Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Profile picture for user Reipas ja tunnollinen lammas

Reipas ja tunnollinen lammas

Seurattavat (1) Seuraajat (1)

Seuratut keskustelut

Seuratut keskustelut tulevat tähän näkyviin.

Kommentit

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee hienoja juhannuskokkoja kun perikunta polttaa homemökit

Tämä

 

Hometönöjä odottamassa peräti 5 kpl.... Jeejee

Miksi ne on homeisia kaikki?

Joskus mökit ja omakotitalot homehtuvat siksi, että niissä on vanha ihminen asunut liian pitkään. Siis ei ole enää jaksanut huolehtia mökin/talon kunnossapidosta. Ei ole tehty tarvittavia remontteja jne.  Tai sitten on vaikka niin pieni eläke, että ei ole ollut varaa rempata.

Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa juhannusta nasut ja epänasut! Nille, jotka matkaavat mökille tms, niin turvallista ajomatkaa. 

Tänään pitäisi vielä käydä lähikaupassa ostamassa jotain salaattiaineksia. Eilen tein varsinaisen kauppareissun ja nyt vähän harmittaa, että en käynyt Alkossa ostamassa pientä pulloa punaviiniä. On mulla isoja pulloja kotona, mutta en mä sellaista saa yksin kiskottua kurkusta alas. Katselinkin sääennustetta ja joo, ehkä juhannuksen pyhinä on sen verran aurinkoa, että naapurin eläkeläisrouva istuskelee pihallaan. Voisin kysäistä, haluaako hän lasillisen tai kaksi mun kanssa viiniä. Viime juhannuksena itseasiassa vietettiinkin jussia kahdestaan. Mä grillasin ja sitten kannoin tarjottimella hänen pihaansa. Tämä rouva liikkuu jo tosi huonosti, mutta kauniilla ilmalla tykkää istua pihallaan. Hänellä on siinä vain itselleen tuoli, mutta mä kannoin omasta pihastani pöydän sekä toisen tuolin hänen pihalleen. Muuten voitaisiin istua mun pihallani, mutta mun pihassa on portaat eikä hän pääse niitä enää kulkemaan. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun voileipäjärjestys: leipä, margariini, kinkku, juusto ja joskus harvoin päälimmäisenä kurkkusiivuja ripauksella suolaa. Lapsuudessa sääntönä oli vain yksi leivänpäällinen, jos laittoi leikkelettä (tankomakkarasta) ei saanut laittaa juustoa (tarjouksesta ostetusta edampallosta, viimeiset palaset jo kuivahtaneita) ja päinvastoin. Nyt laitan molempia ja reilulla kädellä ;)

Eipä tuolla järjestyksellä ole niin väliä, mahassa ne kaikki menee kuitenkin sekaisin, kai se on tottumiskysymys.

Hyvää Jussia töyhtökiurut ja koskikiharat, polskikaa varovasti!

Mulla kinkku ja juusto just toisinpäin. Aika usein sitten jotain rehua vielä siinä päällä. Kurkkua, paprikaa tai näin alkukesästä ihan vaan sipuinvarsia. 

Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aikuisille lapsilleen jo voi ihan oikeasti puhua asioista. Olipa sitten kyse rahasta tai työmäärästä. Moni nuori ja aikuinenkin tykkää suvun vanhoista perinteistä ja jos se perinteitä järjestävä sukupolvi ei mitään asiasta sano, niin olettavat, että kaikki menee kuten aina ennenkin. Itsekin nyt ikäihmisenä ymmärrän sen, että ei haluaisi sanoa. Haluaisi vaan jaksaa ja maksaa kaiken. Jotta nuorempi sukupolvi saisi säilytettyä ne perinteet. 

Joskus vaan pitää uskaltaa avata suunsa. Jos on lapsensa kasvattanut oikein, niin kyllä ne ymmärtää. Pari vuotta sitten omille lapsilleni sanoin, että mä en enää yksinkertaisesti pysty järjestämään mitään sukujuhlia. Siis yksin. Jos he sukujuhlia haluavat, heidän pitää sitten auttaa mua järjestämisessä. Kysyivät multa, miksi en ollut kertonut jo aiemmin. No kun.....

26/41 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkinern tilanne. Tästä syystä en ole koskaan halunnut yhteisomistusta kenenkään kanssa. Noh, nyt on pakko omistaa 1/4  isäni asunnosta, mutta noin muuten en luottaisi yhtään kehenkään tässä maailmassa niin, että ostaisin jotain 100 euroa kalliimpaa kenenkään kanssa yhdessä. 

mutta siis kysymykseesi: joko majailet sukulaisten tai kavereiden nurkissa tai puistonpenkillä, jos sulla ei ole varaa asua missään asunnossa. 

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.