sammukka
Seuratut keskustelut
Kommentit
Isoisäni oli pitkään Pietarissa töissä. Tietysti sotien jälkeen muuttivat evakkoina sinne, minne aina milloinkin piti.
Jos osastolla on yhteinen suihku, sinne voi tosiaan olla vaikea saada vauvaa mukaan. Jos suihku on huoneessa (en tiedä onko millään synnärillä niin, joissakin sairaalahuoneissa on), niin voi varmasti käydä suihkussakin korvat tarkkana.
Nykyään olen ajatellut ettei siihen kai ole mitään syytäkään. Mulla on tosi hyviä kavereita ehkä noin 5kpl, eivätkä he tunne toisiaan kuin ulkonäöltä. Joten isossa porukassa olen aina enemmän tai vähemmän yhden hyvän kaverin ja muutaman puolitutun seurassa. Varsinkin jos kyse on ryyppäjäisistä, olen aika hiljainen.
Parin-kolmen, vielä neljänkin ihmisen kesken voi vielä puhua aika " intiimisti" eli asiaa. Joskus ajattelen, että kai mä olen vähän tylsä ;) Siis siinä mielessä, että tykkään usein puhua jotain ihan tiukkaa asiaa. Isossa porukassa jutut hyppii usein sellaisella " tasolla" (en keksinyt parempaa sanaa), etten vain keksi mitään kommentoitavaa. Tai sitten mulla ON joku tosi vankka mielipide, mutta jos sanoisin sen, tunnelma lässähtäisi.
No tietysti joskus isojen porukoiden intohimona voi olla vaikkapa politiikka, jolloin en taaskaan sitten oikein osallistu. Kun ei ole sellaista kantaa, että voisi avata suutaan itseään munaamatta.
Mutta jos en tietäisi hänen ikäänsä, tuskin sitten asia vaivaisi. Luulen, että ennenpitkää tilanne voi kuitenkin tulla eteen ;)