Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Profile picture for user Reipas ja tunnollinen lammas

Reipas ja tunnollinen lammas

Seurattavat (1) Seuraajat (1)

Seuratut keskustelut

Seuratut keskustelut tulevat tähän näkyviin.

Kommentit

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin häiritsee. Pienituloisista ei enää huolehdita, ennen oli edes jonkinmoinen inhimillisyys jos oli taloudellisesti vaikea elämäntilanne, pääsi juttelemaan kunnan sosiaalityöntekijälle.. tuli edes kuulluksi. Nykyään läimitään kelan päätökset etänä ja niistä voi sitten valittaa jos jaksaa.. 

Nykyisin onkin erilaiset tukinetit sun muut, jos tarvitsee vain keskusteluapua.  Ymmärrän kyllä,  että haluaisit jollekin maksettavan palkkaa siitä,  että kuuntelee sua.  Ikävä kyllä tällaiseen ei ole enää eikä tulevaisuudessakaan varaa. Ellei sitten joku perusta uutta Nokiaa. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosialistien mielestä varmaan marginaaliveron yli 4000e/kk palkasta pitäis olla 80%. Hirveä huuto oli kun hallitus tälle vuodelle muutti verotaukukkoa niin että kovin marginaalivero putosi 58%:sta 52%:iin. 

Yhteiskunnan korkeakouluttamana henkilönä en tee mitään työtä 50 % yli menevällä verolla. Otan jo nyt kaikki lomarahat lomana ja kieltäydyn ylitöistä. Vapaa-aika on minulle arvokkaampaa kuin työaika.

Totta kai on näin, koska saat enemmän palkkaa kuin tarvitset.  Palkkasi on siinä 50  000 tietämissä kuussa.  Et enää tiedä, mitä näillä rahoilla tekisit.

Miten pihalla ihminen voikaan olla. 50 000 € kuukaudessa? Aika harva Suomessa tollaisia liksoja vetää. Edes ne parhaiten palkatut johtajatkaan.  Monen terveyskeskuslääkärinkään palkka on korkeintaan about 6000 € kuukaudessa eli  72 000 € vuodessa. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi kävin eilen ja tänä aamuna pyöräilemässä.  Nyt pidän parin päivän tauon, jotta "luontokappaleet" ehtivät vähän kauemmaksi.  

Nimittäin karhu pienen pentunsa kanssa kävi melkein meidän pihassa.  Ketterästi meni pentu emonsa perässä metsän suojaan., kun huomasi mieheni pihalla. Itse katsoin ikkunasta. On aikaisemminkin nähty karhuja lähellä, ei ole eka kerta, eikä varmaan viimeinenkään.

Näin kerran karhun. Vaude ja jippuu. Ilveksen tahtoisin nähdä.

Mun sisko oli pari vuotta sitten syksyllä ajanut mökille Keski-Suomeen ja sillä pienellä hiekkatienpätkällä oli auton valoissa näkynyt tiellä istuva ilves. Siellä liikkuu karhuja ja susia, mutta tuo ilves oli siskolleni eka kerta, kun luonnonvaraisen  ilveksen näki. 

Näytä aiemmat lainaukset

Progressiivinen verotus. Tuon takia 3 vuotta sitten totesin, että siirtyessäni vain 3-päiväiseen työviikkoon mun bruttotulot pieneni 2000 €/kk, mutta nettotulot vain vajaan tonnin. Vapaa-aikaa ei voi ostaa. Moni lääkärikin tekee nykyisin vain osa-aikatöitä. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mutta tämä onkin just se ideologia: emme halua, että tavistiina vaurastuu."

 

No tuo on sinun näkemyksesi. Itsa sanoisin ennemmin että aika harva haluaa että kukaan vaurastuu muiden kustannuksella ja ilman että ottaa vastuuta mistään. On toki helpompi vaurastua jos muita saa riistää miten paljon vain eikä tarvitse maksaa mitään yhteiskunnan kuluja.

Kerrohan kuka riistää ja missä, kun minä ostin itselleni asunnon ja lapseni aikanaan perivät sen?  Ketä tässä on riistetty? Sinua, minua vai Hentun Liisaa?

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.