Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Profile picture for user SK

SK

Seurattavat (1) Seuraajat (1)

Seuratut keskustelut

Seuratut keskustelut tulevat tähän näkyviin.

Kommentit

42/106 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SK kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole varma, kun en muista, mitkä olivat Mooseksen käskyt.

Ne oli niitä, missä kielletään kuvien kaivertaminen ja muistutetaan sapattipäivästä.

Ei kuvien kaivertamista sinänsä kielletä, vaan kulttikuvan tai epäjumalan palvontakuvan tekemistä. Kuninkaiden kirjassa on jopa ohjeet , millaisia kaiverruksia sinne piti toteuttaa.

Voidaan tosiaan varmaankin olla montaa mieltä siitä, mitä ne kielletyt graven imaget tarkalleen ovat. Kuitenkaan muualta Raamatusta löytyvä näennäisesti jonkun tulkinnan kanssa ristiriitainen käsitys jonkun asian sallittavuudesta ei ehkä ratkaise asiaa ihan niin yksinkertaisesti, sillä esimerkiksi käskyä olla tappamatta vastoin tunnutaan Raamatussa toimivan useinkin. 

23/106 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole varma, kun en muista, mitkä olivat Mooseksen käskyt.

Ne oli niitä, missä kielletään kuvien kaivertaminen ja muistutetaan sapattipäivästä.

15/52 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä Biden uhkaillut sanoa mitään Putinille 3 vuoden aikana. Osoittaa heti sen että Trump on paljon parempi pressaksi kuin Biden.

Uhkailussa ilman halua eskaloida ja toteuttaa uhkauksiaan on riskinsä. On taas melko ymmärrettävää, miksi länsimaat yleensä tai Biden henkilökohtaisesti eivät halua eskaloida Ukrainan tilannetta.

Esimerkiksi itse olen hyvin huolestunut Pohjois-Korean tilanteesta, ja olisin kiinnostunut sen ratkaisemisesta, mutta Trumpin tapa lähestyä asiaa vaikutti kyseenalaiselta. Eli myönnyttely ja veljeily, jonka jälkeen Pohjois-Koreaa pyydettiin luopumaan ydinaseista, mihin he eivät tietenkään suostuneet. Seurauksena Trumpin raivarit, Pohjois-Korean hallinnon legitimisointi ja uskon horjutus jenkkien diplomaattiseen osaamiseen. 

7/8 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen, ettei uskonnollisista taivaista tai helveteistä ole tehtävissä havaintoja, voinee tulkita myös siten, ettei niitä ehkä ole olemassa.

Eli ehkä teleskoopeissa ei ole mitään vikaa, samoin kuin ei kaapissanikaan, vaikkei sieltä näykkään Narniaan.

139/230 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan silti että konservatiiveista löytyvät myös kaikkein älykkäimmät, eli konservatiiveissa on laaja hajonta.

Liberaalit lienevät tasapaksumpi samanmielisten ryhmä.

Melkoista copetusta nyt kyllä. :D Jos konservatiivit ovat massana tyhmempiä, niin silloin siinä porukassa on tilastolliseati vähemmän myös huippuälykkäitä.

Ei todellakaan asianlaita ole näin. Asia riippuu älykkyyden jakauman muodosta. Esim. hyvin laakean jakauman hajonta on paljon suurempi kuin standardoitun normaalijakauman, jolloin jakauman molemmissa äärilaidoissa on normaalia enemmän ihmisiä. 

Vaikka älykkyyden jakauma olisi laakea, johtaa alempi keskiarvo silti alhaisempaan määrään huippuälykkäitä. Jotta huippuälykkäiden määrä ei laskisi keskiarvon laskiessa, pitäisi jakauman olla jotenkin oudosti määritelty siten, että keskiarvo vaikuttaa sen muotoon.

Voidaan myös ehkä väittää, että konservatiiveissa ja liberaaleissa on erilaiset älykkyysjakaumat, ja että konservatiiveissa tämä jakauma on jostain syystä laakeampi.

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.