Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Profile picture for user Reipas ja tunnollinen lammas

Reipas ja tunnollinen lammas

Seurattavat (1) Seuraajat (1)

Seuratut keskustelut

Seuratut keskustelut tulevat tähän näkyviin.

Kommentit

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kaikki viestit mitkä eivät ole jonkun mieleen pitää täältä poistaa ja sitten kerrotaan kuinka puolustetaan mielipiteen vapauttaa ja sitä että kaikki saavat kirjoittaa. Melkoinen ristiriita jos toiset pitää hiljentää, että oma ääni kuulu parhaiten. Jos olisit ok itsesi kanssa et poistelisi muiden viestejä. 

Kerro tämä d:lle.

En hetkeäkään usko, että hän poistelisi mukavia viestejä. Kanna vastuusi, poistaja. Tunnusta.

Eikö valehtelu olekaan epämoraalista?

Mitä pitää tunnustaa? En ymmärrä ajatuksenjuoksuasi. Tuskin se juokseekaan. Näytöt on sen verran surkeita.

"Mukavan " määrittely on subjektiivista ja tilannekohtaista. Sinun mukavasi ei takuulla ole minun mukavani ja päinvastoin. Ongelmasi on määrittelykysymys.

Tähän ihan ystävällinen vinkki:

Et opikaan ymmärtämään, kun vastaus poistuu. Poistaja varmaan ymmärtää -> ja nolostuksissaan poistaa niin itsestään selvän vastausviestin.

 

Tälle päivälle ehdotin juhannusherkkuja aiheeksi, aloitan:

Aamukahvilla ryynirieska, munavoi. Tomaatti, kurkku

Uudet potut, savulohi, salaatti, raejuusto. Mansikkakakku. Illemmalla broileria, salaattia, ananasta.

Yöllä vielä grillimakkaraa, jos hiukoo kokon jälkeen.

Mitäs herkkuja muilla?

Ai niin, jos on vaikeuksia ymmärtää mitä on "mukava", mieti toisin päin: mikä ei ole mukavaa? Selkiskö?

Katso hakuohjelmasta.

Mm lystikäs, rattoisa, metka, kätevä, kiva, viihtyisä, sopuisa, sympaattinen...

Synonyymien luetteloiminen on hyödytöntä. Mukava on täysin subjektiivinen käsite. Tämän joku jo aiemmin kertoi. Jollet tiedä, mitä se tarkoittaa, voit katsoa wikipediasta. 

Mukava on jokaiselle eri. Mukava vaate ei ole sama kaikille, mukava päivä tarkoittaa sydänkirurgille muuta kuin potilaalle jne. Lapsikin tämän ymmärtää, Dilledee ei. Mutta ei ole uutta.

Lapsikin ymmärtää mukavan, sinä et. Kerro juhannusherkkusi.

Tralllaaa

Lapsoset ketterät kotohaasta, koivusta oksat taittaaa...

Etkö todella oikeasti ymmärrä subjektiivisuuden käsitettä? Jokuhan sen tuossa avasikin. Guuglaa, niin selviää, etkä jankkaa asian vierestä.

Dippadai dippadai, täälläpäs onkin vapaata kirjoittelua, ei mitään kaavoihin kangistunutta proosaa. 

Jos haluat kuivan asiallista tulkintaa -> kas, ehkä joku muu alusta sopisi paremmin

Tiku, Taku ja Liito-oravat:

Tammenterhoista Juhannusta Teille

Pahoittelen kuivan asiallista kirjoitteluani. Unohdin, että täällä on joittenkin mielestä vaan kaksi oikeaa tapaa kirjoittaa, lapsenomainen, sisällyksetön, piiloeroottinen lepertely ja tunnekuohuinen toisten haukkuminen ja nimittely. Yritän jatkossa pysyä sillä linjalla. Opettelua se vaatii, mutta pistän aivoni narikkaan, niin sujuu ehkä paremmin.

Mitä odotit ketjulta: Hymistely?

Olen eri, mutta odotan: tavallisia, arkisia juttuja, kulttuuria, laulua, leikkiä, runoja, hassuttelua, mietelauseita, vitsejä tms

 

Mitäs muut odottaa?

Mä en varsinaisesti odota mitään, mutta kyllä mun mielestä on välillä ihan kiva keskustella jostain ihan yleismaailmallisistakin aiheista. Toki palstalla on näihin sitten muitakin ketjuja, mutta ei mua haittaa, vaikka tässä ketjussakaan kaikki aiheet ei ole pelkkää hymistelyä. Mä olen luonteeltani sellainen, että ihan fiiliksen mukaan kiinnostaa erilaiset aiheet. Joskus puutarhanhoito (missä muuten olen umpisurkea ja mulla on viherpeukalo keskellä kämmentä), joskus ruuanlaitto, joskus sote-alan tilanne, joskus maanpuolustus ja joskus jokin ihan muu. Kuten tv-ohjelmat, elokuvat tms. Vaikka en kaikkeen keskusteluun ole osallistunutkaan, niin on ihan kiva lukea vinkkejä kirjallisuudestakin. Lukisin varmasti enemmän, jos mulla olisi paremmat silmälasit. Aikoinaan luin parikin kirjaa viikossa. Ehkä olisi aika käydä taas Specsaversilla :)

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Mukavaa kesätiistaita nasut ja epänasut! Eilen tuli käytyä siskoni kanssa puutarhaliikkeessä. Ostin muutaman tomaatintaimen sekä särkyneensydämen pihalle. Todettiin, että kun siskoni on nyt kaupungissa, niin mennäänpä keskiviikkona eli huomenna uudestaan.  Iltapäivällä pitäisi sääennusteen mukaan olla jo +18 astetta lämmintä ja menen sitten tyhjentämään pihalta kukkaruukuista vanhat mullat pois ja pistän noi eilen ostamani ruukkuihin. Mukavampaa reumasormille  tehdä homma vähän lämpimämmässä. 

Eilen kävin myös pitkästä aikaa Prismassa. Yeensä kun käyn vain K-ketjun kaupoissa. Kannelmäen Kaaren Prisma on aika valtavan iso kauppa ja sieltähän löytyy mukavasti kaikkea sellaista, mitä ei K-ketjun kaupoissa ole. Huomenna siis suunta sinnekin ja juhannuksen sapuskat sieltä. 

Lammas, haluan kiittää sinua, että tuot tähän ketjuun aidolla tavallasi oman elämäsi kuulumisia ja pyrkimystä myönteisyyteen ketjun ilmapiiriä ajatellen. Näin siis todella suurimmalta osin. Pahoittelen eripuraa ja omia kärkeviäkin kommenttejani sinuun liittyen.

Hyvää vointia sinulle ja hyvää juhannusta!

Kiitos kommentistasi :) Kaikki on ihan hyvin. Kyllä mulla on välillä siskoni kanssa ja joskus ystävienikin kanssa kärkevää mielipiteiden vaihtoa. Ei kaikesta tarvitse aina olla samaa mieltä. Heh...tästä tuli mieleen yksi tilanne aikoinaan töissä. Mulla oli yksi työkaveri, jonka kanssa oltiin jo kolmannessa työpaikassa samaan aikaan. Ekassa niistä oltiin vaan työkavereita, tokassa alettiin jo vähän ystävystyäkin ja kolmannessa oltiin jo sitten ystäviä. Ollaan ystäviä edelleenkin, vaikka en enää työelämässä olekaan. Meillä kummallakin on oma tapamme käydä asioita läpi, mutta ollaan aina oltu samaa mieltä siitä, että asiat riitelee eikä ihmiset. Kerran oltiin pitkään työpäivän päättymisen jälkeen toimistolla ja käytiin aika kiivastakin mielipiteenvaihtoa yhdestä työasiasta. Työkaverillani on tapana korottaa ääntään ja hänen kanssaan sitten minäkin korotan ääntäni, vaikka yleensä en korota. Firman toimitusjohtaja käveli neukkarin ohi ja tuli kysymään, mikä on hätänä, kun riidellään. Me oltiin työkaverin kanssa ihan että häh. Ei me mitään riidelty, oltiin vaan eri mieltä siitä, miten yksi työhomma pitäisi hoitaa. 

Oikein hyvää vointia ja juhannusta sinullekin!

29/50 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sievit sopii mun räpylään ja niiltä on kaikenlaista vapaa-ajan- ja ammattimallistosta. Lempparit on gore-tex maiharit, pian 10 vuotiaat.

Hintahaitari kai 150-300, en enää muista. Olisko tusina erilaisia ja työpaikalla sekä varvassuojalliset että toimistoon.

 

Just kattelin kun kesämalleja otin esille, että taidan kipata kaikki muut pelastusarmeijalle, eivät istu eivätkä tule käytetyksi. Pomarit saa jäädä, vaikka on  vähän kapeet.

On kyllä sen laatuset ongelmaräpylät että hyvä kun löytyi lopulta edes tää yksi toimiva merkki.

Sievin kenkiä käytän minäkin. Kun on jo yli 30 vuotta sairastanut nivelreumaa, niin vaikka noi kengät maksaakin, pystyn edelleen kävelemään.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kaikki viestit mitkä eivät ole jonkun mieleen pitää täältä poistaa ja sitten kerrotaan kuinka puolustetaan mielipiteen vapauttaa ja sitä että kaikki saavat kirjoittaa. Melkoinen ristiriita jos toiset pitää hiljentää, että oma ääni kuulu parhaiten. Jos olisit ok itsesi kanssa et poistelisi muiden viestejä. 

Kerro tämä d:lle.

En hetkeäkään usko, että hän poistelisi mukavia viestejä. Kanna vastuusi, poistaja. Tunnusta.

Eikö valehtelu olekaan epämoraalista?

Mitä pitää tunnustaa? En ymmärrä ajatuksenjuoksuasi. Tuskin se juokseekaan. Näytöt on sen verran surkeita.

"Mukavan " määrittely on subjektiivista ja tilannekohtaista. Sinun mukavasi ei takuulla ole minun mukavani ja päinvastoin. Ongelmasi on määrittelykysymys.

Tähän ihan ystävällinen vinkki:

Et opikaan ymmärtämään, kun vastaus poistuu. Poistaja varmaan ymmärtää -> ja nolostuksissaan poistaa niin itsestään selvän vastausviestin.

 

Tälle päivälle ehdotin juhannusherkkuja aiheeksi, aloitan:

Aamukahvilla ryynirieska, munavoi. Tomaatti, kurkku

Uudet potut, savulohi, salaatti, raejuusto. Mansikkakakku. Illemmalla broileria, salaattia, ananasta.

Yöllä vielä grillimakkaraa, jos hiukoo kokon jälkeen.

Mitäs herkkuja muilla?

Ai niin, jos on vaikeuksia ymmärtää mitä on "mukava", mieti toisin päin: mikä ei ole mukavaa? Selkiskö?

Katso hakuohjelmasta.

Mm lystikäs, rattoisa, metka, kätevä, kiva, viihtyisä, sopuisa, sympaattinen...

Synonyymien luetteloiminen on hyödytöntä. Mukava on täysin subjektiivinen käsite. Tämän joku jo aiemmin kertoi. Jollet tiedä, mitä se tarkoittaa, voit katsoa wikipediasta. 

Mukava on jokaiselle eri. Mukava vaate ei ole sama kaikille, mukava päivä tarkoittaa sydänkirurgille muuta kuin potilaalle jne. Lapsikin tämän ymmärtää, Dilledee ei. Mutta ei ole uutta.

Lapsikin ymmärtää mukavan, sinä et. Kerro juhannusherkkusi.

Tralllaaa

Lapsoset ketterät kotohaasta, koivusta oksat taittaaa...

Etkö todella oikeasti ymmärrä subjektiivisuuden käsitettä? Jokuhan sen tuossa avasikin. Guuglaa, niin selviää, etkä jankkaa asian vierestä.

Lopeta! Pliis

Kerro ruokia, jooko?

Muitten ruuat ei kiinnosta enkä välitä pistää menyitä tänne. Muitahan ruuat voi kiinnostaa. Oltiin kerran juhannuksena Turun saaristossa isoissa juhannusjuhlissa. Pöytiä oli katettu kalliolle, juhannussalkokin oli. Grilliherkut tirisi ja skumppapullot poksahteli. Juteltiin ja vitsailtiin, osa tanssi. Purjeveneitä meni ohitse, ja niille kaikki vilkutti. Pienempiin veneisiin huudeltiin hyvää juhannusta. Pari hanuristia soitti saaristo- ja meriaiheisia biisejä, esim. Yö saaristossa: Vain vana jäi kun laivamme lähti...

Keskiyöllä kaikki nousi yhteisestä sopimuksesta seisomaan ja laulettiin suvivirsi. Porukkaa oli n. 50 henkeä. Meri välkehti ja yötuuli oli leuto. Tunnelman muistan vieläkin.

Jotkut juhannusjuhlat on oikeasti aika ihania. Moni suomalainen lähtee juhannukseksi mökille, mutta mä en ole yhtään mökki-ihminen, vaikka lapsuuteni kesät vietinkin maalla. Aikoinaan lähdin kuitenkin juhannukseksi siskoni mökille, koska lapseni meksikolainen anoppi tuli käymään ekaa kertaa Suomessa ja haluttiin näyttää muutakin kuin pääkaupunkiseutua. Tämä anoppi asuu miljoonakaupungissa Meksikossa ja ei ollut voinut kuvitellakaan, miten rauhallisia paikkoja Suomesta löytyy. Sattui vielä niin, että juhannusiltana joutsenia lipui siskoni mökkilaiturin viereen ja tämä anoppi sanoi, että on käsittämätöntä, miten kauniita ja rauhallisia paikkoja maailmasta löytyykään. 

36/40 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää noi kissanruokapussit. Olen laittanut ne sekajätteeseen, mutta nyt tiedän laittaa muovijätteeseen. 

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.