Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Profile picture for user Reipas ja tunnollinen lammas

Reipas ja tunnollinen lammas

Seurattavat (1) Seuraajat (1)

Seuratut keskustelut

Seuratut keskustelut tulevat tähän näkyviin.

Kommentit

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on juhannussiivous tehty, hyvä minä! Varmaan taas Burana maistuu lähipäivinä... selkä ei tykkää tämän lajin liikunnasta. 

Hyvä sinä! Saisinpa minäkin aloitettua. Selkäni aikataululla max. huone/päivä niin tänään olis syytä aloittaa, imurointi on pahinta mitä selkäni tietää.

Imuroinnista ei minunkaan selkäni tykkää.

Sama, sohvan tai sängyn alta imurointi on aikamoinen urakka. Olisko robotin hankinta?

Mä ostin itselleni synttärilahjaksi robotti-imurin, kun täytin 63 vuotta. Annoin sille nimeksi Unelma :)

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tt-tukea ei saa, jos on säästöjä tai omistaa kesämökin tai asuntovaunun.

Tai mökki pitää laittaa myyntiin ja tt-tuet peritään takaisin mökin myyntirahoista. Ja kohtuullinen aika myynnissä, ei pitkää myyntiaikaa.

Ei kiinnosta kuppaiset kelarahat.

Pörssisalkussa on pätäkkää satoja tuhansia. Teen töitä vain huvin vuoksi silloin tällöin. M40

Sun kaltaiset ihmiset saa mut ajattelemaan, että jos näen jossain tulipalon, autokolarin tai jotain muuta vastaavaa, niin kävelenkö vaan ohi vai hälytänkö apua. Ehkä kävelen vaan ohi. Jos kyse on sun talostasi tai sun joutumisestasi autokolariin, niin onhan sulla fyrkkaa  hankkia apua ihan itsekin. Eikös vain?

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vapaasti saat maksaa tukia niille sairaille ja syrjäytyneille, kukaan ei ole kieltämässä tai estämässä.

 

Mä teenkin jo tätä. Monella tavalla. Isäni tuskin elää edes tämän vuoden loppuun asti, joten kun mulle tulee perintönä isän omistama sijoitusasunto, heitän sieltä pitkäaikaiset ja ihan hyvät vuokralaiset pihalle  ja vuokraan pelkän yhtiövastikkeen hinnalla asunnon ystävälleni. Ollaan tosiaan tässä yhteiskunnassa palaamassa takaisin yhteisöllisyyden aikaan. Siihen, että pitää olla elämässä ihmisiä, jotka huolehtii, kun yhteiskunta ei enää huolehdi. Meinasin saada sen asunnon perinnöksi jo 2 vuotta sitten äidin kuoleman jälkeen, mutta en vielä silloin ollut niin kyyninen ja kylmä, että olisin halunnut viskata yli 80-vuotiaan pariskunnan siitä asunnosta pihalle. Maailma muuttuu ja kun on vallalla tämä ajatus, että jokainen huolehtikoon omistaan välittämättä muista, niin miksi munkaan pitäisi välittää siitä, jos lemppaan ne vanhukset vaikka sillan alle asumaan?

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Olet ap ihan oikeassa. Suomea rakennettiin vuosikymmeniä siten, että yhteiskunta ottaa hoitaakseen kaikki ne asiat ja vastuut, jotka vielä 100 vuotta sitten oli yhteisöillä. Siis perheellä, sukulaisilla, naapureilla ja "kylänmiehillä". Tämä hyvinvointiyhteiskunnan alasajo vaan tapahtuu nyt niin nopeaa vauhtia, että tavallisen kansalaisen on aika mahdotontakin yks kaks loihtia itselleen jostain tukiverkostoja. 

Tälläinen yhteiskunta sopimus tehtiin korkean veron vastineeksi jossa työntekijällä on pienet nettotulot ja korkea verotus mutta ei hätää jos työttömyys tai sairaus iskee on yhteiskunnan apua sairasluluissa ja työttömyydestä .

 

Nyt tämäkin on mennyttä ..jäljellä vain korkea vero ja nettotulot josta ei voi mitään säästää

Juuri näin. Mä kuulun periaatteessa niihin, joiden pitäisi kuluttaa ja auttaa talouskasvussa, mutta enhän mä voi, kun pitää olla koko ajan valmiina maksamaan sitten niille lähelläni oleville ihmisille, joiden rahat on ihan finito, edes niitä elämässä selviytymisen tärkeimpiä asioita. Yllättävän moni lääkärin määräämä lääkekään ei ole Kela-korvattava eikä siten kerrytä maksukattoa. Ja jos olisikin oikeutettu toimeentulotukeen, niin ei siinäkään katsota tällaisia lääkkeitä toimeentulotuella maksettaviksi. Muutama vuosi sitten pitkäaikaistyötön ystäväni (hänen pitäisi oikeasti olla jo työkyvyttömyyseläkkeelle, mutta kun ei vaan pääse) sai keuhkoveritulpan. Lääkäri määräsi puoleksi vuodeksi Klexanea (verenohennuslääke, joka estää keuhkoveritulpan uusiutumisen). Koska lääke ei ollut Kela-korvattava, ei saanut sitten toimeentulotukeakaan siihen. Vaikka oli lääkärin määräämä. Maksoi vähän yli satasen kuukaudessa, joten mä sitten ostin hänelle ne lääkkeet. 

Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap ihan oikeassa. Suomea rakennettiin vuosikymmeniä siten, että yhteiskunta ottaa hoitaakseen kaikki ne asiat ja vastuut, jotka vielä 100 vuotta sitten oli yhteisöillä. Siis perheellä, sukulaisilla, naapureilla ja "kylänmiehillä". Tämä hyvinvointiyhteiskunnan alasajo vaan tapahtuu nyt niin nopeaa vauhtia, että tavallisen kansalaisen on aika mahdotontakin yks kaks loihtia itselleen jostain tukiverkostoja. 

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.