkyviin.

Kommentit

16/45 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän sivun kautta näyttää voivan pystyvän ottamaan yhteyttä kirkon henkilökuntaan liittymis- tai tutustumistarkoituksessa https://ort.fi/tutustu-ortodoksiseen-kirkkoon/kirkkoon-liittaminen-ja-p… .

58/68 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista kasvatusta ei ole suositeltu enää vuosikymmeniin. Rangaistus ei opeta lapselle mitään hyvästä käytöksestä vaan se tuottaa vaan pahaa oloa ja lyö kiilaa lapsen ja aikuisen välille, eli heikentää lapsen luottamusta aikuiseen. Rangaistun lapsen tunnetaidot ovat merkittävästi heikommat kuin positiivisesti kasvatetun lapsen. Pääosa rangaistuksista kuten ruumiillinen kuritus, nurkassa seisominen, kotiaresti, jäähy yms. myös luokitellaan psyykkisesti tai fyysiseksi väkivallaksi, eli niiden käyttö on rikos ja johtaa lastensuojeluilmoitukseen.

En ehdi nyt sen pitkällisemmin kommentoida, mutta tosiaan rangaistuksiin ja palkintoihin perustuva behavioristinen kasvatusfilosofia ei ole ihan uunituore idea, vaan asiaa on tutkittu ja pohdiskeltu jo vuosikymmeniä.

Ja todistusaineisto tosiaan tietääkseni viittaa siihen, ettei käytöksen muokkaus rangaistusten avulla useinkaan ole mikään loistava keino säädellä lasten, aikuisten tai eläintenkään toimintaa. Ken vitsaa säästää, ei välttämättä lastaan vihaa, vaan hän on saattanut tulkita asiaan liittyviä tutkimustuloksia siten, että ne eivät puoltaisi rangaistusten käytön kasvatuksellista tehokkuutta.

2/2 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko Aatami siis roadman?

43/58 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykologina voin sanoa, että sinulla on vain huono itsetunto. Ihastuksesi johtuu siitä, että et pohjimmiltasi usko, että ansaitset miestä, joka olisi vapaa. 

Ihastut varattuun, koska haluat valloittaa hänet, sillä se kohentaa hetkellisesti ja valheellisesti itsetuntoasi. Kun hän ihastuu takaisin, peräännyt kuitenkin koska et usko että kukaan haluaa sinua oikeasti etkä halua itse sellaista, joka tyytyy niin "huonoon" vaihtoehtoon kuin sinä. Onko tuttua?

Kehitä itsetuntoasi ja unohda se mies, ei tässä ole hänestä kyse vaan sinusta. 

Sinähän varsinainen psykologi olet kun muutamasta lauseesta jo päättelet ihastuksen johtuvan huonosta itsetunnosta.

Kaikenlaista psykoanalyyttistä ja fenomenologista viipottajaa se leipä elättää.

39/58 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuon tapaisesti välillä käy, vaikka tunteen intensiteetti harvemmin on ihan noin korkea. Ja itse asiassa ehkä useammin nyt hieman vanhempana, sillä nuorempana en ollut kovinkaan romanttisesti kiinnostunut kenestäkään.

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.