Reipas ja tunnollinen lammas
Seuratut keskustelut
Kommentit
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun voileipäjärjestys: leipä, margariini, kinkku, juusto ja joskus harvoin päälimmäisenä kurkkusiivuja ripauksella suolaa. Lapsuudessa sääntönä oli vain yksi leivänpäällinen, jos laittoi leikkelettä (tankomakkarasta) ei saanut laittaa juustoa (tarjouksesta ostetusta edampallosta, viimeiset palaset jo kuivahtaneita) ja päinvastoin. Nyt laitan molempia ja reilulla kädellä ;)
Eipä tuolla järjestyksellä ole niin väliä, mahassa ne kaikki menee kuitenkin sekaisin, kai se on tottumiskysymys.
Hyvää Jussia töyhtökiurut ja koskikiharat, polskikaa varovasti!
Oot varmaan lihava! Syöttöpossukka.
Tuolla ruokavaliolla myös verisuonet tukossa.
Lisäsuola on myrkkyä, juustossa ja kinkussa ja leivässä on jo niissäkin liikaa suolaa. Mahtaa verenpaine olla kova ja aivoinfarkti odotettavissa.
Toisaalta kuka haluaa elää ikuisesti? Ehkä nuorena ajatteleekin, että ei halua koskaan kuolla, mutta kun ikää tulee lisää, - ainakin jotkut meistä - alkaa ajatella, että elämästä voisi nauttiakin eikä vaan kaikin tavoin koittaa pitkittää sitä. Mun äiti eli kuukautta vaille 97-vuotiaaksi ja jos isä elää jouluun asti, niin hänkin on sitten jo 97- vuotias. Ja kyllä, molemmat söivät niin kinkkua, juustoa kuin muitakin leikkeleitä. Ripauksen suolaa laittavat puuroonkin.
Ne, joilla on lapsenlapsia ja lapsenlapsenlapsia, he haluavat elää mahdollisimman pitkään nähdäkseen jälkeläistensä elämää ja yhteiskunnan muutoksia. Lapsenlapseni itki katkerasti, kun viikon loman jälkeen piti palata kotiin, kun " tulee niin ikävä. Ette saa koskaan kuolla!" Luvattiin.😊
No tuon tavallaan ymmärrän. Mä en ole edes omille lapsilleni luvannut elää ikuisesti. Omat isovanhempani kuolivat yhtä lukuunottamatta jo ennenkuin olin edes 10 v, yksi jo ennen syntymääni. Mulla ei ole lapsenlapsia, siskollani on. Mutta eipä mun siskoni lapsenlapsetkaan kovin usein isoisoisäänsä tapaa. Ei välttämättä edes kerran vuodessa, vaikka välimatkaakaan ei ole kuin about 8 km. En tiedä, kuinka tyytyväinen isä itsekään on enää omaan elämäänsä, kun pääasiassa yksin siellä kotonaan kökkii eikä pääse kävelemään enää edes viittä askelta. Mutta ainakin syö ihan mitä haluaa :D
Surullista, kohta häntä ei enää ole.
Sitä se vähän on, kun elää liian vanhaksi. Kyllä isä edelleen kiukkuisena soittaa, kun jokin asia hänen mielestään on pielessä. Ja sitten jonkun pitää rientää apuun. Joku menee apuun, kun kerkee ja jaksaa, koska ei kukaan oikeasti enää halua siellä hyppiä KÄÄKän pillin mukaan. Ei edes mun siskoni, joka aina oli isän nk kultatyttö.
Vanhana ihminen yleensä tuntee turvattomuutta ja pelkoa tulevasta, sairaudet ym. Tarvitsee apua ja seuraa jos on yksinäinen ja ikävä omia lapsia.
Ja ikävä kuollutta puolisoa. Kukaan ei pidä kädestä eikä halaa.
No sellaista se on, kun puoliso kuolee. Harva vanha pariskunta kuolee samana yönä.
Niin on. Mutta se on raastavaa. Yhdessä 70 vuotta ja sitten toinen koulee pois.
Mun vanhemmat oli yhdessä 75 vuotta. Mutta ei kukaan elä ikuisesti. Jompikumpi kuolee ensin. Jotkut jäävät leskiksi jo huomattavasti nuorempina. Kannattaa arvostaa sitä, että sai noinkin pitkän yhteisen elämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun voileipäjärjestys: leipä, margariini, kinkku, juusto ja joskus harvoin päälimmäisenä kurkkusiivuja ripauksella suolaa. Lapsuudessa sääntönä oli vain yksi leivänpäällinen, jos laittoi leikkelettä (tankomakkarasta) ei saanut laittaa juustoa (tarjouksesta ostetusta edampallosta, viimeiset palaset jo kuivahtaneita) ja päinvastoin. Nyt laitan molempia ja reilulla kädellä ;)
Eipä tuolla järjestyksellä ole niin väliä, mahassa ne kaikki menee kuitenkin sekaisin, kai se on tottumiskysymys.
Hyvää Jussia töyhtökiurut ja koskikiharat, polskikaa varovasti!
Oot varmaan lihava! Syöttöpossukka.
Tuolla ruokavaliolla myös verisuonet tukossa.
Lisäsuola on myrkkyä, juustossa ja kinkussa ja leivässä on jo niissäkin liikaa suolaa. Mahtaa verenpaine olla kova ja aivoinfarkti odotettavissa.
Toisaalta kuka haluaa elää ikuisesti? Ehkä nuorena ajatteleekin, että ei halua koskaan kuolla, mutta kun ikää tulee lisää, - ainakin jotkut meistä - alkaa ajatella, että elämästä voisi nauttiakin eikä vaan kaikin tavoin koittaa pitkittää sitä. Mun äiti eli kuukautta vaille 97-vuotiaaksi ja jos isä elää jouluun asti, niin hänkin on sitten jo 97- vuotias. Ja kyllä, molemmat söivät niin kinkkua, juustoa kuin muitakin leikkeleitä. Ripauksen suolaa laittavat puuroonkin.
Ne, joilla on lapsenlapsia ja lapsenlapsenlapsia, he haluavat elää mahdollisimman pitkään nähdäkseen jälkeläistensä elämää ja yhteiskunnan muutoksia. Lapsenlapseni itki katkerasti, kun viikon loman jälkeen piti palata kotiin, kun " tulee niin ikävä. Ette saa koskaan kuolla!" Luvattiin.😊
No tuon tavallaan ymmärrän. Mä en ole edes omille lapsilleni luvannut elää ikuisesti. Omat isovanhempani kuolivat yhtä lukuunottamatta jo ennenkuin olin edes 10 v, yksi jo ennen syntymääni. Mulla ei ole lapsenlapsia, siskollani on. Mutta eipä mun siskoni lapsenlapsetkaan kovin usein isoisoisäänsä tapaa. Ei välttämättä edes kerran vuodessa, vaikka välimatkaakaan ei ole kuin about 8 km. En tiedä, kuinka tyytyväinen isä itsekään on enää omaan elämäänsä, kun pääasiassa yksin siellä kotonaan kökkii eikä pääse kävelemään enää edes viittä askelta. Mutta ainakin syö ihan mitä haluaa :D
Surullista, kohta häntä ei enää ole.
Sitä se vähän on, kun elää liian vanhaksi. Kyllä isä edelleen kiukkuisena soittaa, kun jokin asia hänen mielestään on pielessä. Ja sitten jonkun pitää rientää apuun. Joku menee apuun, kun kerkee ja jaksaa, koska ei kukaan oikeasti enää halua siellä hyppiä KÄÄKän pillin mukaan. Ei edes mun siskoni, joka aina oli isän nk kultatyttö.
Vanhana ihminen yleensä tuntee turvattomuutta ja pelkoa tulevasta, sairaudet ym. Tarvitsee apua ja seuraa jos on yksinäinen ja ikävä omia lapsia.
Ja ikävä kuollutta puolisoa. Kukaan ei pidä kädestä eikä halaa.
No sellaista se on, kun puoliso kuolee. Harva vanha pariskunta kuolee samana yönä.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun voileipäjärjestys: leipä, margariini, kinkku, juusto ja joskus harvoin päälimmäisenä kurkkusiivuja ripauksella suolaa. Lapsuudessa sääntönä oli vain yksi leivänpäällinen, jos laittoi leikkelettä (tankomakkarasta) ei saanut laittaa juustoa (tarjouksesta ostetusta edampallosta, viimeiset palaset jo kuivahtaneita) ja päinvastoin. Nyt laitan molempia ja reilulla kädellä ;)
Eipä tuolla järjestyksellä ole niin väliä, mahassa ne kaikki menee kuitenkin sekaisin, kai se on tottumiskysymys.
Hyvää Jussia töyhtökiurut ja koskikiharat, polskikaa varovasti!
Oot varmaan lihava! Syöttöpossukka.
Tuolla ruokavaliolla myös verisuonet tukossa.
Lisäsuola on myrkkyä, juustossa ja kinkussa ja leivässä on jo niissäkin liikaa suolaa. Mahtaa verenpaine olla kova ja aivoinfarkti odotettavissa.
Toisaalta kuka haluaa elää ikuisesti? Ehkä nuorena ajatteleekin, että ei halua koskaan kuolla, mutta kun ikää tulee lisää, - ainakin jotkut meistä - alkaa ajatella, että elämästä voisi nauttiakin eikä vaan kaikin tavoin koittaa pitkittää sitä. Mun äiti eli kuukautta vaille 97-vuotiaaksi ja jos isä elää jouluun asti, niin hänkin on sitten jo 97- vuotias. Ja kyllä, molemmat söivät niin kinkkua, juustoa kuin muitakin leikkeleitä. Ripauksen suolaa laittavat puuroonkin.
Ne, joilla on lapsenlapsia ja lapsenlapsenlapsia, he haluavat elää mahdollisimman pitkään nähdäkseen jälkeläistensä elämää ja yhteiskunnan muutoksia. Lapsenlapseni itki katkerasti, kun viikon loman jälkeen piti palata kotiin, kun " tulee niin ikävä. Ette saa koskaan kuolla!" Luvattiin.😊
No tuon tavallaan ymmärrän. Mä en ole edes omille lapsilleni luvannut elää ikuisesti. Omat isovanhempani kuolivat yhtä lukuunottamatta jo ennenkuin olin edes 10 v, yksi jo ennen syntymääni. Mulla ei ole lapsenlapsia, siskollani on. Mutta eipä mun siskoni lapsenlapsetkaan kovin usein isoisoisäänsä tapaa. Ei välttämättä edes kerran vuodessa, vaikka välimatkaakaan ei ole kuin about 8 km. En tiedä, kuinka tyytyväinen isä itsekään on enää omaan elämäänsä, kun pääasiassa yksin siellä kotonaan kökkii eikä pääse kävelemään enää edes viittä askelta. Mutta ainakin syö ihan mitä haluaa :D
Surullista, kohta häntä ei enää ole.
Sitä se vähän on, kun elää liian vanhaksi. Kyllä isä edelleen kiukkuisena soittaa, kun jokin asia hänen mielestään on pielessä. Ja sitten jonkun pitää rientää apuun. Joku menee apuun, kun kerkee ja jaksaa, koska ei kukaan oikeasti enää halua siellä hyppiä KÄÄKän pillin mukaan. Ei edes mun siskoni, joka aina oli isän nk kultatyttö.
Vanhana ihminen yleensä tuntee turvattomuutta ja pelkoa tulevasta, sairaudet ym. Tarvitsee apua ja seuraa jos on yksinäinen ja ikävä omia lapsia.
Mun isällä onneksi on rahaa palkata sinne apua. Ja tarvittaessa seuraakin. Mä huolehdin aikoinaan 3 vuoden ajan äidin ja nyt, kun siskoni on vasta 8 kk huolehtinut isästä, siskoni on jo ihan kyllästynyt koko hommaan. Nyt lähti taas mökille, mutta tulee jo tiistaina takaisin. En tiedä, miten aikoo järkätä isän pärjäämisen sitten, kun lähtee koko heinäkuuksi mökille. Minä en aio olla käytettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun voileipäjärjestys: leipä, margariini, kinkku, juusto ja joskus harvoin päälimmäisenä kurkkusiivuja ripauksella suolaa. Lapsuudessa sääntönä oli vain yksi leivänpäällinen, jos laittoi leikkelettä (tankomakkarasta) ei saanut laittaa juustoa (tarjouksesta ostetusta edampallosta, viimeiset palaset jo kuivahtaneita) ja päinvastoin. Nyt laitan molempia ja reilulla kädellä ;)
Eipä tuolla järjestyksellä ole niin väliä, mahassa ne kaikki menee kuitenkin sekaisin, kai se on tottumiskysymys.
Hyvää Jussia töyhtökiurut ja koskikiharat, polskikaa varovasti!
Oot varmaan lihava! Syöttöpossukka.
Tuolla ruokavaliolla myös verisuonet tukossa.
Lisäsuola on myrkkyä, juustossa ja kinkussa ja leivässä on jo niissäkin liikaa suolaa. Mahtaa verenpaine olla kova ja aivoinfarkti odotettavissa.
Toisaalta kuka haluaa elää ikuisesti? Ehkä nuorena ajatteleekin, että ei halua koskaan kuolla, mutta kun ikää tulee lisää, - ainakin jotkut meistä - alkaa ajatella, että elämästä voisi nauttiakin eikä vaan kaikin tavoin koittaa pitkittää sitä. Mun äiti eli kuukautta vaille 97-vuotiaaksi ja jos isä elää jouluun asti, niin hänkin on sitten jo 97- vuotias. Ja kyllä, molemmat söivät niin kinkkua, juustoa kuin muitakin leikkeleitä. Ripauksen suolaa laittavat puuroonkin.
Ne, joilla on lapsenlapsia ja lapsenlapsenlapsia, he haluavat elää mahdollisimman pitkään nähdäkseen jälkeläistensä elämää ja yhteiskunnan muutoksia. Lapsenlapseni itki katkerasti, kun viikon loman jälkeen piti palata kotiin, kun " tulee niin ikävä. Ette saa koskaan kuolla!" Luvattiin.😊
No tuon tavallaan ymmärrän. Mä en ole edes omille lapsilleni luvannut elää ikuisesti. Omat isovanhempani kuolivat yhtä lukuunottamatta jo ennenkuin olin edes 10 v, yksi jo ennen syntymääni. Mulla ei ole lapsenlapsia, siskollani on. Mutta eipä mun siskoni lapsenlapsetkaan kovin usein isoisoisäänsä tapaa. Ei välttämättä edes kerran vuodessa, vaikka välimatkaakaan ei ole kuin about 8 km. En tiedä, kuinka tyytyväinen isä itsekään on enää omaan elämäänsä, kun pääasiassa yksin siellä kotonaan kökkii eikä pääse kävelemään enää edes viittä askelta. Mutta ainakin syö ihan mitä haluaa :D
Surullista, kohta häntä ei enää ole.
Sitä se vähän on, kun elää liian vanhaksi. Kyllä isä edelleen kiukkuisena soittaa, kun jokin asia hänen mielestään on pielessä. Ja sitten jonkun pitää rientää apuun. Joku menee apuun, kun kerkee ja jaksaa, koska ei kukaan oikeasti enää halua siellä hyppiä KÄÄKän pillin mukaan. Ei edes mun siskoni, joka aina oli isän nk kultatyttö.
Ei Vantaa ole koskaan houkutellut suomalaisia. Olen asunut täällä jo silloin, kun tämä oli vielä Helsingin maalaiskunta. 1960- ja 1970-luvuilla alkoi maaseudulta muuttoliike kaupunkeihin. Helsingissä oli vain rajallinen määrä asuntoja, vaikka uusia rakennettiinkin koko ajan. Moni tuli Helsinkiin ihan vaan duunaritöihin eikä lääkäreiksi, juristeiksi tai muihin hyväpalkkaisiin hommiin. Kun Vantaata alettiin rakentaa enemmän kuin mitä Helsinkiin tuli uusia neukkukuutioita, niin Vantaalla oli asunnot halvempia kuin Helsingissä. Mitä taas tulee sen ajan Espooseen, niin Espoo oli vielä silloin aika eliittialuetta. Vasta vuosikymmeniä myöhemmin sinne alettiin rakentaa vuokrataloja ja vähän edullisempia omistusasuntoja kerrostaloihin. Vantaan suosiota duunareiden keskuudessa varmaan jossain määrin hieman kohensi se, että Helsinki-Vantaan lentokenttä laajeni, matkailu lisääntyi ja moni sai töitä nimenomaan lentokentiltä tai lentoliikenteeseen tai rahtien varastoimiseen tai kuljetukseen liittyvistä firmoista. Osalle siis vaikutti asuinpaikan valintaan lyhyempi työmatka. Lentokapteenit tai muut vastaavat tuskin itse Vantaalla asuivat, mutta se tavallinen "rahvas" asui.
Kun aikoinaan ostin tän 98 m2 rivarineliön Länsi-Vantaalta, kyllä mäkin hetken aikaa mietin, pitäskö nyt kuitenkin ostaa Helsingistä tai Espoosta. Noh, eipä mulla yh:na ollut Espooseen varaa ja Helsingistäkin korkeintaan Jakomäkeen, Mellunmäkeen tai Kontulaan. Kavereita asui silloin noissa paikoissa ja vaikka se nyt ehkä olisikin ollut hienompaa asua Helsingissä, sain kuitenkin samalla asuntolainasummalla tämän asunnon täältä kuin olisin saanut jostain Kontulasta 70m2 kerrostalokolmion. Vaikka elämäni ensimmäiset 11 vuotta elinkin Helsingin Munkkivuoressa, niin koska olin kuitenkin asunut Vantaalla jo pitkään, niin ei mulle ollut ongelmaa ostaa asuntoa Vantaalta.
Vantaa, kuten koko muukin pääkaupunkiseutu, on vuosikymmenten varrella muuttunut. Raiteet vie ja raiteet tuo. Myös ongelmia. Tähän lähiöön ei - vielä - raiteita pitkin pääse eikä täällä ole kauppakeskusta tai edes kahviloita, missä voisi norkoilla. On täälläkin jo omat ongelmansa, mutta vielä toistaiseksi suurin osa niistä humalaisten aiheuttamia. Ja kun on asunut tässä lähiössä jo lähes 40 vuotta, niin ihan ne perusjuopot jo aina kadulla vastaan tullessaan moikkaa ja monesti jään heidän kanssaan juttelemaankin. Ei mulla ole mitään heitä vastaan. Ihmisiä ovat siinä missä minäkin. Myyrmanni on lähin kauppakeskus ja siellä kyllä on ihan päivisinkin näitä nk peukkupäitä istuskelemassa niin kauppakeskuksen ulkopuolella kuin välillä sisälläkin. Tähän lähiöön heitä ei ole vielä kovin paljon ilmestynyt, kun täällä ei ole heille mitään mukavaa kokoontumispaikkaa. Mitä tulee nuorisoon, niin eipä ne ongelmanuoret oikein tunnu täällä viihtyvän aikaansa kuluttamassa. Menevät Myyrmäkeen tai jonnekin muualle, missä on enemmän säpinää. Siis vaikka asuisivatkin täällä.
Joo, tämä lähiö on vähän tuppukylä kaupungin laidalla ja vaikka täällä ei mitään hienoja palveluita olekaan, niin melkein mitä vaan saa nykyisin hoidettua netissä. Tai tilattua netistä. Jopa kuulemma huumeita. Mun molemmat lapseni ovat palanneet takaisin lähialueelle, samoin siskoni nuorempi lapsi. Ja siskoni vanhempi lapsi on myös aikeissa muuttaa sieltä ihanasta Espoosta taikaisin tänne Vantaan länsilaidalle. Ei kuulemma ole enää sekään alue, missä Espoossa asuu, enää samanlainen kuin oli 15 vuotta sitten.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/