Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Profile picture for user SK

SK

Seurattavat (1) Seuraajat (1)

Seuratut keskustelut

Seuratut keskustelut tulevat tähän näkyviin.

Kommentit

63/620 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen allerginen kauralle 😑

Onhan sitä manteli- ja soijamaitoakin.

Soija ei sovi miehille ja mantelimaito ei ole niin hyvää, vai onko tässä jutussa joku vegaani taka-ajatus

Minkä tutkimuksen mukaan soija ei sovi miehille?

Geenimanipuloitu soija laskee testosteronin tasoa.

 

Saisiko nyt jostain TUTKITTUA TIETOA aiheesta, ei maallikko-maijojen/mikkojen puskista huutelua?

Kiitos. Muuta en pyydä.

En ole aiheen asiantuntija, mutta esimerkiksi tämän vuonna 2021 tehdyn meta-analyysin mukaan soijan syönti ei vaikuta tilastollisesti merkittävästi miesten lisääntymishormonitasoihin: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33383165/

90/119 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eikä se että päättää sen kuolevan puolesta, onko tällä oikeus kuolla vai pitkitetäänkö tuskaa. "

Henkilökohtainen vakaumus on ok mutta sitä en ymmärrä että päätetään toisten puolesta. Minä en miehenä synnytä joten en ota aborttiin kantaa ja tiedän että tilanteita on monenlaisia. 

Yleensä moraalisten asioiden suhteen ollaan nenäkkäitä, eikä ihmisten asenne moraalisten kiistojen suhteen yleensä ole "elä ja anna elää" tai "kukin huolehtikoon omista asioistaan". Ihmiset toimivat kolmansina osapuolina sellaisissakin kiistoissa, jotka eivät suoraan kosketa heitä itseään.

Esimerkiksi naapurin hakatessa koiraansa useampi varmaankin miettisi yhteydenottoa eläintensuojeluun, kuin vain tyytyisi toteamaan, että kukin taaplaa tyylillään. Jos murtovaras taas raahaa naapurin ikkunasta hänen telkkuaan, ei vain poliisille soiton ja perään lähdön sijaan useinkaan tyydytä toteamaan, että onneksi ei ole minun töllöttimeni, joka lähtee kävelemään.

Myöskään esimerkiksi joskus Ukrainan sodan kohdalla tälläkin palstalla esitetyt näkemykset, että kyseessä olisi vain "slaavien sisäinen välienselvittely", joka ei suoraan koskisi muuta maailmaa, eivät ole kovin vaikuttavia. Useimpien moraalikäsitykseen mahtuu länsimaiden toimiminen lähinnä Ukrainaa oikeutetussa puolustuksessa tukevana kolmantena osapuolena, vaikka sotatoimet eivät suoraan muita länsimaita koskisikaan.

3/6 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että olen kirjoitellut useammankin kanssa.

37/119 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kai periaatteessa kukakin saa kutsua itseään miksi haluaa, niin on hieman outoa, että Suomessa aborttia ja homojen hyväksyntää vastustavaa voidaan kutsua konservatiiviksi.

Koska aborttioikeudet ja homojen julkinen hyväksyntä ovat Suomessa selkeästi vallitseva asiaintila, luulisi niitä vastustavia aatteita kutsuttavan konservatismin sijaan reaktionäärisuudeksi (suomeksi taantumuksellisuudeksi?), jossa status quon säilyttämisen sijaan halutaan vallankumouksellisesti palauttaa menneet hyvät ajat.

12/51 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva suimalaismies osaa kirjoittaa ja puhua taitavasti. Joten erikoinen näkemys sinulla ap.

ChatGPT ei ole kovinkaan pinnallinen tai "kovia arvoja" suosiva, joten lienee oletettavaa, että vastaus turn-offeja utelevaan kehotteeseen liittyy juuri sosiaalisiin taitoihin ja esimerkiksi tunneälykkyyteen.

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.