Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Profile picture for user Reipas ja tunnollinen lammas

Reipas ja tunnollinen lammas

Seurattavat (1) Seuraajat (1)

Seuratut keskustelut

Seuratut keskustelut tulevat tähän näkyviin.

Kommentit

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tehdään siis väliaikainen kokeilu. Testataan."

 

Se on aika hankalaa koska sillä on niin suuret taloudelliset eriarvoistavat vaikutukset jos tuota veivataan edestakaisin. 

 

Lisäksi tulee mieleen että onko perintöveron poisto tosiaan se ainoa jolla tämän vaikutuksen saisi? Eikö voisi vain muuttaa nykyistä perinöverotusta niin että saisi vaikka verovähennyksen jos perintövaroja tosiaan käytetään yritysinvestointeihin tai muuhun taloutta selkeästi kohentavaan? Tuskin se talous sillä kasvaa että joku perintökartano tai Nizzan asunto saadaan verotta.

Eriarvoistumisen ehkäisy on just tehokkain keino siihen, että vain varakkain osa kansasta kykenee vaurastumaan.  Vaikka tuo eriarvoistumisen ehkäisy onkin vasemmiston tavoite, se samalla ajaa myös oikeiston ideologiaa. Eli köyhät pysyköötkin köyhinä. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mä elän jo yhdeksättä kuukautta nollatuloilla, kun hyppäsin pois oravanpyörästä. Jos olisin ottanut ton asunnon ja ottanut pankista lainaa tai maksanut sen påerintöveron edes säästöilläni, joutuisin edelleen olemaan työelämässä. Kiitos ei. "

 

Eli kyse on lopulta siitä että haluat elää omalla tavallasi etkä tehdä mitään joka ei sinulle sovi, ei siitä että perintövero olisi jotenkin epäreilu.

Ei minusta perintövero ole epäreilu. Mutta en todellakaan aio päälle kuuskymppisenä ottaa pankista lainaa sitä varten, että voisin säilyttää saamani perinnön ja kenties antaa sen joskus omille lapsilleni. Mä näen asian pikemminkin niin, että tavallisen pulliaisen ei ole kovin järkevää kerryttää omaisuuttaan tällä nykyisellä systeemillä. Rikkaat on sitten ihan oma lukunsa. Noh, mä olen ratkaissut tämän ongelman niin, että lahjoitan lapsilleni säännöllisesti sen, mitä lain mukaan ilman lahjaveroa saa lahjoittaa. Kun tuo mainitsemani kaksio aikanaan tulee mulle, makselen kiltisti perintöverot, heitän vuokralaiset pihalle, muutan siihen itse ja myyn tämän nykyisen ison asuntoni. Ja alan sitten siitä saamallani summalla makselemaan lasteni yhtiövastikkeita, sähkölaskuja jne. Tämähän on täysin verovapaata ja lapseni voivat sitten näistä säästyneet rahansa sijoittaa johonkin. Kun aikanaan kuolen, ei mulla ole muuta perittävää kuin se vantaalainen kaksio. Käyhän se näinkin. 

Itse tekisin niin että kieltäytyisin perinnöstä, jolloin se menisi suoraan lapsille.

No niidenkö sitten pitäisi ottaa pankista lainaa vielä asuntolainojensa lisäksi? Entä,  jos pankki ei myönnä?  Myyntiinhän se peritty omaisuus silloinkin menee.  

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mä elän jo yhdeksättä kuukautta nollatuloilla, kun hyppäsin pois oravanpyörästä. Jos olisin ottanut ton asunnon ja ottanut pankista lainaa tai maksanut sen påerintöveron edes säästöilläni, joutuisin edelleen olemaan työelämässä. Kiitos ei. "

 

Eli kyse on lopulta siitä että haluat elää omalla tavallasi etkä tehdä mitään joka ei sinulle sovi, ei siitä että perintövero olisi jotenkin epäreilu.

Ei minusta perintövero ole epäreilu. Mutta en todellakaan aio päälle kuuskymppisenä ottaa pankista lainaa sitä varten, että voisin säilyttää saamani perinnön ja kenties antaa sen joskus omille lapsilleni. Mä näen asian pikemminkin niin, että tavallisen pulliaisen ei ole kovin järkevää kerryttää omaisuuttaan tällä nykyisellä systeemillä. Rikkaat on sitten ihan oma lukunsa. Noh, mä olen ratkaissut tämän ongelman niin, että lahjoitan lapsilleni säännöllisesti sen, mitä lain mukaan ilman lahjaveroa saa lahjoittaa. Kun tuo mainitsemani kaksio aikanaan tulee mulle, makselen kiltisti perintöverot, heitän vuokralaiset pihalle, muutan siihen itse ja myyn tämän nykyisen ison asuntoni. Ja alan sitten siitä saamallani summalla makselemaan lasteni yhtiövastikkeita, sähkölaskuja jne. Tämähän on täysin verovapaata ja lapseni voivat sitten näistä säästyneet rahansa sijoittaa johonkin. Kun aikanaan kuolen, ei mulla ole muuta perittävää kuin se vantaalainen kaksio. Käyhän se näinkin. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni eläimiin liittyvä ilonaihe. Hyttysiä ei ole vielä näkynyt. 

Minä näin kaksi hyttystä, olivatkohan pariskunta. Toivottavasti vela-pari ;)

Mulle ilmestyy joka kevät keittiöön sokerimuurahaisia. Ne ekat on ihan söpöjä.  Tänä vuonna annoin niiille nimiksi Reino ja Orvokki. Enkä tappanut. Noh, nyt ne on sitten tuoneet tänne lapsensa, lapsenlapsensa, lapsenlapsenlapsensa, anopit, serkut ja kumminkaimansakin. En voi käyttää tehokkaita myrkkyjä, kun ne on sitten myrkyllisiä Kyylällekin. Yleensä ne kyllä ilmojen lämmettyä häipyy ulos, mutta joka kerta, kun niitä tuolla tiskipöydällä litistän hengiltä, pyydän niiltä anteeksi. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos mä olisin saanut perinnönjaossa vanhempieni omistaman sijoitusasunnon, mun olisi perintöveron maksaakseni pitänyt heittää siitä iäkkäät vuokralaiset ulos ja myydä se asunto."

 

Höpsistä. Jos tuo asunto on jonkun arvoinen ja siinä vakaata vuokratuottoa, pankki kyllä olisi rahoittanut sinua tarvittavasti. Et vain halunnut lainata rahaa veroja varten.

En todellakaan ota velkaa mihinkään muuhun kuin omaan asuntooni. Siinä olet oikeassa. Mun vanhemmat eivät ole nostaneet vuokraa ikuisuuksiin ja siinä taloyhtiössä just pari vuotta sitten tehtiin putkiremontti niin, että vuokra taitaa kattaa just ja just vastikkeet. Eikä välttämättä riitäkään. Mä elän jo yhdeksättä kuukautta nollatuloilla, kun hyppäsin pois oravanpyörästä. Jos olisin ottanut ton asunnon ja ottanut pankista lainaa tai maksanut sen påerintöveron edes säästöilläni, joutuisin edelleen olemaan työelämässä. Kiitos ei. 

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.