Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Profile picture for user Reipas ja tunnollinen lammas

Reipas ja tunnollinen lammas

Seurattavat (1) Seuraajat (1)

Seuratut keskustelut

Seuratut keskustelut tulevat tähän näkyviin.

Kommentit

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

P.

Tunnut olevan tosi taloudellinen ja järkevä. Itsekin nuorempana muistan ostaneeni useammat hyväksi koetut kengät, ajaton malli. Tuppasi valmistus loppuvan aina, piti varautua.

Äsken nauratti sitruunaperhonen, mikä lenteli kukkapaitani ympärillä pitkän tovin. Polo. Luulin, ettei ne niinkään näe, vaan haistaa kukat. Lähellä on paljon voikukkia ja silti tuo valitsi minut.

Hautausmailla on todella rauhoittava vaikutus. Tuttuja on paljon siellä, nuoruudenrakaskin. Käyn toisinaan, mutta ihan lähimmät on polttohaudattu, tuhkat levitetty kotikonnuilleen. Heitä siellä(kin) muistelen. Minut myös poltetaan, olen tahtoni kirjannut.

On todella tärkeää jättää selkeä tieto jälkeenjääville, miten toimia. Meillä molemmat vanhemmat halusi polttohautauksen. Oli todella helppoa, kun ei tarvinnut arpoa tai ihmetellä, miten tehdään. Muussa riittikin sitten eripuraa tarpeeksi.

Mä olen ostanut itselleni tuhkauurnankin valmiiksi.  Tuolla se odottaa olohuoneen kirjahyllyn päällä.  Olisin ostanut arkunkin valmiiksi,  mutta ei ole oikein paikkaa säilyttää sitä.  

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on kyllä päivänselvää, että isäni kuoleman jälkeen koko omaisuus siirtyy äitini hallintaan eikä edes lakiosuutta vaadita. Oli testamenttia tai ei.

Melko typerää taloudellisesti. Jos äitisi olisi tolkun ihminen, hän ei ryhtyisi omaan osuuteensa perinnöstä perintöverojen säästämiseksi.

 

Etkä ryhtyisi sinäkään vaan antaisit kaiken mennä lapsillesi.

 

Perintöverot tietysti maksetaan yleensä kuolinpesän tililtä, mutta älytöntä niitä silti on maksella muutaman vuoden välein kun puolisot kuolee peräkanaa. Tai edes kerran sukupolvessa.

Entä,  jos kuolinpesän tilillä ei ole riittävästi rahaa? Kaikki perittävä omaisuus kiinteää omaisuutta?

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Entisellä työpaikallani ymmärrettiin jo vuosia sitten, että tekoäly tulee vaikuttamaan merkittävästi työvoiman tarpeeseen. Firma palkkasi silloin 25v kundin, joka oli jo perehtynyt varsin hyvin tekoälyyn. Tuli sitten aika alkaa meidän muidenkin perehtyä asiaan ja mä ilmoitin, että koska aion jäädä eläkkeelle heti, kun alin eläkeikä tulee täyteen, mun on turha alkaa enää perehtyä tekoälyyn. Sovittiin, että mä alankin siirtää sitä nk hiljaista tietoa nuoremmille ja samalla omia työtehtäviäni heille. Tämä mahdollisti sen,  että pystyin ensin lyhentämään työaikaani 3:een päivään viikossa ja sitten 11 kk ennen alinta eläkeikää jäämään töistä pois kokonaan 

Mä ymmärrän hyvin niitä, joiden eläkekertymä on pieni. Haluavat jatkaa töissä ylimpään eläkeikään asti ja joillain senkin jälkeen eläke on pieni, jolloin ihan vaan taloudellisista syistä haluavat edelleen tehdä töitä. Nyt, kun eläkeikää ollaan koko ajan vain nostettu,niin monella nyt vaan ei ole yksinkertaisesti varaa heittäytyä oloneuvokseksi ennenkuin alkaa saamaan eläkettä. 

Kyse jutussa olikin että työelämässä pyörii eläkeläissenioreita.

Niin,  joidenkin eläke on sen verran pieni,  että jatkavat töissä vielä eläkeiän jälkeenkin.  Varsinkin hoitoalalla aika tavallista. 

Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkoa nasut! Täälläkin yksi laiskiainen ilmoittautuu. Alkaa jo pikkuhiljaa ärsyttää taloyhtiön remonttihommat. Vielä siis viimeinen vaihe tästä isosta remontista ja arvio oli, että siihen menee 1-2 päivää per rakennus. Jos olisi mennyt 1 päivä, niin huomenna tulisivat meille. Vaan ei näy vielä tuossa viereisessäkään rakennuksessa, joten huomenna eivät tule. Jos menee se 2 päivää, niin tulevat meille vasta  puolentoista viikon päästä. Jos taas on mennyt jotain yhden ja kahden päivän väliltä, niin ei harmainta aavistustakaan, milloin ovat meillä. Mietin, että jos mulla olisi vielä koira ja olisin lähityössä, niin potkuthan mä töistä saisin tän remontin takia. Olisin saanut jo sen ensimmäisen osuuden takia, kun silloinkaan ei  mitään tarkkaa päivää ollut tiedossa ja tekivät sitä hommaa sitten asunnoissa vaiheittain niin, että siihen menikin koko viikko, kun juoksivat pitkin päivää asunnoista toiseen ja taas takaisin. Muuten kyllä ihan mukavat remppamiehet ja työn laatu hyvää eli sen suhteen ei ole valittamista.

Eikä varsinaista valittamista olisi muutenkaan, jos tämä huusholli olisi muuten kunnosa. Mutta kun ensin oli se iso vesivahinko ja viikossa piti siirtää kaikki tavarat alakerrasta pois ja kun pääsin evakosta takaisin kotiin, niin 3 viikkoa aikaa siirtää tavarat sellaisiin paikkoihin, että ikunoiden edustat ja kulkuväylät oli tyhjiä, kun alkoikin ikkunaremntti. Luonnollisesti tarvitsin apuvoimia kolempiin hommiin eikä mulla ole nyt aavistustakaan, missä huoneessa, missä pahvilaatikossa tai muovikassissa mitäkin tavaraa on. Osa päällekkäin pinotuista laatikoista on vielä niin painavia, että en mä saa niitä edes nostettua. Voihan jyvärattu!  Mutta nyt siis tän vikan remontin takiakin lisää tavaroita siirretty vääriin paikkoihin enkä todellakaan ala raivaamaan tavaroita paikoilleen ennenkuin tämä remontin viimeinen vaihekin on ohi. Haluan seuraavaksi laittaa kaikki suoraan omille paikoilleen eikä vain tilapäisesti siirtää johonkin. 

Droonit ei mua huolestuta siinä määrin, että olisin alkanut katsella taivaalle tai kiinnittää huomioni outoihin ääniin. Joskus tästä talon yli Helsinki-Vantaalle laskeutuvat lentokoneet pitävät normaalia enemmän tai tavallisesta poikkeavaa ääntä ja silloin  käy mielessä, että tipahtaakohan se. 

Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on vaikka kuinka paljon lastenkodeissa ja jopa kaduilla lapsia,  joilla ei ole kotia eikä huolehtivaa vanhempaa.  Sinkkumiesten mahdollisuuksiaan adoptoida lapsi pitäisi parantaa. Jossain määrin voitaisiin tarkastella sijaissynnytystäkin uudestaan.  Miehen omat siittiöt sekä lahjoitettu munasolu ja sisko tai joku hyvä ystävä  - vapaaehtoisesti tietenkin  - sijaissynnyttäjäksi.  

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.