Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Profile picture for user Reipas ja tunnollinen lammas

Reipas ja tunnollinen lammas

Seurattavat (1) Seuraajat (1)

Seuratut keskustelut

Seuratut keskustelut tulevat tähän näkyviin.

Kommentit

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Keskiviikkoa nasut! Täälläkin yksi laiskiainen ilmoittautuu. Alkaa jo pikkuhiljaa ärsyttää taloyhtiön remonttihommat. Vielä siis viimeinen vaihe tästä isosta remontista ja arvio oli, että siihen menee 1-2 päivää per rakennus. Jos olisi mennyt 1 päivä, niin huomenna tulisivat meille. Vaan ei näy vielä tuossa viereisessäkään rakennuksessa, joten huomenna eivät tule. Jos menee se 2 päivää, niin tulevat meille vasta  puolentoista viikon päästä. Jos taas on mennyt jotain yhden ja kahden päivän väliltä, niin ei harmainta aavistustakaan, milloin ovat meillä. Mietin, että jos mulla olisi vielä koira ja olisin lähityössä, niin potkuthan mä töistä saisin tän remontin takia. Olisin saanut jo sen ensimmäisen osuuden takia, kun silloinkaan ei  mitään tarkkaa päivää ollut tiedossa ja tekivät sitä hommaa sitten asunnoissa vaiheittain niin, että siihen menikin koko viikko, kun juoksivat pitkin päivää asunnoista toiseen ja taas takaisin. Muuten kyllä ihan mukavat remppamiehet ja työn laatu hyvää eli sen suhteen ei ole valittamista.

Eikä varsinaista valittamista olisi muutenkaan, jos tämä huusholli olisi muuten kunnosa. Mutta kun ensin oli se iso vesivahinko ja viikossa piti siirtää kaikki tavarat alakerrasta pois ja kun pääsin evakosta takaisin kotiin, niin 3 viikkoa aikaa siirtää tavarat sellaisiin paikkoihin, että ikunoiden edustat ja kulkuväylät oli tyhjiä, kun alkoikin ikkunaremntti. Luonnollisesti tarvitsin apuvoimia kolempiin hommiin eikä mulla ole nyt aavistustakaan, missä huoneessa, missä pahvilaatikossa tai muovikassissa mitäkin tavaraa on. Osa päällekkäin pinotuista laatikoista on vielä niin painavia, että en mä saa niitä edes nostettua. Voihan jyvärattu!  Mutta nyt siis tän vikan remontin takiakin lisää tavaroita siirretty vääriin paikkoihin enkä todellakaan ala raivaamaan tavaroita paikoilleen ennenkuin tämä remontin viimeinen vaihekin on ohi. Haluan seuraavaksi laittaa kaikki suoraan omille paikoilleen eikä vain tilapäisesti siirtää johonkin. 

Droonit ei mua huolestuta siinä määrin, että olisin alkanut katsella taivaalle tai kiinnittää huomioni outoihin ääniin. Joskus tästä talon yli Helsinki-Vantaalle laskeutuvat lentokoneet pitävät normaalia enemmän tai tavallisesta poikkeavaa ääntä ja silloin  käy mielessä, että tipahtaakohan se. 

Nimitteletkö muita ihmisiä täällä nasuiksi, sioiksi.

Kyllä. Mun ekan ihanan ja rakkaan kissani nimi oli Nasu.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä voi tapahtua, jos alatte riitelemään asiasta äitinne kanssa? Hän voi suuttua ja testamentata puolet omaisuudestaan vaikka Harekrishnalle. Voi käydä teille vielä kalliiksi.

Omasta omaisuudestaan voi testamentata Hare Krishnalle, mutta tämän isän omaisuudesta ei voi. 

Leskellä ei ole sananvaltaa perinnönjakoon tässä tapauksessa. Toiveella "jaetaan vasta leskenkin kuoltua" ei ole mitään juridista painoarvoa. Ei tarvitse äitiä siis totella.

Jos leski omistaa puolet asunnosta jossa asuu miten perinnönjako tehdään?  Jos rahaa ei juurikaan ole.

Leski jatkaa asumista loppuun saakka ja lapset maksaa puolikkaasta kiinteistöstä aiheutuvat verot sekä kulut. 

Eikös asumisoikeidulla asuva maksa kulut ja menot?  Niin ainakin minä olen tehnyt.

Koska rahaa ei ole olisi asunnon myynti ainoa jolla osituksen voisi tehdä.

Vain asumiskulut. Esimerkiksi taloyhtiössä tehtävät remontit, jotka nostavat rahoitusvastiketta, ei tarvitse maksaa. Eikä asunnon muitakaan tarvittavia remontteja. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä,  jos kuolinpesän tilillä ei ole riittävästi rahaa? Kaikki perittävä omaisuus kiinteää omaisuutta?

Harva niitä edes pesästä maksaa. Omasta pussistahan sä muutkin verosi maksat. 

No näinpä, mutta kun tuolla edellinen kirjoittaja sanoi, että jos kuolinpesä jätetään jakamattomaksi, niin perintöverot maksetaan kuolinpesän tililtä. 

Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla tilanteita, joissa kuolinpesää ei kannata jakaa, mutta kuten ketjussa jo mainittu, niin siitä voi tulla sotkua sitten, kun joku kuolinpesän osakkaista kuolee ja hänen perillisensä ovat sitten osana kuolinpesää. Sanonta "mitä useampi kokki, sitä huonompi soppa" pitää tässäkin paikkansa. 

Äidin kuoleman jälkeen kuolinpesä jaettiin heti ja koska äiti oli testamentannut lapsenlapsilleenkin, niin nuorempi sukupolvikin sai rahansa heti. Auttoi mukavasti varsinkin asuntolainaa maksavia. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä voi tapahtua, jos alatte riitelemään asiasta äitinne kanssa? Hän voi suuttua ja testamentata puolet omaisuudestaan vaikka Harekrishnalle. Voi käydä teille vielä kalliiksi.

Omasta omaisuudestaan voi testamentata Hare Krishnalle, mutta tämän isän omaisuudesta ei voi. 

Leskellä ei ole sananvaltaa perinnönjakoon tässä tapauksessa. Toiveella "jaetaan vasta leskenkin kuoltua" ei ole mitään juridista painoarvoa. Ei tarvitse äitiä siis totella.

Jos leski omistaa puolet asunnosta jossa asuu miten perinnönjako tehdään?  Jos rahaa ei juurikaan ole.

Jos vainajalla on vaikkapa 2 lasta, niin leski omistaa asunnosta puolet ja kumpikin vainajan lapsista 1/4. 

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.